Suinteresuotos pusės išsakė siūlymus, kaip galėtų keistis ugdymas mokyklose

Penktadienį Švietimo, mokslo ir sporto ministerijoje (ŠMSMS) suinteresuotos pusės aptarė, kaip galėtų keistis Bendrojo ugdymo gairės. Išsakytos pastabos dėl integruoto ugdymo, pasiūlyta nuo dalies pamokų atleisti mokinius, skiriančius daugiau dėmesio neformaliajam ugdymui, suvienodinti bendrojo ugdymo ir egzaminų programas.
Diskusijoja apie bendrojo ugdymo turinį, jo kaitos perspektyvas „Bendrojo ugdymo turinys: kokio reikia švietimo bendruomenei?“
Diskusijoja apie bendrojo ugdymo turinį, jo kaitos perspektyvas „Bendrojo ugdymo turinys: kokio reikia švietimo bendruomenei?“ / Vidmanto Balkūno / 15min nuotr.

Mokinių sąjungos, dalies mokytojų įsitikinimu, didžiausia bendrojo ugdymo problema – integruoto ugdymo programos. Anot mokinių, ne visada pavyksta jas integruoti, ypač didelių problemų esą yra integruojant Sveikatos, lytiškumo ugdymo ir rengimo šeimai, taip pat ir pilietiškumo ugdymo programas.

„Pastarosios pamokos dažnai virsta tiesiog papildomomis istorijos pamokomis“, – rašoma ministerijos žiniasklaidai išplatintame pranešime.

Mokiniai teigė norintys, kad mokykla užaugintų verslų, pilietišką, kūrybingą žmogų, pasiruošusį kurti šeimą. Todėl šiems dalykams esą reikėtų skirti daugiau dėmesio.

Vilniaus Antakalnio progimnazijos direktorius Tomas Jankūnas paantrino, kad pernelyg daug integruotų pamokų apsunkina mokytojų darbą.

Diskusijoje dalyvavę edukologai siūlė labiau orientuotis į Lietuvą, o ne pasaulio švietimo sistemas, susitarti, koks turi būti kultūrinis ir vertybinis pamatas.

„Ne vieną kartą buvo siūlyta grįžti prie Meilės Lukšienės idėjų, kurios labai suderina ir tai, kas lokalu, ir tai, kas globalu“, – nurodo ŠMSM.

Taip pat diskusijos metu išsakytas siūlymas sukurti mechanizmą, kad mokiniui, kuris nemažai laiko praleidžia užsiimdamas neformaliuoju švietimu, valandos būtų įskaitomos kaip formalusis ugdymas, mokinys turėtų galimybę nelankyti dalies pamokų.

„Išsakyti siūlymai suvienodinti bendrojo ugdymo ir egzaminų programas, o vietoj Pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo padaryti stojamuosius egzaminus“, – rašoma pranešime.

VIDEO: Diskusija „Bendrojo ugdymo turinys: kokio reikia švietimo bendruomenei?“

Asociacijos „Lituanistų sambūris“ atstovas Darius Kuolys teigė, kad turime aiškiai apsibrėžti tikslus, kodėl atnaujiname programų turinį ir ko siekiame tai darydami. Jis pritarė daugumai kalbėjusių, kad negalime to daryti neatlikę tyrimų.

„Sambūris“ siūlytų pirmiausia atsakyti į klausimą, kokia bus mokomųjų dalykų struktūra, nes daug kas pasenę, taip pat, kaip atnaujinimas bus siejamas su mokytojų rengimu“, – sakė D.Kuolys.

Su Bendrojo ugdymo gairių projektu ir siūlymais, kaip jį keisti, galite susipažinti čia. Siūlymų pateikta 120.

„Ugdymo turinys neatsiejamas nuo svarbiausio dalyko – kokią asmenybę norime išugdyti, kokios žmogaus savybės turi atsiskleisti? Kai atsakysime į šį klausimą, toliau galime kalbėti apie mokytoją, apie ugdymo aplinką, apie vertinimo būdus, egzaminus. Bet pirmiausia – matyti bendrą švietimo viziją, kaip tai padarysime“, – pranešime žiniasklaidai cituojamas švietimo, mokslo ir sporto ministras Algirdas Monkevičius.

ŠMSM žada suburti tyrėjų ir praktikų grupę, kuri iki rugsėjo parengtų galutinį Bendrojo ugdymo gairių projektą. Planuojama, kad grupėje dirbs nevyriausybinių organizacijų, edukologų, tėvų, mokinių atstovai, mokytojų dalykinių asociacijų, kitų sričių ekspertai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis