Šiaulių Juliaus Janonio gimnazija nenori keisti pavadinimo

Šiaulių „Aušros“ muziejaus vadovas sako, kad šio miesto Juliaus Janonio gimnazijai būtina keisti pavadinimą, bet mokyklos direktorius su tuo nesutinka.
Klasė
Klasė / 123FR nuotr.

Kaip rašo „Lietuvos žinios“, Šiaulių „Aušros“ muziejaus vadovas Raimundas Balza apstulbo, kai neseniai išgirdo, kad rengdamasi Lietuvos valstybės atkūrimo šimtmečiui Šiaulių valdžia puoselėja idėją ant J.Janonio gimnazijos sienos pritvirtinti atminimo lentą su keturių signatarų, kurie mokėsi šioje gimnazijoje, pavardėmis. Šią gimnaziją yra baigę 1918-ųjų Vasario 16-osios akto signatarai Mykolas Biržiška, Steponas Kairys, Alfonsas Petrulis ir Jonas Vileišis.

„Ar suprantate, apie ką kalbama? Nepriklausomybės Akto signatarams skirta lenta – ant J.Janonio vardo gimnazijos!“ – piktinosi R.Balza.

Šiaulių Juliaus Janonio gimnazijos direktorius Rimas Budraitis pasigirstančius raginimus keisti jos pavadinimą vadina politizuotais. Jis įsitikinęs, kad Lietuvoje gyvenimas būtų gerokai šviesesnis, jei ir šiais laikais rastųsi tokių jaunuolių, koks buvo J.Janonis.

„Prisimindami vieną ar kitą žymų buvusį gimnazistą, žmonės man siūlo atsisakyti esamo gimnazijos pavadinimo ir ją pervadinti kito žmogaus vardu. Tačiau to daryti nesirengiame“, – sakė gimnazijos direktorius.

Anot jo, ugdymo įstaigos bendruomenė laikosi pozicijos, kad J.Janonis buvo puikus poetas, su savojo meto blogybėmis nesitaikstantis jaunuolis, maištininkas, kuriam sovietmečio ideologai jau po jo mirties prikabino proletariato šauklio ir bolševikų dainiaus etiketes.

J.Janonio vardu sovietmečiu buvo pavadinta ne tik Šiaulių, bet ir Biržų gimnazija. Ji šiuo metu yra susigrąžinusi senąjį „Saulės“ gimnazijos pavadinimą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis