„Mažiau įdomu negu mokykloje, nes vis tiek negali mokytojai to paties parodyti, pravesti kaip pamokoje. Kas galėtų būti geriau? Manau, kad būtų galima integruoti daugiau online dalykų, o ne vien rašyti į sąsiuvinį“, – pasakojo šeštokas Simonas ir juokaudamas pridūrė, kad nuotolinės pamokos išsprendė kalbėjimo pamokose problemą.
***
„Pamokos pakankamai įdomios, bet norėčiau grįžti į mokyklą. Užduotys dažniausiai būna prastai suformuluotos“, – mintimis su 15min pasidalijo penktokė Saulė.
***
O septintokė Vita laikosi kitos nuomonės: „Man patinka kad galiu planuotis dieną ir ji nepriklauso nuo kito žmogaus. Labai įdomu.“
***
„Užduoda daugiau namų darbų. Dabar mokomės apie dalyvius, buvau jau viską pamiršusi, tai mokytoja priminė ir paaiškino. Lietuvių tai internetu gal net įdomiau“, – pasakojo mokyklos ir draugų išsiilgusi septintokė Vakarė.
***
Nuotolinio mokymo stipriąsias puses ir kelis trūkumus 15min pateikė dešimtokas Rimgaudas: „Galima padoriai išsimiegoti, pačiam planuoti visos savaitės darbus, savijauta kaip žmogaus, pagaliau. Be to, nereikia keliauti į ir iš mokyklos, todėl susitaupo daug laiko. Staiga nebėra mokytojo, kuris gali pagelbėti, todėl išmokstam dirbti savarankiškai ir su draugais. O minusai? Mokytojai neatsižvelgia, kad turime ir kitų pamokų, todėl padidėjo krūvis. Video pamokose sunku išlaikyti dėmesį, o dėl sistemos apkrovos atsiradę trikdžiai trukdo mokytis.“
Kitoks mokymasis – naujos galimybės
Plačiau apie nuotolinį mokymąsi 15min kalbasi su vaikų psichologe M.Karklyte-Palevičiene. Pasak jos, šiuo laikotarpiu vaikams kils įvairių iššūkių, tačiau tai natūralu – jų kyla ir mums, suaugusiems. Anot pašnekovės, santykių tarp brolių ir seserų klausimas ypač aktualus. Būnant kartu ilgą laiką, vaikai susidūria su įvairiomis situacijomis, kurios reikalauja vaikų ir tėvų įgūdžių, didesni sunkumai gali kilti šeimose, kuriose tenka dalytis mokymosi priemone ar vieta.
„Kaip tai paveiks priklauso nuo to, kaip vaikas gyveno iki šiol, kokius emocinius resursus turi, kokie santykiai jo aplinkoje ir panašiai. Tą lemia daugybė faktorių. Ko tikrai prireiks, tai disciplinos mokantis namuose“, – sakė ji.
„Ką aš girdžiu iš savo klientukų, – pridūrė psichologė, – kartais, jeigu nuotolinėje pamokoje vaikas kažko nesupranta, tai nespėja pasakyti arba neišdrįsta. Kai kuriems gali būti sunkiau negu įprastoje klasėje įsigilinti, gauti mokytojo pagalbą. Bet šalia iššūkių visada yra ir galimybės. Viena iš jų – proga išmokti naujų dalykų. Taip pat bendraudama su klientais pastebiu, kad vaikai jaučiasi labai laimingi dėl to, kad mato savo tėvus, kartu namuose praleidžia daugiau laiko.“
Be to, kaip pasakojo M.Karklytė-Palevičienė, ši situacija tėvams padės geriau pažinti savo vaikus, įvertinti jiems kylančius mokymosi, bendravimo, asmenybės įgūdžių iššūkius ir padėti.
Mokymas turi atliepti vaiko pasaulį
15min paklausta, ar mokytis turi būti smagu ir kaip sudominti vaikus, psichologė paaiškino, kad svarbu asmeninės savybės, nes vieniems vaikams patinka vieni, kitiems – visai kiti dalykai. Vis dėlto, anot jos, sudominti reikia, tačiau lygiai taip pat turime leisti vaikui suprasti, kad mokytis ne visada lengva ir smagu.
„Kitu atveju rizikuojama, kad tai virs tik pasismaginimu, žaidimu, o užduočių kurioms reikia savikontrolės, susikaupimo, disciplinos, vaikas atlikti neišmoks. Juk gyvenime bus visko, nevyks viskas tik pagal mūsų norus, tad šiuos įgūdžius įgyti yra svarbu. Mokydamasis vaikas įgyja socialines, emocines kompetencijas, ugdo asmenines savybes, todėl labai svarbu išlaikyti balansą“, – patarė ji.
Efektyviausiai vaikus pasieksime tik įvertinę tai, kas jiems aktualu.
Kalbėdama apie tai, kaip vaikus sudominti, M.Karklytė-Palevičienė paaiškino, kad dėstomi dalykai turėtų atliepti vaiko pasaulį, gyvenimo realijas. Pasak jos, daug sunkiau įsitraukti kai pasakojama apie vaikui nepažįstamus, seniai neaktualius dalykus.
„Dabar labai tinkamas metas pagalvoti, ar mokymą pritraukiame prie konkretaus vaiko, klasės, ar dėstome pagal šabloną. Suprantu, kad tai reikalauja įdėti daugiau pastangų, bet efektyviausiai vaikus pasieksime tik įvertinę tai, kas jiems aktualu. Šitai galima išnaudoti ir dabartinėje situacijoje – įtraukite vaiką į diskusiją, leiskite pasisakyti, susiekite mokymosi medžiagą su jų aktualijomis, kurkite bendrus projektus kartu. Tai bus naudingiau negu tylus sėdėjimas ir klausymas instrukcijų.“
Švietimo, mokslo ir sporto ministerija pataria:
- Kas rytą kelkite vaiką nustatytu laiku! Paraginkite ir padėkite jam užmigti priimtinu laiku. Mokymosi namuose metas – tai ne vaikų atostogų laikas.
- Apribokite informacinių komunikacinių technologijų (IKT) priemonių naudojimo laiką, o kad nebūtų nuobodu – žaiskite stalo žaidimus, užsiimkite kūrybine veikla, skaitykite, kartu gaminkite ir t.t.
- Suplanuokite savo ir vaikų veiklos tvarkaraštį,
- Neskubėkite padėti vaikui tuo metu, kai jam to nereikia (t.y. neatlikite veiklų už vaiką).
- Jeigu vaikas nerimauja – pasikalbėkite su juo ir nuraminkite. Jiems taip pat nėra lengva!
- Supažindinkite vaiką su savo darbų planu, paaiškinkite, kokias darbo veiklas namuose teks atlikti jums. Taip padės suprasti, kad šis laikas – nėra atostogos.
Daugiau informacijos rasite apsilankę interneto svetainėje www.nsa.smm.lt/nuotolinis