Šimtas moksleivių projektuos Švietimo centrą Kaune

Kaip pasakoti jaunimui ir ne tik apie ekologijos problemas? Koks pastatas ir aplinka moksleivius trauktų į Švietimo centrą, skirtą ekologijos ir klimato kaitos problemoms atskleisti? Į šiuos klausimus atsakymo ieškos per šimtą Lietuvos moksleivių, dalyvaujančių tarptautiniame projekte „Design. Engineer. Construct! Lithuania“, – pranešimu spaudai informuoja Kauno technologijos universitetas (KTU).
Šimtas moksleivių projektuos Švietimo centrą Kaune
Šimtas moksleivių projektuos Švietimo centrą Kaune / KTU nuotr.

Kauno technologijos universiteto Statybos ir architektūros fakulteto (KTU SAF) jau trečius metus organizuojamame projekte šiemet dalyvaus net 6 mokyklos: Kauno KTU inžinerijos licėjus, Kauno „Saulės“, Vilniaus Žemynos, Panevėžio J.Balčikonio gimnazija, Klaipėdos Ąžuolyno, Šiaulių J.Janonio gimnazijos moksleiviai.

Dalis jų rugsėjo 16 dieną susirinko į projekto naujo sezono atidarymą, kuriame buvo ne tik pristatyta projekto tema, pirmosios nuorodos nuo ko pradėti projektuoti savo pastatą, bet ir susipažinta su ekologijos problemomis, kuo patys dalyviai gali prisidėti prie jų sprendimo.

Kalbėdama apie projekto eigą, KTU SAF dėstytoja ir jo koordinatorė Laura Jankauskaitė-Jurevičienė teigė, kad kaip ir kuriant bet kokį architektūrinį objektą, dalyviai savo projektą pradės nuo analizės, kas jau yra pasaulyje padaryta, kokie objektai pastatyti, kokioje aplinkoje pastatas bus projektuojamas.

„Šiais metais dalyviai analizuos kokios yra svarbiausios ekologinės problemos pasaulyje ir Lietuvoje. Įvertinus šią informaciją komandos turės pasirinkti savo sritį, kurią atskleis projekte.

Vėliau jiems teks apsibrėžti savo viziją, sugalvoti pavadinimą, logotipą. Kitame etape, dalyviai rengs pastato architektūrinę koncepciją, braižys pastato ir teritorijos planus.

Galiausiai dalyviai turės paruošti 3D pastato modelį, aprašyti kaip spręs įvairius inžinerinius klausimus, nuo pastato konstrukcijų, medžiagų parinkimo iki šildymui ir vėdinimui naudojamų technologijų. Atsakymų, šiems ir kitiems dalyviams kylantiems klausimams, ieškoti padės įvairių sričių profesionalai - ekspertai bei studentai“, ­– sakė ji.

„Design. Engineer. Construct! Lithuania“ projektas organizuojamas jau trečius metus, kartu su partneriais iš Didžiosios Britanijos – „Class of Your Own“.

2020-2021 metais komandos kūrė Muzikos namus Kaune, pirmais metais projektas startavo su Džeimso Bondo viešbučio Londone užduotimi.

Atidarymo renginyje apie pasaulio problemas ir kaip jos susijusios su miestais, dalyviams papasakojo KTU Aplinkos inžinerijos instituto direktorė Žaneta Stasiškienė. Pasak mokslininkės, labai svarbu, kad miestai ir visi projektai būtų kuriami darniai ir susikalbant tarp įvairių grupių ir jų skirtingų poreikių, o pats centras turėtų būti pavyzdys, kaip turėtų veikti aplinkai draugiški pastatai.

KTU nuotr./Žaneta Stasiškienė
KTU nuotr./Žaneta Stasiškienė

Apie gyventojų požiūrį į klimato kaitos problemas, skirtingas grupes bei kokią informaciją jiems reikėtų pateikti pasakojo KTU profesorė, sociologė Audronė Telešienė.

Pasak jos apie 20 proc. lietuvių nėra susirūpinę klimato kaitos problemomis. Tiems, kuriems rūpi šios problemos, mažuma jų padarinius sieja su savo artima aplinka.

Pasak mokslininkės, tai natūralu, nes ši tema dažniausiai pateikiamos su naujienomis iš viso pasaulio, bet retai kada susiejama su Lietuvos aktualijomis. Ji kvietė dalyvius pasirūpinti, kad jų kuriamame centre būtų apgalvota, kaip galimus klimato kaitos padarinius pateikti taip, kad jie būtų aktualūs kiekvienam.

KTU nuotr./Gintautas Natkevičius
KTU nuotr./Gintautas Natkevičius

Savo patirtimi ir patarimais su dalyviais pasidalino ir architektas Gintautas Natkevičius, kuris šiuo metu darbuojasi prie Kaune statomos „Mokslo salos“ centro. Jis kvietė dalyvius nuo pat pradžios įsivaizduoti, kaip patys patekę į tokį pastatą elgtųsi, kokių patalpų jiems reikėtų ir ką tikėtųsi rasti.

Be kviestinių svečių pranešimų, atidarymo renginyje dalyviai galėjo susipažinti su pernai metų Muzikos namų užduotį atlikusios ir daugiausia įvertinimų skirtingose srityse gavusios komandos pristatymu, paanalizuoti visų komandų sprendinius.

Projekto koordinatoriai dalyviams priminė, kad projekte dirbama komandomis, etapas po etapo įgyvendinant užduotis, visus mokslo metus iki gegužės mėnesio, o dalyvių darbus keletą kartų projekto metu peržiūrės įvairūs ekspertai ir pasidalins savo patarimais.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos