Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

ŠMM siūlymai: mokyklose – kaupiamasis balas, daugiau pamokų ne klasėse

Vertinant moksleivių žinias mokyklose per artimiausius dvejus metus turėtų būti įvestas vadinamasis kaupiamasis balas, naujos mokymo formos, sako švietimo ir mokslo ministrė Jurgita Petrauskienė.
Švietimo ir mokslo ministerija
Švietimo ir mokslo ministerija / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

Šias kryptis mokyklose ministrė nurodė pirmadienį kūrybinėse dirbtuvėse „Mokykla 2030“, kur apie 150 švietimo ekspertų, nuomonių lyderių, savivaldybių, mokytojų asociacijų atstovų, moksleivių diskutavo dėl ateities mokyklos vizijos.

„Siūlome įvesti integruotą ugdymo turinį, kaupiamąjį vertinimą, vertinti individualią pažangą. Trečias dėmuo, kuris svarbus be ugdymo programų, be vertinimo sistemos – visos ugdymo, mokymo priemonės, apie kurias girdime taip pat įvairių atsiliepimų. Nebegyvename tais laikais, kada yra vienas tobulas vadovėlis – mokytojai patys kuria ugdymo turinį, priemones, ugdymo medžiagą“, – žurnalistams teigė ministrė.

Svajūno Stroino / 15min nuotr./Švietimo ir mokslo ministrė Jurgita Petrauskienė
Svajūno Stroino / 15min nuotr./Švietimo ir mokslo ministrė Jurgita Petrauskienė

Anot J.Petrauskienės, dėl šių pasiūlymų turėtų diskutuoti švietimo ekspertai, mokytojai, aukštųjų ir bendrojo ugdymo mokyklų vadovai.

„Šiandien yra pateiktas darbo planas, pagrindinės kryptys. Čia dalyvaujantys apie 150 žmonių ir turi aprobuoti tą planą (...). Šiandien pateikėme siūlymą, lauksime reakcijų“, – sakė ji.

Kaip vieną svarbiausių prioritetų J.Petrauskienė nurodė ugdymo programų kaitą. Pasak Švietimo ir mokslo ministerijos (ŠMM), 2020–aisiais mokyklose turi atsirasti daugiau integruotų ugdymo programų, jau pradinukams planuojama suteikti informatinio mąstymo pagrindus, aprūpinti mokyklas laboratorine įranga, atnaujinti vadovėlius.

Ministrės teigimu, šiuo metu instruktyvios ir labai detalios ugdymo programos „įrėmina daug kūrybingų mokytojų“, ministerija planuoja pateikti konkrečius siūlymus, kaip keisti vertinimo sistemą nuo brandos egzaminų iki standartizuotų testų.

„Visa sistema yra peržiūrėtina orientuojantis į asmens, individo pažangos vertinimą. Šie pokyčiai turėtų pasiekti mokyklas per dvejus metus“, – sakė J.Petrauskienė.

Be ugdymo programų, anot jos, svarbu įvertinti ir naujas mokymo formas, išnaudoti technologijas vaikams mokyti. Kaip galimas naujas formas ŠMM įvardija pamokas ne tik mokykloje, namų darbų atsisakymą visos dienos mokykloje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?