Lietuvių kalbos egzaminą išlaikė 89,04 proc. laikiusiųjų
Valstybinį lietuvių kalbos ir literatūros brandos egzaminą laikė 18525 kandidatai. Iš jų 17559 kandidatai mokėsi mokyklose, kuriose mokoma lietuvių kalba, o 966 kandidatai – mokyklose, kuriose mokoma tautinių mažumų kalbomis.
Egzaminui išlaikyti reikėjo surinkti 30 proc. egzamino užduoties taškų. Egzaminą išlaikė 89,04 proc. visų kandidatų (2016 metais egzaminą išlaikė 89,76 proc. visų kandidatų). Šiais metais iš jų 89,50 proc. abiturientų, kurie mokėsi mokyklose lietuvių mokomąja kalba, 80,74 proc. besimokiusiųjų mokyklose tautinių mažumų kalbomis (pernai 87,87).
Šimto balų įvertinimą gavo 0,71 proc. visų laikiusiųjų: iš mokyklų, kuriose mokoma lietuvių kalba, šimto balų įvertinimą gavo 0,7 proc. kandidatų, o iš mokyklų, kuriose mokoma tautinių mažumų kalbomis – 0,2 proc. kandidatų.
Visi mokiniai, gavę šimto balų įvertinimą, mokėsi išplėstiniu kursu, 81,75 proc. jų pirmame pusmetyje turėjo 9–10 balų įvertinimus. Didžiąją šio egzamino šimtukininkų dalį sudaro merginos (89,79 proc.). Taip pat jų egzamino išlaikymo procentas, gautų taškų vidurkis geresnis negu vaikinų.
Daugiausia – 81,8 proc. kandidatų – rinkosi rašyti samprotavimo rašinį. Populiariausia buvo tema „Kas žmogui teikia ramybę“: ją rinkosi 61 proc. visų kandidatų. Literatūrinį rašinį kūrė 16,9 proc. kandidatų.
Beveik pusės (45,3 proc.) visų kandidatų, atėjusiųjų į lietuvių kalbos ir literatūros valstybinį brandos egzaminą, pirmojo pusmečio įvertinimas buvo nuo 2 iki 6 balų ir tik 2 procentų – 10 balų. Žymiai išaugo kandidatų, kurie mokėsi tautinių mažumų mokyklose ir pirmame pusmetyje turėjo 2–6 balų įvertinimus, skaičius: mokinių iš mokyklų lenkų mokomąja kalba – 10 proc., iš mokyklų rusų mokomąja kalba – 4 proc.
Kad išlaikytų egzaminą, kandidatai iš mokyklų lietuvių mokomąja kalba galėjo padaryti ne daugiau kaip 6 gramatikos ir leksikos klaidas, 12 rašybos klaidų, 14 skyrybos klaidų, 20 teksto raiškos ir stiliaus klaidų 500 žodžių apimties rašinyje.
Tautinių mažumų mokyklų mokiniai jų galėjo padaryti kone dvigubai daugiau, nes jiems taikomi palengvinti vertinimo kriterijai: 14 gramatikos ir leksikos klaidų, 25 rašybos klaidas (1 mažiau nei 2013 m.), 14 skyrybos klaidų (2 mažiau negu 2013 m.) ir 30 teksto raiškos, stiliaus bei logikos klaidų (2 mažiau nei 2013 m.).
Kriterijai tautinių mažumų mokyklų mokiniams 2016 m. truputį buvo sugriežtinti atsižvelgiant į pailgėjusį dalyko mokymosi laiką (239 pamokos) lyginant su 2013 m. laidos abiturientais, į 2016 m. VBE rezultatus ir faktą, kad 2020 metais visiems abiturientams, nepaisant jų mokyklos mokomosios kalbos, bus taikomi vienodi lietuvių kalbos ir literatūros brandos egzamino vertinimo kriterijai.
Liepos 7 d., penktadienį, visi neišlaikiusieji valstybinio lietuvių kalbos ir literatūros brandos egzamino galės jį perlaikyti kaip mokyklinį. Taigi neužkirstas kelias baigti mokyklą, netgi stoti į kolegiją. Išsamesnės informacijos apie egzamino perlaikymą reikia teirautis mokykloje.
Matematikos egzaminą išlaikė 94,36 proc. laikiusiųjų
Matematikos valstybinį brandos egzaminą laikė 17247 kandidatai iš 18406 užsiregistravusių į egzaminą 2017 metų kovo mėnesį. Egzamino išlaikymo riba – 10 taškų.
Egzaminą išlaikė 94,36 proc. visų laikiusiųjų. 2016 metais matematikos egzaminą išlaikė 89,3 proc. kandidatų. Šimto balų įvertinimą gavo 4,78 proc. kandidatų. Šiame egzamine visi šimto balų įvertinimą gavę mokiniai mokėsi išplėstiniu kursu.
Mokiniai turi galimybę internetu pamatyti valstybinio brandos egzamino darbų įvertinimo rezultatus. Prisijungti prie rezultatų skelbimo sistemos galima čia arba per Elektroninės valdžios vartų portalą, arba iš duomenų tvarkytojo (mokyklos) gautu kandidato kodu ir vienkartiniu slaptažodžiu, kurį privaloma pasikeisti prisijungus pirmą kartą.
Brandos egzaminų organizavimo ir vykdymo tvarkos apraše yra apibrėžta apeliacijų dėl valstybinių brandos egzaminų rezultatų teikimo tvarka. Mokiniai apeliacijas gali pateikti savo mokyklos vadovui per tris darbo dienas nuo valstybinio brandos egzamino rezultatų paskelbimo dienos.
Rašydami prašymus dėl apeliacijų nagrinėjimo, mokiniai gali nurodyti ir savo argumentus, kodėl nesutinka su gautu egzamino įvertinimu.