Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Patirtis verta milijono: VDU studentų pergalė sukūrus sprendimą šunų mylėtojams

Išgirdus žodį „startuoliai“ dažnai kyla asociacijos apie technologinius sprendimus ar kokią „išmanią“ naujovę. Į startuolių pasaulį įžengusi VDU studentų „DogsGoOut“ komanda pažvelgė kiek kitaip ir pateikė netikėtą produktą – ekologiškus maišelius šunų ekskrementams rinkti. Būtent su šiuo produktu pelnę pirmą vietą „Junior Achievement“ organizuotame „Geriausių studentų verslų konkurse Lietuvoje“, dabar mūsų šalį jie atstovauja Europoje tarptautiniame „Junior Achievement Enterprise challenge 2020“ finale.
VDU studentų „DogsGoOut“ komanda
VDU studentų „DogsGoOut“ komanda / Partnerio nuotr.

Troškimas vertingos patirties subūrė komandą

Studijų metais ieškodami įdomesnės patirties Vytautė Petkevičiūtė, Lina Andriuškaitė, Martynas Žiūrys, Monika Barauskaitė ir Elena Gužauskaitė susitiko „VDU Verslo praktikų centro“ organizuojamosiose veiklose ir susidomėjo galimybe dalyvauti „Junior Achievement“ inicijuojamame projekte, kviečiančiame studentus kurti inovatyvias bei tvarias idėjas ir paversti jas realybe. „DogsGoOut“ įkūrėjai neslepia, kad pirmiausia jie susibūrė į komandą, o tik tada atrado verslo idėją. Nors, kaip sako patys, pradžia buvo chaotiška, bet tuo pačiu ir įdomi: „Sutikus tinkamus žmones idėjos šokinėjo viena po kitos, bet pasirinkti tinkamą padėjo komandos bendrystė“ – dalinasi Vytautė.

Partnerio nuotr./Monika Barauskaitė
Partnerio nuotr./Monika Barauskaitė

Paklausus, kaip gimė popieriniai maišeliai šunų ekskrementams rinkti, Monika prisimena: „Iš galybės problemų, kurias norėjome spręsti, pasirinkome šunų ekskrementų rinkimą, nes bene kiekvienam yra tekę rinkti augintinių šiltas „dovanas“ su plastikiniu maišeliu ir nepaisant nemalonaus pirminio jausmo dar ir jausti atsakomybę už tokį netvarų plastiko panaudojimą“. Elena jai pritardama pasidalina, kad „nors komandoje ne visi turi šunis, tačiau visi labai myli gyvūnus, o taip pat domisi ekologija – tad šunų ekskrementų rinkimą pasirinko matydami tai, kaip opią šių dienų problemą, nes teršia ir tie, kurie renka, ir tie, kurie nerenka šunų ekskrementų. Išspręsta problema leistų kasdieniais veiksmais prisidėti prie tvaresnės aplinkos puoselėjimo“.

Partnerio nuotr./„DogsGoOut“ popierinis maišelis
Partnerio nuotr./„DogsGoOut“ popierinis maišelis

Inovacija – tai, kas palengvina gyvenimą

Nors popieriniai maišeliai šunų ekskrementų rinkimui rinkoje ne naujiena, tačiau „DogsGoOut“ komanda atlikusi išsamią analizę atrado tobulintinų aspektų. „Bandėme pritaikyti maišelio dizainą ir taip parodyti vartotojui, kad produktas naudingas ne tik šuns išmatų rinkimui, bet ir paties šeimininko patogumui. Juk tais maišeliais naudojasi šeimininkas. Mūsų maišeliai suteikia mažiau kontakto renkant šunų išmatas, yra estetiškos išvaizdos – primena dėžutę ar lagaminėlį, greičiau suyrantys nei plastikiniai, nes pagaminti iš popieriaus bei valdomi tik viena ranka, kas leidžia jaustis patogiai ir nekeičia dabartinių šuns ekskrementų rinkimo įpročių, jei naudojami plastikiniai maišeliai” – pasakoja Martynas apie produkto išskirtinumus. Panašu, kad šie maišeliai ne tik draugiški gamtai, bet ir leidžia išvengti diskomforto šunų augintojams.

VIDEO: „DogsGoOut“ komandos reklaminis video

Pažvelgę į inovaciją ne iš technologinės perspektyvos, bet iš produkto dizaino, nuo idėjos iki galutinio rezultato, komanda dar sakosi keliaujanti. Kaip patys pastebi, visame produkto vystymo procese jiems buvo sudėtingiausia sukurti ne tik estetišką, bet ir itin funkcionalų, o tuo pačiu paprasto dizaino prototipą. Komanda tiki, kad genialumas paprastume.

„Verslo vystymą pradėjome vasario mėnesį ir produkto prototipą jau balandį laikėme savo rankose. Gegužės mėnesį gavome pirmąjį produktą iš gamintojų ir dabar vykdome tobulinimo darbus, kad rezultatas iš tikrųjų tenkintų mūsų klientus. Sunkiausia dalis buvo mus tenkinančio prototipo sukūrimas, bet didžiuojamės, kad pavyko jį išvystyti iki konkurso finalo, kai produktą pristatėme „Junior Achievement“ konkurse Lietuvoje.“ – produkto vystymo nelengvą procesą prisimena Vytautė.

Partnerio nuotr./„DogsGoOut“ popierinis maišelis
Partnerio nuotr./„DogsGoOut“ popierinis maišelis

Tikroji sėkmė – idėja tikintys žmonės

Paklausus apie esminį sėkmės faktorių, kas lėmė jų pergalę Lietuvoje, visi „DogsGoOut“ nariai vieningai taria – komandinis darbas ir didelis noras. Būtent komanda leido likti motyvuotais viso kūrimo proceso metu ir nenuleisti rankų pakilimų ir nuosmukių pilname verslo vystymo procese. „Ypač dėkingi esame mūsų mentorei VDU dėstytojai Astai Kyguolienei, visai VDU „Verslo praktikų centro“ mentorių ir ekspertų komandai, kurie negailėjo savo laiko, patarimų ir palaikymo visame procese, „Matu Media“, padėjusiems nufilmuoti produkto reklamą“ – sako Martynas.

Panašu, kad VDU studentams šie metai „Junior Achievement Enterprise“ konkurse buvo itin sėkmingi. „DogsGoOut“ komandai pelnius pirmą vietą, jų kolegos „NoSlep“ komanda, sukūrusi sprendimą padedanti vairuotojams neužmigti prie vairo – pelnė garbingą antrąją vietą.

Kalbėdami apie pelnytą „DogsGoOut“ pergalę, Lina priduria: „Labai tikime savo idėja ir dedame daug pastangų, kad produktas kuo greičiau pasiektų vartotojus, tad laimėjimas reikšmingas įvertinimas ir pastūmėjimas idėjos realizavimo link.“

Dabar komanda vieningai prašo palaikymo visų Lietuvos žmonių, kurie prijaučia gyvūnams, ekologijai ir didelėms jaunų žmonių svajonėms. Iki birželio 26 d. vyksta balsavimas, kuriame savo palaikymą ir balsą galime atiduoti kiekvienas iš mūsų. Norintys padėti šiai komandai skintis pirmyn tarptautiniame konkurse, gali tai padaryti kelių mygtukų paspaudimu šioje nuorodoje.

Ne tik graži idėja, bet ir realus produktas pardavimui

Nepaisant, kaip pasiseks tarptautiniame konkurse, jauni žmonės žada nenuleisti rankų ir tęsti pradėtus darbus toliau. Ne tik tobulinti jau esamą produktą, bet kurti papildomus – pvz. patogų dėklą šiems maišeliams.

Tad susidomėjusiems „DogsGoOut“ produkcija komanda prasitaria, kad kol kas numatoma šiais popieriniais maišeliais prekiauti Facebook socialiniame tinkle, specializuotose gyvūnų parduotuvėse – šunų „butikuose“ ir visai netrukus atsidarysiančioje „DogsGoOut“ elektroninėje parduotuvėje, kur net dar nepasirodžius produktui bus galima užsiregistruoti, jog pirmieji gautumėte šį produktą. Taip pat numatoma maišelių prenumeratos paslauga, kad pirkėjui nereiktų kiekvieną mėnesį rūpintis jų įsigijimu. Elena dalinasi, kad „pradžioje prekyba užsiimsime tik Lietuvos rinkoje, tačiau neatmetame galimybės plėstis ir į kitas šalis. Matome perspektyvą Skandinavijos šalyse.“ Komandos nariai išduoda, kad jų produkciją tikimasi sutikti prekyboje jau vasaros pabaigoje.

Partnerio nuotr./„DogsGoOut“ popierinis maišelis
Partnerio nuotr./„DogsGoOut“ popierinis maišelis

Išdrįsti – verta

Keliaudami šioje verslo kūrimo kelionėje, komanda džiaugiasi, kad tokie projektai, kaip „Junior Achievement“ yra sutinkami dar mokykloje. „Yra begalė jaunų žmonių, turinčių idėjas, tačiau nežinančių nei kaip, nei kur tai įgyvendinti. Mes - studentai, tikrai ne išimtis. Kiekvienas norime ne tik studijuoti, bet ir atrasti save, savo mėgstamą veiklą, kuri vėliau nukreiptų teisinga linkme. Tokios iniciatyvos atveria akis, jog galima pačiam imti ir daryti. Prašyti kitų pagalbos ir jos sulaukti. Reikia tik daug noro ir dar daugiau pastangų.” – savo patirtį įvardija Vytautė.

Į startuolių pasaulį bijantiems žengti jauniems žmonėms Martynas pataria: „Idėjų generavimas - jaudinantis ir smagus procesas, tačiau tai tik ledkalnio viršūnė. Pačios įsimintiniausios patirtys, užmegzti ryšiai, išmoktos pamokos ir begalė kitų jausmų ateina kartu su realaus produkto vystymu. Jaunystė yra geriausias metas tokioms patirtims. Galbūt toks projektas ir nepadarys tavęs milijonieriumi (bet gali visko nutikti), bet tikrai padovanos tau milijono vertą patirtį!

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Tyrimas: lietuviams planuojant kalėdinio stalo meniu svarbiausia kokybė bei šviežumas
Reklama
Jasonas Stathamas perima „World of Tanks“ tankų vado vaidmenį „Holiday Ops 2025“ renginyje
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos