Sėkmingi žingsneliai matematikos pasaulyje: dvynių Austėjos ir Augustės istorija

Pasitikėjimas savo jėgomis ir saldus pergalės džiaugsmas – tai jausmai, apimantys ne tik įmušus įvartį į priešininko vartus, bet ir pagaliau įveikus sudėtingą matematinę lygtį. Ne veltui Šėtos, Bukonių ir Truskavos mokyklose vykdytam projektui, kurio metu aštuntokai turėjo progą kitomis akimis pažvelgti į skaičių pasaulį, pasirinktas pavadinimas „Matematika – laimėtojų mokslas“. 14-metės Austėja ir Augustė neabejoja iniciatyvos nauda ir džiaugiasi išmokusios naujų dalykų.

„Mums sunkiai sekėsi suprasti lygčių sprendimą, tačiau uoliai lankant šio projekto užsiėmimus palaipsniui pavyko su jomis susidoroti ir dabar drąsiai galim pasakyti, jog lygtis sprendžiame laisvai“, – sako Austėja ir Augustė. Anot merginų, dalyvaudamos projekte jos norėjo geriau ir aiškiau suprasti matematines lygtis, išmokti be klaidų jas išspręsti, o taip pat, žinoma, pasigerinti matematikos vidurkius.

Austėja ir Augustė – dvynės, gyvenančios ramiame Šėtos miestelyje, Kėdainių rajone, bei lankančios čia pat veikiančią gimnaziją. Pašnekovės atviravo, kad laisvalaikiu labai mėgsta sportuoti. Vasaros vakarais jiedvi keliauja į mokyklos stadioną, kur su draugais žaidžia tinklinį, futbolą, krepšinį.

Merginos didžiuojasi, kad yra kilusios iš gausios šeimos – turi net 7 seseris ir 2 brolius – bei džiaugiasi, kad šis projektas į matematiką padėjo pažvelgti kiek kitomis akimis. Seserys stengiasi mokytis kuo geriau, žino, ko nori, o projekto metu išmoko atkakliai to siekti. Pagirti jas galima ir už tai, kad abi nuoširdžiai stengiasi išsiaiškinti sudėtingas temas bei suvokia mokymosi svarbą.

J. Kamenskas/Austėja ir Augustė
J. Kamenskas/Austėja ir Augustė

Kaip paaiškino buvusi mokyklos vadovė, ilgametė lietuvių kalbos mokytoja ir Europos socialinio fondo lėšomis finansuojamo projekto simboliniu pavadinimu „Matematika – laimėtojų mokslas“ vadovė Antanida Likšienė, Šėtos gimnazija buvo susidūrusi su pakankamai rimta problema – atlikus Nacionalinį mokinių pasiekimų patikrinimą išaiškėjo gana prasti 8 klasės mokinių rezultatai. Anot jos, tai ir paskatino ieškoti sprendimo.

„Nutarėme inicijuoti projektą, kurio pagrindinis tikslas ir buvo pagerinti matematikos pasiekimus. Kaip tik tuo metu Švietimo, mokslo ir sporto ministerija per Europos socialinio fondo agentūrą paskelbė konkursą. Prisijungti pakvietėme su ta pačia problema susiduriančius partnerius – Bukonių ir Truskavos mokyklas, su kuriais ir įgyvendinome projektą“, – pasakojo pašnekovė.

„Ilgai galvojome, – prisiminė ji, – kokią kryptį pasirinkti, ir nusprendėme, kad pirmiausia reikia stiprinti mokinių mokėjimo mokytis kompetenciją. O kaip stimulą mokytis matematikos pasirinkome robotiką.“

Pašnekovė įsitikinusi, kad robotika – tai ateities mokslas, kurio atsiradimas Šėtos gimnazistams padėjo suprasti, kad matematika yra ne tik nuobodžios formulės ir skaičiai, o inovatyvi, žaisminga, smagi sritis.

Robotika, mokėjimo mokytis kompetencijos ugdymas ir matematika – visa tai sėkmingai susiliejo Šėtos, Bukonių ir Truskavos mokyklose vykdyto projekto metu. Kaip paaiškino A.Likšienė, mokiniai kasdien po pamokų ruošdavo namų darbus, taip pat eidavo į robotikos būrelį. Tai, anot jos, buvo privalomas užsiėmimas.

J. Kamenskas/Antanida Likšienė
J. Kamenskas/Antanida Likšienė

Pašnekovė pabrėžė, kad naujos veiklos išugdė ir mokytojus, nes jiems tai tapo gera proga patobulinti įgūdžius, praplėsti akiratį. „Esu patenkinta tuo, – pridūrė A.Likšienė, – kad projekto rezultatai turi vietos dabartiniame ugdyme. Mūsų įdirbis akivaizdžiai matomas ir šios dienos gimnazijoje.“

Projekto vadovė atskleidė svajojanti, kad ateityje panašios iniciatyvos kiekvienoje mokymo įstaigoje taptų savaime suprantamu dalyku, nes jų nauda – neįkainojama.

Užaugs karta mokinių, kurie mokės tinkamai mokytis, kelti sau tikslus, siekti rezultatų, reflektuoti, numatyti savo ateitį.

„Nauda mūsų rajonų pakraščių bendruomenei yra didelė: užaugs karta mokinių, kurie mokės tinkamai mokytis, kelti sau tikslus, siekti rezultatų, reflektuoti, numatyti savo ateitį. Taip pat tai mokiniai, kurie jau moka sukonstruoti robotą, programuoti, dalyvauti robotų varžytuvėse. Jų ateičiai tai turės neabejotinos reikšmės. Tuo labiau kad visos projekto veiklos yra mokiniams nemokamos“, – pabrėžė ji ir pridūrė, kad dėl sudėtingos materialinės padėties daugybė tėvų negali savo vaikų leisti į brangiai kainuojančius būrelius, pavyzdžiui, robotikos, todėl ši ir panašios iniciatyvos yra tiesiog būtinos.

VIDEO: Mokykla dvynėms padėjo atrasti matematikos džiaugsmą

Daugiau „Žingsniai“ istorijų rasite – čia

„Žingsniai“Europos socialinio fondo agentūros (ESF) projektų sėkmės istorijų̨ konkursas. Rubrikoje pateikiame 10 ekspertų komisijos atrinktų istorijų apie tai, kaip projektai pakeitė konkrečių žmonių gyvenimus. Liepos antroje pusėje, paskelbę visas 10 istorijų, pakviesime portale 15min balsuoti ir išrinkti 3 savo mėgstamiausias.

Austėja ir Augustė dalyvavo ESF projekte „Matematika – laimėtojų mokslas“. Projektą įgyvendino Šėtos gimnazija, Bukonių bei Truskavos mokyklos.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų