Jau 40 metų „Apple“ kurdama įrenginius ir programinę įrangą padeda pedagogams visame pasaulyje mokymo procesą padaryti įdomesniu, leidžiančiu auginti kūrybiškus, žinių trokštančius ir drąsiai gyvenimo iššūkius pasitikti pasiruošusius žmones. Besimokančiam „Apple“ produktai suteikia visišką saviraiškos laisvę.
„Apple“ įrenginius naudojantys žmonės visame pasaulyje jungiasi į grupes, kuriose jie atvirai dalinasi savo patirtimis. Viena tokių, „Apple“ įrenginius ugdymo procese naudojančius profesionalus vienijanti grupė — „iKlasė“ yra ir Lietuvoje. Jos lyderė — ilgametė „Apple“ technikos entuziastė, ypatingą dėmesį skirianti mobiliųjų technologijų taikymui ugdymo procese, Kuršėnų Pavenčių mokyklos anglų kalbos mokytoja bei „Apple“ profesinio tobulinimo konsultantė Staselė Riškienė.
„iKlasė“ atsiradimas panašus į daugelio grupių, vienijančių „Apple“ entuziastus: pirmasis „Apple“ įrenginys, meilė jam iš pirmo žvilgsnio ir noras savo puikia patirtimi pasidalinti su kitais.
„2005 metais pirmąjį „Mac mini“ mokyklai padovanojo ir supažindino su „Apple“ technologijų galimybėmis mokyklinio projekto partneriai iš Vokietijos“, — pasakojo Staselė Riškienė, paklausta apie jos pažinties su „Apple“ technika pradžią. „Tai buvo meilė iš pirmo žvilgsnio. Vėliau, 2010 metais Švietimo informacinių technologijų centras parėmė idėją išbandyti „iPod touch“, mokant vaikus anglų kalbos, ir skyrė mokyklai 18 „Apple“ delninukų bei tris „MacBook“ kompiuterius.“
Mokyklos mokinius iš karto sužavėjo galimybė mokytis, pasitelkus „Apple“ įrenginius, ir jų naudojimo paprastumas. Taip mokykloje ir atsirado „Apple klubas“, kurio tikslas buvo supažindinti mokyklos bendruomenę su „Apple“ įrenginių ir programinės įrangos galimybėmis, kartu mokytis vieniems iš kitų bei semtis įkvėpimo. Vėliau Kuršėnų Pavenčių mokykloje susibūrusio klubo nariai nutarė savo atradimais ir sukauptomis žiniomis dalintis su platesniu žmonių ratu. Buvo užregistruotas domenas iklase.lt, sukurtas tinklaraštis ir pradėta jame talpinti informaciją, apie sukauptą „Apple“ įrenginių naudojimo švietimo procese patirtį.
„Pagrindinis „iKlasė“ tikslas – dalintis savo patirtimi ir atradimais, taikant „Apple“ technologijas mokymosi ir kūrybos tikslais. Kartu su mūsų mokykla tokią pačią įrangą gavo dar trys Lietuvos mokyklos, tad pradėjome burti mažytę bendruomenę, kuri vėliau išaugo iki dabartinės — vienijančios daugiau kaip 2000 „Apple“ entuziastų“, — paklausta apie grupės tikslus, pasakojo „iKlasė“ įkūrėja. Po kurio laiko „iKlasės“ puslapis atsirado ir „Facebook“ socialiniame tinkle.
Straipsniais, nušviečiančiais ne tik „iKlasė“ veiklą, bet ir pedagogams, naudojantiems „Apple“ įrenginius, skirta naudinga informacija svetainėje dalinasi ne tik Staselė, bet ir kitų mokyklų mokytojai. Dažnai apie „iKlasę“ kalbama kaip apie kažką elitinio, skirto išskirtiniams mokytojams ir mokykloms, tačiau tiesa yra ta, kad tiek „iKlasės“ veikla, tiek visa mokomoji medžiaga ir net įrenginiai prieinami visiems. Mokyklų, kuriose naudojama „Apple“ technika Lietuvoje jau apie 50. Šios mokyklos „Apple“ įrenginius įsigijo iš mokinio krepšelio ir struktūrinių fondų projektų pinigų.
Garsi vienoje 1997 metų „Apple“ reklamoje nuskambėjusi frazė apie nenuilstamo entuziazmo, netikėčiausių idėjų kupinus, darbščius ir mylinčius savo darbą žmones sako: „jog žmonės esantys tokie pamišę, kad tiki galintys pakeisti pasaulį — jį iš tiesų keičia“. Ši frazė puikiai tinka daugeliui mūsų pedagogų. Jie entuziastingai renkasi į kas porą mėnesių „iKlasė“ organizuojamus seminarus. Vietos į šiuos seminarus išgraibstomos per vieną–dvi dienas po jų paskelbimo. Čia jie ne tik mokosi, bet ir dalinasi savo sukaupta patirtimi. Mokymus mokykloms „iKlasė“ įkūrėja Staselė Riškienė veda kartą per savaitę. Nors moteris turi vieną laisvą dieną savaitėje, tačiau ir ją paskiria „Apple“ švietėjiškai veiklai.
Paklausta apie „Apple“ technikos naudojimo mokymo procese privalumus, Staselė Riškienė teigė, kad „dirbant su „iPad“ drausmės problemų beveik nelieka. Visi mokiniai aktyviai įsitraukia į veiklą. Be abejo, kartu kyla ir jų motyvacija. Planšetiniai kompiuteriai palengvina, papildo bei praturtina ugdymo procesą, bet svarbiausia, kad mokiniai, naudodamiesi „iPad“, gali atlikti tokias užduotis, kurios anksčiau net nebuvo įmanomos! Tai aukščiausia technologijų diegimo ugdymo procese siekiamybė pagal SAMR (sutrumpinimas iš angl. Substitution, Augmentation, Modification ir Redefinition) modelį, kurį 2006 metais pristatė Ruben Puentedura.“
„iPad“ tai: El. knygų skaitytuvė su tūkstančiais knygų, fotoaparatas, vaizdo kamera, kalendorius, muzikos grotuvas, garso įrašymo įrenginys, muzikos instrumentai, užsienio kalbos žodynai, virtualūs muziejai, interneto naršyklė ir tūkstančiai įvairiausių programėlių – visa ta viename „iPad“, kuris telpa mokytojo rankinėje ar mokinio kuprinėje!“, — „Apple“ planšetinio kompiuterio privalumus Staselė Riškienė vardina „iKlasė“ tinklaraštyje paskelbtame straipsnyje: „Kodėl „iPad“ idealus pamokoms?“.
Kiekvienais metais išleidžiami „Apple“ įrenginiai vis labiau tobulėja ir atsiranda daugiau švietimo sektoriui skirtų įrankių. Pavyzdžiui, jau šiais mokslo metais mokyklos, naudojančios „Apple“ įrenginius, galės naudotis specialiai joms sukurta „Apple School Manager“ sistema. Naudojant šį įrankį, švietimo įstaigos gali ne tik valdyti bei administruoti jų žinioje esančius „Apple“ įrenginius ir patogiai kurti naudotojų paskyras, bet ir stebėti, kaip mokiniai ar studentai naudoja juose esančias aplikacijas. „Apple School Manager“ sistemoje mokytojai mato kiekvieno užduočių atlikimo progresą ir, jei reikia, jam individualiai padeda, tiesiai iš savo „Mac“ kompiuterio ar „iPad“.
Technologijų naudojimas švietimo procese leidžia ugdyti pažangesnius, kūrybiškesnius šiuolaikiškus skaitmeninės visuomenės atstovus. Ne tik „iKlasė“ bendruomenės mokytojai, bet ir visame pasaulyje mokyklose naudojantys „Apple“ techniką pedagogai pastebi, kad „iPad“ ir „Mac“ kompiuterių naudojimas švietimo procese skatina mokytis bei ugdo įvairius įgūdžius. Pradėjus naudoti „Apple“ įrenginius mokyklose, sumažėjo su mokinių elgesiu ir disciplina susijusių problemų, mokiniai entuziastingiau mokosi, atlieka jiems pavestas užduotis, bendradarbiauja, o jų atliekamuose projektuose atsiranda daugiau erdvės saviraiškai.