Programavimas toks pat svarbus, kaip skaitymas ar rašymas

Tobulėjant informacinėms technologijoms, moksleiviai turi jau mokyklose išmokti būti ne tik technologijų vartotojais, bet ir jų kūrėjais. Programavimas tampa naujuoju raštingumu.

Nuo gegužės iki birželio vidurio Lietuvos universitetų mokslininkai kvietė mokinius į svečius arba patys lankėsi mokyklose ir pristatė STEAM* mokslų įdomybes. Įvyko daugiau nei 130 įvairių edukacinių veiklų, nuo robotų programavimo iki vandens sudėties tyrimų.

Tokią galimybę Lietuvos moksleiviams suteikia iniciatyvą „Mokslininkai - mokykloms“ rengianti Švietimo, mokslo ir sporto ministerija (ŠMSM) kartu su šiomis aukštosiomis mokyklomis: Lietuvos sveikatos mokslų universitetu, Kauno technologijos universitetu, Klaipėdos universitetu, Vilniaus Gedimino technikos universitetu, Vilniaus universitetu, Vytauto Didžiojo universitetu, Generolo Jono Žemaičio Lietuvos karo akademija.

Šį kartą portalo 15min žurnalistai kartu su VGTU lektore Dovile Kurpyte lankėsi VGTU inžinerijos licėjuje, kur dėstytoja vedė vienuoliktokams pamoką tema „Android“ programėlių kūrimas (apie kitus vizitus skaitykite ir žiūrėkite skiltyje – Noriu pažinti).

Kai vaikas atranda, kad jis supranta, apie ką kalbama, kad visai tai paprasta, tada atsiranda ir noras mokytis, sužinoti daugiau.

D.Kurpytė sakė, kad norint sudominti moksleivius, svarbiausia visą informaciją pateikti kuo paprasčiau: „Kai vaikas atranda, kad jis supranta, apie ką kalbama, kad visai tai paprasta, tada atsiranda ir noras mokytis, sužinoti daugiau. Jei moksleiviams tema pasirodo sudėtinga - o programavimas tikrai gali pasirodyti būtent toks - tada jie ir sako, kam to reikia, tai ne man.“

Todėl dėstytojos įsitikinimu, norint sudominti moksleivius, būtina kalbėti paprastai, aiškiai ir suprantamai.

Tokia ir yra šios iniciatyvos „Mokslininkai-mokykloms“ pagrindinė mintis.

VIDEO: VGTU inžerijos licėjaus mokiniai per vieną pamoką sukūrė „Android“ programėlę telefonui

* Lietuvos mokyklose stiprinama STEAM (gamtos mokslai, technologijos, inžinerija, menai, matematika) mokymo bazė, daugėja mokymosi tyrinėjant, eksperimentuojant, mokymosi gamtoje, mokslo centrų laboratorijose. Įgyvendinant ES finansuojamą projektą „Mokyklų aprūpinimas gamtos ir technologinių mokslų priemonėmis“ dauguma Lietuvos mokyklų šiais mokslo metais aprūpintos gamtos mokslų priemonėmis – mėgintuvėliais, kolbomis, mikroskopais, jutikliais, optikos rinkiniais. Regionuose ES lėšomis pradedami kurti modernūs mokiniams skirti STEAM mokslų centrai, kuriais galės naudotis visos mokyklos.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų