Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Šiuolaikinės technologijos turėtų neaplenkti ir kūno kultūros pamokų

Turbūt kiekvienas moksleivis pritartų, kad pertraukos – viena iš smagiausių mokyklinės dienos dalių.Per jas mažesniesiems tiesiog linksma padūkti su draugais, vyresnėliams – pasikalbėti arba... įnikti į mobiliuosius telefonus ar kompiuterius ir tingiai pasėdėti. „Ikimokyklinio amžiaus vaikai bei pradinukai mėgsta ir pasportuoti, ir aktyviai pažaisti, bet paauglių fizinis aktyvumas mažėja. Todėl tėvai, kūno kultūros mokytojai ir sveikatos specialistai nuolat suka galvas, kaip šią problemą spręsti ir kaip vaikus mokyti sveikai bei aktyviai gyventi, – teigia Lietuvos sporto universiteto Sporto edukologijos fakulteto dekanas prof. dr. Arūnas Emeljanovas. – Juk fiziškai aktyvus žmogus geriau jaučiasi, būna energingesnis, lengviau įveikia stresą ir įtampą bei labiau pasitiki savimi.“
Šiuolaikinės technologijos turėtų neaplenkti ir kūno kultūros pamokų
Šiuolaikinės technologijos turėtų neaplenkti ir kūno kultūros pamokų / Autorių nuotr.

Moksleiviams reikia kokybiškų kūno kultūros pamokų

Kol ikimokyklinukai ir pradinukai noriai bėgioja, žaidžia judriuosius žaidimus, pasak fizinio ugdymo ir sveikatos specialistų, jau penktokai daugiau dėmesio ima skirti kitiems dalykams, tad kūno kultūros pamokos jiems ilgainiui tampa ne itin svarbios. Ne paslaptis, kad paaugliai ir vyresniųjų klasių mokiniai nenoriai jas lanko, nesistengia būti fiziškai aktyvūs.

Jau ne vienerius metus kalbama apie būtinybę didinti kūno kultūros pamokų skaičių - nuo dviejų iki trijų savaitinių pamokų.

VIDEO: Inovatyvios kūno kultūros pamokos

„Trys kūno kultūros pamokos per savaitę – tikrai būtinos. Tik jos turi būti kokybiškos: gerai suplanuotos, įtraukta įvairių veiklų. Mokiniai negali vien žaisti krepšinį ar atlikti gimnastikos pratimus – jiems reikia ir netradicinių sporto šakų, įdomesnių pratimų ir žaidimų, – įsitikinęs LSU prof. dr. A. Emeljanovas. – Taigi kūno kultūros mokytojai turėtų nuolat domėtis, kas naujo sporto pasaulyje, kelti savo kvalifikaciją ir užkrėsti moksleivius kokybiško fizinio aktyvumo bei sveikos gyvensenos idėjomis. Beje, įdomesnėms kūno kultūros pamokoms mokytojai galėtų labiau išnaudoti lauko erdves, pasitelkti ir šiuolaikines technologijas.“

Per 20 metų kūno kultūros mokytoja dirbanti Zita Dagilienė irgi mano, kad pedagogas turi būti kūrybingas bei fiziškai aktyvus. „Geras pavyzdys mokinius kur kas labiau skatina sportuoti ar imtis kitos mėgstamos fizinės veiklos. Labai svarbu, kad ir tėvai suprastų fizinio aktyvumo naudą, kartu su vaikais mankštintųsi, aktyviai leistų laiką“, – teigia Z. Dagilienė.

LSU nuotr./Šiuolaikinės technologijos turėtų neaplenkti ir kūno kultūros pamokų
LSU nuotr./Šiuolaikinės technologijos turėtų neaplenkti ir kūno kultūros pamokų

Jaunieji LSU fizinio ugdymo ir sporto specialistai atviri naujovėms

LSU Fizinio ugdymo ir sporto studijų programos trečio kurso studentė Laura Lingytė šias studijas pasirinko įkvėpta būtent savo aktyvios ir sportiškos kūno kultūros mokytojos. „Gimnazijoje mane labai traukė dinamiškos kūno kultūros pamokos, o jas vedusi ir mus vis raginusi sportuoti mokytoja turbūt visada liks didžiausias autoritetas“, – sako L. Lingytė, po bakalauro studijų planuojanti dirbti mokykloje.

LSU nuotr./Šiuolaikinės technologijos turėtų neaplenkti ir kūno kultūros pamokų
LSU nuotr./Šiuolaikinės technologijos turėtų neaplenkti ir kūno kultūros pamokų

Laura džiaugiasi, kad ketino tapti kūno kultūros specialiste, bet sėkmingai baigusi studijas įgis dvigubą kvalifikacinį laipsnį – pedagogikos ir sporto bakalauro. Mat Kūno kultūra, viena iš seniausių LSU studijų programų, pernaine tik pakeitė pavadinimą į Fizinis ugdymas ir sportas, bet ir atsinaujino, siūlo patrauklesnį turinį beigalimybes. Į programą įtraukta naujų sporto disciplinų, studentai gali rinktis jiems tinkamiausią specializaciją. Po studijų galės dirbti pedagogais ir treneriais, mokytis magistrantūroje. Pasak LSU Sporto edukologijos fakulteto dekano prof. dr. A. Emeljanovo, absolventams turėtų atsiverti daugiau galimybių įsidarbinti, bus stimulas kurti savo verslą ir naujausias fizinio ugdymo bei sporto mokslo žinias perteikti kitiems. „Mūsų Universiteto auklėtiniai – šiuolaikinės kūno kultūros ir sporto ambasadoriai, nebijantys profesinių iššūkių, atviri naujovėms“, – teigia prof. dr. A. Emeljanovas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų