Tikybos pamoka dešimtokams: praradę skaistumą susirgs vėžiu, sužlugdys karjerą?

Vilniaus Abraomo Kulviečio klasikinės gimnazijos tikybos pamokos nustebino kai kuriuos tėvus – esą vaikai mokomi skaistybės, pasitelkiant gąsdinimo retoriką. Namų darbuose prie galimų pasirinkimų apie skaistumo praradimo vaisius įrašyta „prostitucija“, „vėžiniai susirgimai“, „galimybės siekti karjeros praradimas“ . Mokyklos vadovė aiškina, kad užduotis parengta remiantis Šiaulių vyskupijos katechetikos centro tinklalapyje paskelbta metodine medžiaga, skirta ugdyti kritinį mąstymą.
Tikybos pamoka dešimtokams: praradę skaistumą susirgs vėžiu, sužlugdys karjerą?
Tikybos pamokos užduotis 10-okams / Shutterstock ir 15min skaitytojos nuotr.

Sostinės Abraomo Kulviečio klasikinės gimnazijos dešimtos klasės moksleivės mama su 15min redakcija pasidalino namų darbais, kuriuos mergaitei uždavė tikybos mokytoja.

Per nuotolinę platformą mokiniams buvo atsiųstas namų darbų lapas su tema „Ar skaistumas šiandien dar madingas?“, pateiktos trys užduotys.

Pirmoji – užsirašyti skaistumo apibrėžimą.

Antroji – iš pateiktos lentelės surašyti į sąsiuvinį teiginius, su kuriais moksleivis sutinka.

Bei trečioji – perskaičius tekstą, nurašyti į sąsiuvinį skaistumo formas.

Gąsdina prostitucija, kaltės jausmu?

Daugiausia klausimų tiek mergaitei, tiek mamai kėlė antroji užduotis – lentelėje nurodomi, jų akimis, gąsdinantys pasirenkamieji teiginiai apie skaistybės praradimą.

Pavyzdžiui, tarp galimų pasirinkti teiginių – kad skaistumas apsaugo nuo „gimdos kaklelio vėžio“, „gero vardo praradimo“, „ateities žlugimo“.

Taip pat tarp galimų pasirinkimų įrašyta, jog skaistumo praradimo vaisiai yra „vėžiniai susirgimai“, „praradimas galimybės siekti karjeros“, „kaltės jausmas“, „prostitucija“.

Nors moksleiviai neprivalėjo sutikti su visais pateiktais teiginiais, vienos moksleivės mamos nuomone, aiškiai suponuojama, kad skaistybės praradimas užtraukia vėžinius susirgimus arba užkerta kelią siekti karjeros, kas yra tiesiog „absurdas“.

Tikybos pamokos užduotis 10-okams
Tikybos pamokos užduotis 10-okams

„Aš matau tai kaip gąsdinimą apskritai turėti vaikų. Tai turėtų būti pateikta kitaip. <....> Aš ir su dukra kalbu apie tai. Žinoma, turi būti išsaugota dora, skaistumas, viskas labai gražu.

Bet ne su gąsdinimais turi būti pateikta, nes jeigu, neduok Dieve, mergaitei kas nors atsitiktų ir ji galvotų, kad jai dabar bus gimdos kaklelio vėžys arba ji nepasidarys karjeros... Tai yra absurdas. Tai mane supykdė“, – situaciją 15min komentavo moteris, nenorėjusi viešai atskleisti savo tapatybės.

Mokytojas moksleiviams – autoritetas

Jos teigimu, apie skaistybę galima diskutuoti, galbūt klausti vaikų, kaip jie mano, kada turėtų būti pradėti lytiniai santykiai, bet tikrai ne tokia forma.

Mokinės mama sakė nesijaudinanti dėl savo dukters, su kuria turi artimą ryšį ir diskutuoja įvairiausiais klausimais, tačiau ne visi vaikai turi su kuo pasikalbėti.

Neretai mokytojas mokiniams yra autoritetas, kuriuo vaikai pasitiki.

Aš matau tai kaip gąsdinimą apskritai turėti vaikų. Tai turėtų būti pateikta kitaip.

„Jei, pavyzdžiui, atsirastų mergaitė, kurios tėvai taip kalbėtų, galbūt kokie sentikiai, močiutė ar vienas iš tėvų, jeigu mokykloje taip pat būtų šnekama, ir jeigu atsitiktų taip, kad ji nebeturėtų skaistybės, juk galėjo būti ir prievarta bei kiti dalykai, tai baisu. Yra labai jautrių mergaičių“, – teigė dešimtokės mama.

Nors šiandien daugelį dalykų vaikai išmoksta ieškodami informacijos internete, mokykla turi didelę reikšmę juos formuojant, mano mergaitės mama.

„Mes juos formuojame, jų nuomonę, ideologiją. Tokiu būdu mes negalime formuoti savo vaikų“, – pridūrė ji.

Kels klausimą dėl pamokos turinio

15min susisiekus su Abraomo Kulviečio klasikinės gimnazijos direktore Kristina Gudeliene, ji teigė, kad apie šios pamokos turinį artimiausiu metu ketinama diskutuoti gimnazijos socialinių ir humanitarinių mokslų metodikos grupėje.

Ji nurodė, kad dorinio ugdymo mokytoja į II gimnazijos klasės trumpalaikį planą įtraukė temą „Ar skaistumas šiandien dar madingas?“, vadovaudamasi Katalikų tikybos bendrosiomis programomis ir Metodinėmis rekomendacijomis: patarimai mokytojams, kaip planuoti pagal atnaujintas katalikų tikybos Bendrąsias programas.

123rf.com nuotr./Mokykla
123rf.com nuotr./Mokykla

Bei pažymėjo, kad mokiniams skirta užduotis su pasirenkamaisiais atsakymais parengta remiantis Šiaulių vyskupijos katechetikos centro tinklalapyje paskelbta metodine medžiaga 910 klasėms.

„Kaip vieną iš minimoje pamokoje panaudotos užduoties tikslų mokytoja numatė kritinio mąstymo gebėjimo ugdymą.

Mokiniams pateikti teiginiai skirti skatinti mokinių suvokimą apie asmens ir visuomenės interesų ir atsakomybės skirtį“, – 15min atsiųstame atsakyme nurodė K.Gudelienė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis