Deja, persiorientuoti į individualius mokymosi poreikius turinčius vaikus nėra taip paprasta.
Iššūkių kyla ir pedagogams, ir tėvams, ir vaikams. Tam, kad mokymosi sunkumų, emocijų ir elgesio bei kitų sutrikimų turintys vaikai ugdytųsi ir patirtų mokymosi sėkmę bendrojo ugdymo mokyklose, pedagogams reikalingos nuolatinės konsultacijos su specialistais, dalijimasis gerąja patirtimi. Ruošiantis ateinantiems mokslo metams, Klaipėdos Litorinos mokyklos bendruomenės iniciatyva uostamiestyje sukurtas kolegialus tinklas „3 x Į + U“.
„Kolegialaus tinklo idėja gimė po to, kai ŠMSM 2021 metais spalio mėnesį pristatė 2021–2024 metų įtraukiojo ugdymo įgyvendinimo planą ir į Litorinos mokyklos specialistus pradėjo kreiptis ne tik miesto, bet ir šalies ugdymo įstaigos, prašydamos padėti pasirengti įtraukiojo ugdymo startui. Tai nestebina, nes ir 2021 metų Pasaulinės švietimo stebėsenos ataskaitoje apie įtrauktį švietime raginama pasinaudoti specialiosiomis mokyklomis, kurios vis dažniau laikomos potencialiu ištekliumi bendrojo lavinimo įstaigoms stengiantis teikti tinkamą pagalbą didelės rizikos mokiniams ir jų šeimoms“, – teigė Klaipėdos Litorinos mokyklos direktorė R. Aglinskienė.
Pagrindinis tinklo tikslas – suvienyti formaliojo ir neformaliojo švietimo įstaigas, siekiančias kartu rasti galimybes ir sprendimo būdus, padėsiančius įveikti visus sunkumus, kylančius kuriant mokyklą visiems. Prisijungti prie kolegialaus tinklo pakviestos ne visos Klaipėdos, o tik pietinio mikrorajono švietimo įstaigos. Priežastis aiški – būtent tarp šių įstaigų vyksta individualių poreikių turinčių vaikų rokiruotė. Nuo šiol pietinės Klaipėdos miesto dalies švietimo įstaigų pedagogams bus kur kas lengviau ugdyti net ir individualius mokymosi poreikius turinčius vaikus.
„Siekdami lengvesnės vaikų adaptacijos, spartesnės vaiko ūgties tinklo nariai galės pasidalinti vertinga informacija, priėjimo prie konkretaus vaiko būdais, taikytais metodais, kad nereikėtų patiems gaišti laiko paieškoms ir visą jį skirti vaiko lavinimui“, – sakė kolegialaus tinklo iniciatorė R. Aglinskienė.
Forume buvo pristatytos Litorinos mokyklos sėkmės istorijos, pristatyta unikali programa, jau dvejus metus teikianti galimybę Litorinos mokinukams dalyvauti neformaliajame muzikiniame ugdyme Klaipėdos Jeronimo Kačinsko muzikos mokykloje.
Renginyje apsilankiusi Klaipėdos miesto savivaldybės vicemerė Vaida Raugelė pabrėžė, jog 2024 metų miesto veiklos prioritetas švietimo srityje yra būtent įtraukusis ugdymas, ir pasidžiaugė, kad Litorinos mokykla, subūrusi stiprų specialistų tinklą, imasi lyderio vaidmens. Naująja iniciatyva džiaugėsi ir Klaipėdos Švietimo skyriaus patarėja.
Tinklo nariais tapo Klaipėdos pedagogų švietimo ir kultūros centras, Klaipėdos „Versmės“, „Vyturio“ progimnazijos, Klaipėdos „Varpo“ gimnazija, Klaipėdos Jeronimo Kačinsko muzikos mokykla, Klaipėdos lopšeliai-darželiai „Alksniukas“, „Pagrandukas“, „Čiauškutė“, „Ąžuoliukas“, Klaipėdos Marijos Montessori mokykla-darželis, Klaipėdos moksleivių saviraiškos centras.
Tinklo narės dalinsis įtraukties sėkmėmis ir problemomis, padės individualių poreikių turintiems vaikams lengviau įveikti adaptacijos sunkumus, rengs kvalifikacijos kėlimo programas mokytojams, organizuos mokytojų padėjėjų mokymus. Siekiama, kad įvairių sutrikimų bei mokymosi sunkumų turintys vaikai mokyklose jaustųsi saugūs ir būtų priimami tinkamai pasiruošus. Uostamiesčio pietinės dalies švietimo įstaigos suvienijo pajėgas, kad kiekviena iš jų būtų MOKYKLA VISIEMS – atvira, tolerantiška ir gebanti patenkinti įvairių sutrikimų turinčių vaikų mokymosi poreikius.