Daugiau nei pusė įsivertinime dalyvavusių dvyliktokų pagal surinktus taškus pasiekė pagrindinį pasiekimų lygį, 34% užduotis atliko patenkinamai, o aukštesnįjį pasiekimų lygį pasiekė apie 2,5% dalyvavusių abiturientų. Nepasiekusių patenkinamo lygio mokinių skaičius siekia apie 7%. Norint pasiekti pastarąjį lygį, įsivertinimo dalyviai turėjo surinkti bent 16 iš 100 galimų taškų.
Vasario 8 d. vykusio įsivertinimo rezultatai yra panašūs į 2014 m. biologijos brandos egzamino rezultatus, tačiau kiek prastesni.
Vieno iš šio projekto organizatorių, internetinės sistemos „Egzaminatorius.lt“ metodikos vadovės Jūratės Mikulevičiūtės, teigimu, vasario 8 d. vykusio įsivertinimo rezultatai yra panašūs į 2014 m. biologijos brandos egzamino rezultatus, tačiau kiek prastesni.
Tačiau specialistė situacijos nedramatizuoja: „daugelis mokinių šiam įsivertinimui specialiai nesiruošė, mokyklose dar nebaigė visos mokomosios medžiagos kartojimo, todėl natūralu, kad bendras įsivertinimo rezultatų lygis nusileidžia brandos egzamino rezultatams“, – sako J. Mikulevičiūtė.
Penki biologijos įsivertinime dalyvavę abiturientai teisingai atliko beveik visas užduotis. 98 iš 100 galimų taškų surinko įsivertinimo dalyvis iš Vilniaus licėjaus. Po 97 taškus gavo Mažeikių gimnazijos ir Kauno Juozo Urbšio katalikiškos vidurinės mokyklos atstovai. Tarp geriausiai pasirodžiusių abiturientų taip pat yra Šiaulių Stasio Šalkauskio ir Mažeikių rajono Viekšnių gimnazijų moksleiviai
Sunkiausia turinio sritis – evoliucija ir ekologija
Mokiniams lengviausiai sekėsi atlikti veiklos srities „Ląstelė – gyvybės pagrindas“ užduotis. Šioje veiklos srityje surinkta 47% galimų taškų. Sunkiausiai įveikiamos buvo veiklos srities „Evoliucija ir ekologijos evoliucija“ užduotys (surinkta tik 29% galimų taškų). Anot J. Mikulevičiūtės, minėtos veiklos sritys dažniausiai būna atitinkamai – lengviausios bei sunkiausios – ir biologijos brandos egzamine.
J.Mikulevičiūtės teigimu, mokiniams sudėtingiau buvo atpažinti iliustracijose pavaizduotus objektus bei procesus bei atsakyti į klausimus, kuriuose prašoma remtis pateikta iliustracija. Tai įtakoti galėjo ne tik pateiktose užduotyse naudojamos neįprastos ir mokiniams iki tol nematytos iliustracijos, užduočių kontekstai, bet ir tai, kad moksleiviai dar nespėjo pasikartoti viso mokomojo biologijos kurso.
Merginoms sekėsi geriau nei vaikinams
Biologijos įsivertinime merginų dalyvavo beveik keturiskart daugiau nei dvyliktokų vaikinų. Abiturientėms taip pat kur kas geriau sekėsi išspręsti pateiktas užduotis. Aukštesnįjį pasiekimų lygį pasiekė apie 3% merginų ir tik apie 1% vaikinų. 13% vyriškos lyties mokinių nepasiekė patenkinamojo lygio, o pagrindiniame pasiekimų lygyje moteriškos lyties atstovių dalis yra maždaug 4% didesnė nei vyriškos.
Įspūdžiais po biologijos žinių įsivertinimo pasidalino LMP pirmininko pavaduotojas, vienuoliktokas Povilas Budrys, surinkęs 60 iš 100 galimų taškų. „Įsivertinimą savo planšetėje laikiau važiuodamas į Berlyną. Iš pradžių buvau nustebintas užduočių sudėtingumo, tačiau po keletos minučių pavyko susikaupti ir jas atlikti. Nors rezultatais ir nesu visiškai patenkintas, tačiau džiaugiuosi, kad dar turiu laiko užpildyti spragas ir tinkamai pasiruošti kitąmet manęs laukiančiam biologijos brandos egzaminui“.
Kitas egzaminas – vasario 18 dieną
Įsivertinimo metu jo dalyviams buvo pateikta iš 64 klausimų sudaryta užduotis. Užduoties matrica, struktūra ir vertinimas buvo rengti remiantis valstybinio biologijos brandos egzamino programa ir sistemos „Egzaminatorius.lt“ metodika. Kiekvienas įsivertinimo dalyvis užduotį galėjo atlikti tik vieną kartą, o jos atlikimui buvo skirtos 2 val.
Projektą „Įsivertink prieš egzaminą“ rengia Lietuvos mokinių parlamentas kartu su internetine ruošimosi brandos egzaminams sistema „Egzaminatorius.lt“.
Vasario 18 d. bus rengiamas matematikos, o kovo 1 d. – istorijos žinių ir gebėjimų įsivertinimas. Žinių ir gebėjimų įsivertinimas numatytu laiku vyksta interneto svetainėje egzaminatorius.lt. Jame nemokamai gali dalyvauti visi iš anksto užsiregistravę 11 ir 12 klasių mokiniai.