SGNSF dekanė, jungtinės studijų programos rengimo darbo grupės vadovė prof. Ingrida Baranauskienė:
„Viena iš priežasčių, lėmusių šios studijų programos atsiradimą, – socialinių darbuotojų poreikis mūsų visuomenėje. Visuomenė sensta, jauni žmonės emigruoja, be to, visi norime gyventi gerovės valstybėje – įvairias socialines problemas tenka spręsti socialiniams darbuotojams. Tam tikslui Lietuvoje yra ne tik kuriama nauja socialinė sistema, nauji darbo metodai, bet ir turi būti rengiami aukštos kvalifikacijos specialistai.
Socialinio darbo jungtinės studijų programos partneriu neatsitiktinai buvo pasirinktas Ukrainos universitetas. Specialistams, kurie specializuojasi negalės studijų srityje, gali būti įdomi ukrainiečių patirtis, sukaupta integruojant negalią turinčius studentus į savo alma mater. Jie turi sukūrę visą sistemą, ir mums yra ko iš jų pasimokyti.
Pirmoje jungtinės studijų programos laidoje studijavo 35 magistrantai, tarp kurių buvo 5 studentai iš Ukrainos, 3 – iš Latvijos ir 27 lietuvaičiai.
Studijos vyksta anglų ir rusų kalbomis nuolatine studijų forma, studijų trukmė – 1,5 metų. Sėkmingai baigusiems magistrantūros studijų programą studentams suteikiamas jungtinis socialinio darbo magistro laipsnis ir išduodami abiejų universitetų diplomai.
Į šią studijų programą priimami asmenys, baigę bakalauro studijas. Pirmenybė sudarant konkursinę eilę teikiama socialinio darbo ar socialinės pedagogikos bakalauro studijų programą baigusiems absolventams. Įgijusieji kitos bakalauro studijų krypties diplomą studijuodami turi išklausyti papildomus dalykus ir išlaikyti egzaminus.
Studijų metu magistrantams sudaromos sąlygos išvykti studijuoti į kitos šalies universitetą, atlikti ten mokslinę-tiriamąją praktiką, dalyvauti atliekant mokslo tyrimus.“
Atviro tarptautinio žmogiškosios raidos universiteto „Ukraina“ Socialinio darbo pedagogikos katedros vedėja Natalija Dovgan:
„Atviras tarptautinis žmogiškosios raidos universitetas „Ukraina“ buvo įkurtas 1998 m. Tai naujo tipo universitetas, kuris skiriasi nuo visų klasikinio tipo Ukrainos universitetų. Jis buvo kuriamas galvojant apie inkliuzinio mokymo taikymą integruojant studentus su specialiaisiais poreikiais į studijų procesą. Universiteto koncepcija orientuota į asmenybės mokymą, t. y. ne tik į studentą su specialiaisiais poreikiais, bet ir į dėstytoją, nes tobulėti raidos universitete turėtų visi, antraip sudėtinga bus dėstytojui ir studentui betarpiškai bendradarbiauti. Juk pati socialinio darbo specifika mus įpareigoja dirbti ne tik žmonėms, bet ir su žmonėmis.
Mūsų studentai yra rengiami darbui socialinio darbo srityje. Kolegoms noriu pasakyti, kad baigiamojo darbo apgynimu specialisto tobulėjimo procesas nesibaigia. Tai tik vienas įveiktas etapas pasirinktame kelyje. Tobulėti reikės kasdien, nuolat, kas yra vadinama mokymusi visą gyvenimą. Tobulėjimo prasme labai svarbus ir produktyvus yra būtent tarptautinis bendradarbiavimas, ypač galvojant apie europinę integraciją. Mums buvo naudinga Lietuvoje įgyti socialinio darbo su negalią turinčiais žmonėmis patirties ir susipažinti su žmogaus teisių gynimo dokumentais negalės srityje. Buvo įdomu atrasti skirtumus ir jungtis tarp socialinio darbuotojo kaip pedagogo ir socialinio darbuotojo kaip mediko ir suvokti socialinio darbo universalumą.“
Atviro tarptautinio žmogiškosios raidos universiteto „Ukraina“ doc. dr. Iryna Ivanova:
„Džiugu, kad Šiaulių universitetui pavyko atrinkti stipriai motyvuotus dirbti socialinį darbą studentus. Patyriau tikrą dėstymo džiaugsmą stebėdama studentų ir savo tobulėjimą. Studentai ukrainiečiai grįžo iš Lietuvos prikaupę naujos studijų patirties, įvaldę nestandartinius studijų metodus, išlavinę specialiuosius gebėjimus. Drąsiai galima teigti, kad apsikeitimas patirtimi įvyko“.
Socialinio darbo studijų programos magistrantė iš Latvijos Tatjana Marčenko:
„Manau, kad studijuoti jungtinėje studijų programoje naudinga jau vien dėl to, kad yra galimybė palyginti skirtingų šalių patirtį socialinio darbo srityje, dalyvauti įvairiose praktinėse veiklose, mokslo tyrimuose. Šiuo požiūriu jautiesi žymiai pranašesnis už kolegas, studijuojančius tik viename universitete.“
Magistrantūros studijų studentė Danutė Akaveckienė:
„Labai džiaugiuosi, kad galėjau praturtinti savo profesines žinias ir turėjau galimybę su užsienio studentais dalyvauti moksliniame tyrime. Iš to bendradarbiavimo gavome apčiuopiamą naudą visi. Esu patenkinta studijų kokybe, nepriekaištingomis studijų sąlygomis ir modernia fakulteto infrastruktūra – iš tiesų tai leido mums stipriai patobulėti.“
Magistrantūros studijų studentė Danguolė Martinkienė:
„Dirbdama miesto savivaldybėje pradėjau gilintis į socialinio darbo sferą ir supratau, kokia plati yra šita sritis. Džiaugiuosi, kad universitetas galėjo pasiūlyti tokią programą ir kad ją studijuoti galėjo Šiaulių regiono žmonės. Kadangi man ši sritis buvo nauja, tai mane džiugino viskas: paskaitos, praktinė veikla, galimybė susipažinti su socialinio darbo situacija Latvijos ir Ukrainos valstybėse, perimti abiejų šalių dėstytojų patirtį. Manau, ši jungtinė studijų programa ypač naudinga jau dirbantiems socialinį darbą įvairiose įstaigose ir siekiantiems įgyti daugiau kompetencijų specialistams.“
SGNSF profesorė dr. Elvyra Acienė:
„Nė vienas Lietuvos universitetas iš penkių, siūlančių socialinio darbo studijų programą, neruošia socialinių darbuotojų, galinčių padėti žmonėms su negalia. Čia yra Šiaulių universiteto niša, o parengta magistrantūros studijų programa yra išskirtinė. Tai suprasdami, Studijų kokybės vertinimo centro (SKVC) ekspertai akreditavo programą maksimaliam laikotarpiui.
2015 m. Mokslo ir studijų stebėsenos ir analizės centro (MOSTA) tarptautiniai ekspertai tyrimo ataskaitoje ypač palankiai įvertino Socialinės gerovės ir negalės studijų fakulteto mokslininkų atliekamus specialiojo ugdymo srities mokslinius tyrimus, reikšmingus nacionaliniame ir tarptautiniame kontekste, į kuriuos įtraukiami studentai bei jauni tyrėjai. Sąlygos studijuoti yra puikios, nes fakultetas turi savo nuotolinių studijų centrą, moderniai įrengtas ir aprūpintas naujausia kompiuterine ir kitokia įranga auditorijas, atitinkančias studijoms ir tyrimams būtinas sąlygas.
Pagrindinė universitetinių magistrantūros studijų paskirtis – kelti būsimų socialinio darbo specialistų profesinę ir mokslinę kompetenciją. Jungtinės studijų programos studentai turi visas sąlygas tobulinti savo gebėjimus, organizuoti ir valdyti įvairius socialinio darbo veiklos procesus, įgyti praktinių įgūdžių, dalyvauti tarptautinio mobilumo programose.“
SOCNET projekto vadovė Aistė Valaikienė:
„Jungtinė magistrantūros studijų programa parengta įgyvendinant Europos socialinio fondo agentūros remiamą SOCNET projektą. Esminis projekto tikslas – sukurti veiksnų jungtinį studijų programų įgyvendinimo modelį, padedantį ateityje pritraukti dar daugiau prestižinių užsienio šalių universitetų, galinčių studentams perteikti socialinio darbo metodų įvairovę ir prisidėti prie aukštojo mokslo studijų kokybės gerinimo. Šiaulių universitetas sėkmingai įgyvendino jungtinę studijų programą, sukaupė nemažai tarptautinės patirties, buvo sudarytos sąlygos dėstytojams patobulinti profesines kompetencijas užsienio šalių (JAV, Danijos, Italijos, Suomijos) universitetuose, todėl atsivėrė didesnės programos tobulinimo ir plėtros galimybės siekiant pritraukti kitus užsienio šalių partnerius.
Studijų programa Socialinis darbas parengta atliepiant Europos Sąjungos aukštajam mokslui keliamus reikalavimus, todėl absolventams išduodami diplomai ir įgytas kvalifikacinis laipsnis suteikia galimybę sėkmingiau konkuruoti ne tik nacionalinėje, bet ir tarptautinėje darbo rinkoje. Asmuo, įgijęs socialinio darbo magistro kvalifikacinį laipsnį, gali dirbti vadybinį darbą, susijusį su socialinės veiklos (paslaugų) vystymo strategija, projektų rengimu, praktinį socialinį darbą įvairiose socialinio darbo institucijose, teikiančiose socialines paslaugas tiek valstybiniame, tiek ir nevyriausybiniame sektoriuose, mokslinių tyrimų institucijose ir programose, švietimo sistemoje.
Šią studijų programą baigusieji taip pat gali tęsti studijas trečiojoje pakopoje (doktorantūroje) bei dėstyti aukštojoje mokykloje.“
Jungtinė studijų programa parengta atliepiant 2007–2013 m. Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos prioriteto „Mokymasis visą gyvenimą“ tikslą ir uždavinius „Mokymosi visą gyvenimą kokybės gerinimas“ ir įgyvendinant Šiaulių universitete vykdomą projektą „II pakopos jungtinės studijų programos Socialinis darbas parengimas ir įgyvendinimas bendradarbiaujant su universitetu „Ukraina“ (SOCNET)“ Nr. VP1-2.2-ŠMM-07-K-02-069.