07 05

Psichologė L.Pakalkaitė: pasižiūrėjus į mokytojus jaučiasi, kad kartais jie atlieka Sizifo darbą

Psichologė ir lektorė Liudovika Pakalkaitė sako, kad Lietuvos švietimo sistemoje stinga ne nesibaigiančių reformų, tačiau visų pirma kitokio požiūrio, žinių, kaip mokymosi procesą pagerinti tiek mokiniams, tiek ir mokytojams, kaip išmokti reaguoti į vaiko elgesį ir suprasti: vaikas elgiasi ne taip, kaip nori, o taip, kaip gali. „Nekenčiu mokyklos“, – tokia yra ne vieno vaiko nuostata. L.Pakalkaitė įsitikinusi – situaciją galima pakeisti.
 Liudovika Pakalkaitė
Liudovika Pakalkaitė / Asmeninio archyvo nuotr.

L.Pakalkaitė kartu su bendraminčiais Vilniuje kuria naują neuromokslu grįstą mokyklą. „Ši idėja gimė iš mūsų visų buvusių patirčių. Mano kolegė Jovita Anikinaitė yra vaikų ir paauglių psichiatrė, pastaruosius kelerius metus mes vedame mokymus įvairiose savivaldybėse. Nuolat susiduriame su tuo, jog švietime jaučiama daug beviltiškumo tarp suaugusiųjų, o vaikai sako nekenčiantys mokyklos.

Pati pagal išsilavinimą esu mokytoja, trejus metus dirbau anglų kalbos mokytoja ir suprantu, kad daug dalykų aš tuomet dariau ne taip.

Mes dažnai manome, kad vaikai turi stengtis, turi elgtis tinkamai, o jei ne, tada sulauks neigiamų pasekmių. Tuo tarpu tie, kurie stengiasi, yra apdovanojami, įvertinami. Tačiau neuromokslas sako, kad pastangos arba – atvirkščiai – prokrastinavimas dažnai yra mūsų fiziologijos nulemtas elgesys, o ne sąmoningas pasirinkimas.

Žinome, jog mūsų smegenys mokosi būdamos tam tikros būsenos. Elgesys yra tik ženklas, kuris gali mokytojui parodyti, ar vaikas šiuo metu gali jį girdėti, suprasti, kas sakoma, įsiminti, bendradarbiauti su kitais vaikais. Gal vaiko nervų sistema kaip tik nuspėja, kad kyla pavojus? Tokiu atveju mokytojas gali skirti vaikui ar visai klasei kelias minutes nusiraminti.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis