Studentai gali gauti ir valstybės paramą, kuri siekia net kelis šimtus eurų per mėnesį.
Būsimiems mokytojams – valstybės parama
Įstojus į valstybės finansuojamas didžiausio poreikio pedagogikos specializacijų – matematikos, lietuvių kalbos ir literatūros, prancūzų kalbos, vokiečių kalbos, fizikos, chemijos, biologijos, istorijos, geografijos, informacinių technologijų, pradinio ugdymo ir specialiosios pedagogikos – bakalauro studijas ir gretutines studijas, studentai turi galimybę kas mėnesį gauti 357,5 eurų dydžio stipendijas.
2023–2024 m. m. tokią paramą gauna apie 530 studentų, į pedagogikos studijas įstojusių šiemet, ir apie 370 studentų, įstojusių pernai. Daugiausia jų planuoja tapti pradinio ugdymo ir specialiosios pedagogikos, taip pat lietuvių kalbos ir literatūros, matematikos, istorijos ir geografijos mokytojais.
Dar didesnes stipendijas, siekiančias 605 eurų, gali gauti prioritetinių specializacijų pedagoginių profesinių studijų ir baigiamojo kurso bakalauro pedagogikos studijų bei pedagoginių gretutinių studijų studentai. Ši parama skiriama tiems, kurie sudaro sutartį su savivaldybe ar mokykla ir įsipareigoja baigus studijas ten dirbti ne trumpiau kaip 3 m. per 5 m. laikotarpį, ne mažiau kaip 0,7 etato.
2023–2024 m. m. tokias išankstines darbo sutartis sudarė beveik 100 pedagogikos studentų. Daugiausia jų rinkosi tapti pradinio ugdymo, matematikos, biologijos, istorijos mokytojais.
Daug praktikos ir greitas įsidarbinimas
Vaikystės pedagogikos studijas Vilniaus universitete šiemet baigsianti Otilija Ožalaitė džiaugiasi, kad pedagogikos studijos siūlo daug praktikos galimybių – studentai save išbandyti mokytojo kėdėje gali dar pirmame kurse. „Jau pirmaisiais studijų metais įsitikinau, kad norint sparčiau tobulėti būtina išbandyti kaip įmanoma daugiau praktinių situacijų, nes mokytojo darbe kiekviena diena atneša naujų iššūkių“, – pasakoja Otilija.
Studentė šiandien drąsiai sako, kad atrado savo vietą – nors mokytojo darbas turi savų iššūkių, mokinių šypsenos nugali bet kokius sunkumus.
O Vytauto Didžiojo universitete studijuojantis Rokas Radomskis, nors yra antrakursis, jau planuoja grįžti į savo paties mokyklą, tik šįkart – kaip geografijos mokytojas. Mokyklos bendruomenė Roką priėmė labai šiltai, o kadangi mokytojai jau pažįstami, studentas iškart pajuto artimą ryšį su būsimais kolegomis.
Rokas įsitikinęs – tikrosios pedagoginės savybės pasireiškia tik per praktiką. Be to, mokytojavimas Rokui darbo neprimena, tai veikiau galimybė užsiimti mėgstama veikla. „Jau teko vesti nemažai pamokų. Mokydamas nesijaučiu lyg dirbčiau, priešingai – einu į darbą ir džiaugiuosi, kad bus pamoka“, – atskleidžia jis.
Mokytojo profesija – galimybė save realizuoti
Studentės Otilijos manymu, pedagogikos studijos skirtos tiems, kurie nori save realizuoti daugelyje sričių. „Visą laiką jutau, kad mane traukia daugybė skirtingų sferų, mokykloje mėgau visus dalykus. Tai mane atvedė į pedagogikos studijas. Būtent pasirinkus vaikystės pedagogikos pradinio ugdymo specializacijos studijas, galėjau gilintis į įvairius dalykus“, – dalijasi patirtimi ji.
Jai antrina Rokas, kuris šią specialybę labiausiai rekomenduotų tiems, kurie nebijo savęs išreikšti ir mėgsta bendrauti. Vis dėlto pedagogikos studijas verta išbandyti visiems – net ir abejojantiems, ar mokytojo kelias jiems skirtas.
„Po pedagoginės praktikos ir viso studijų proceso žmonės įgyja aistrą mokyti ir tampa gerais mokytojais. Kas jaučia bent mažiausią virpesį širdyje, skatinantį išbandyti šią profesiją, tai eikite ir bandykite, nes tikrai nenusivilsite“, – rekomenduoja studentas.
Abu studentai pasirinkę didžiausio poreikio pedagogikos specializacijas, todėl gauna ir valstybės paramą. Pasak Otilijos, tai išties palengvina studentišką kasdienybę ir jaunam žmogui suteikia tvirtesnį pagrindą. Rokas pritaria, kad stipendija ypač vertinga dar nedirbančiam studentui, kadangi leidžia save išlaikyti ir labiau motyvuoja susitelkti į studijas.