„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Receptas sklandžiam verslui – jūros taisyklės

Pasikeitus oro sąlygoms – nedelsiant prie jų prisitaikyti, o suplyšus burei – greitai rasti kuo ją pakeisti. Patyrę buriuotojai žino, kad tokių taisyklių nepaisymas jūroje gali brangiai atsieiti. Vis dėlto nors tie patys principai galioja ir verslui, čia į juos atsižvelgti kartais pamirštama.
Audringa jūra
Audringa jūra / Audriaus Bagdono/BFL nuotr.

„Versle ir jūroje nėra jokių skirtumų, – teigia abiejose sferose daugelį metų besisukantis konsultantas, lektorius ir kapitonas Paulius Kovas, – Jeigu jūros modelį taikytume sausumoje, daugelis dalykų vyktų sklandžiau. Čia, žemėje, mes susikuriame problemų ir daug apie jas šnekame. Jūroje jas išsprendžiame tiesiog čia ir dabar“.

Įmonė – tai laivas, jos vadovas – kapitonas, o komanda – įgula. Krizė – tai netikėtai užklupusi audra. P. Kovas įsitikinęs, kad šios kelios metaforos gali padėti atsakyti į daugelį verslo praktikoje iškylančių klausimų. Kiekvieną kartą susidūrus su dilema, tereikia pagalvoti, kaip ji būtų sprendžiama jūroje.

„Su nutrūkusia virve ar suplyšusia bure laivas plaukti negali. Taip pat jis negali plaukti, kai du įgulos nariai pykstasi – juos reikia sutaikyti“, –  paaiškina P. Kovas. Jo teigimu, jūra išmoko neatidėlioti sprendimų, ieškoti tinkamiausio kelio, o kiekvieną darbą padaryti gerai ir iki galo.

Verslininkas ir buriuotojas Naglis Nasvytis pabrėžia, kad verslas iš buriavimo turėtų imti strateginio planavimo pavyzdį. Buriuojant svarbu suplanuoti kiekvieną žingsnį: domėtis oro sąlygomis, išsiaiškinti, kaip plaukti, kad neužplauktum ant seklumos, laikytis tam tikro plaukimo grafiko. „Tam reikia sugebėjimo įvertinti galimas situacijas ir priimti teisingus sprendimus. Juk versle kiekvienas neteisingas sprendimas blogiausiu atveju gali baigtis bankrotu, o buriavime jis gali baigtis ir žmonių žūtimi“, – sako N. Nasvytis.

Laivo taisykles versle buriuotojai siūlo prisiminti ir formuojant komandą bei skirstant atsakomybes kiekvienam jos nariui. „Verslas, kaip ir buriavimas yra komandinis darbas. Tėra vienas skirtumas – iš jachtos plaukdamas neišlipsi, todėl įgulos nariai yra priversti prisitaikyti vieni prie kitų ir ieškoti kompromisų“, –  sako N. Nasvytis. Pasak jo, svarbiausias kapitono, taigi ir įmonės vadovo tikslas – atrasti, kaip efektyviausiai išnaudoti geriausias kiekvieno įgulos nario savybes.

Kaip sužinoti, kad komanda suformuota teisingai? P. Kovas įsitikinęs, kad vadovui tai labai lengva patikrinti išplaukus į atvirą jūrą. Jei jachtoje, kurioje nėra telefono ryšio, jis išlieka ramus, kad ten toli sausumoje jo verslas einasi kaip ėjęsis – vadinasi, komandos darbas deramai sustyguotas. Tačiau jei net ir buriuojant verslininko neapleidžia nerimas, kaip įmonės darbuotojai tvarkosi be jo – verta susimąstyti, ar iš tiesų šioje įmonėje surinkta tinkama komanda.

„Jūra pakeičia požiūrį į daugelį dalykų. Štai kartą, kai buriuodami su verslininkų komanda pakliuvome į audrą, vienas jų man prisipažino supratęs, kokie maži šapeliai mes esame. Kad jeigu kas nors nutiktų, pasaulis ir be mūsų suktųsi toliau. Jūroje supranti, kad nepakeičiamų žmonių nėra“, –  pasakoja P. Kovas.

Susidūręs su ne viena audra kapitonas sako vertinantis kiekvienos jų suteiktą patirtį – tik patirtis, anot jo, paruošia naujiems, didesniems iššūkiams. Todėl jauniems žmonėms P. Kovas pataria neskubėti pulti į verslą stačia galva ir pirmiausia išbandyti save įvairiose situacijose, sukaupti šiek tiek patirties ir tik tada imtis iššūkių.

„Reikia perplaukti septynias jūras, kad galėtum plaukti į vandenyną“, –  sako P. Kovas. Šia idėja remiasi ir verslumo ugdymo projektas studentams „Septynių jūrų kapitonai“, siekiantis išmokyti jo dalyvius į verslą žvelgti kaip į kelionę jūra. Dešimt mėnesių truksiančio projekto metu jo dalyviai išbandys savo jėgas skirtingose situacijose ir kaups įgūdžius bei patirtį, padėsiančią pasiruošti nuosavo verslo kūrimui. Projektas siekia išugdyti jaunus ir verslius lyderius, kurie ateityje galėtų tapti įmonių kapitonais arba patikimais komandos nariais.

Projektas „Septynių jūrų kapitonai“, kurį vykdo Lietuvos verslo darbdavių konfederacija, finansuojamas Europos Sąjungos ir Lietuvos Respublikos biudžeto lėšomis. Daugiau informacijos pateikiama oficialioje interneto svetainėje www.kapitonai.lt.

1
1

 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs