Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Trečdalį studentų į depresiją stumia psichologinė aplinka mokymo įstaigoje

Ketvirtadalis visų studentų dėl studijų yra vartoję psichoaktyvių preparatų ar kitų medikamentų, beveik 28 proc. kreipėsi psichologinės pagalbos ir net trečdalis yra galvoję ar galvoja nutraukti studijas. Šiuos bei kitus duomenis atskleidė nacionalinės plagiato aptikimo sistemos plag.lt atliktas Lietuvos aukštųjų mokyklų studentų tyrimas apie psichologinę aplinką savo mokymosi įstaigose.
Vaistai
Vaistai / Vida Press nuotr.

Plag.lt surengtame tyrime dalyvavo 486 studentai – esami ir buvę – iš 26 universitetų bei kolegijų. Paaiškėjo, kad net 28 proc. (esamų studentų tarpe – 29 proc.) iš jų dėl studijų yra kreipęsi psichologinės pagalbos: 24 proc. – į draugus bei artimuosius, 4 proc. – į psichikos sveikatos profesionalus. 25 proc. dėl studijų teko vartoti psichoaktyvius preparatus bei kitokius medikamentus. Net 35 proc. (tarp esamų studentų – 36 proc.) svarstė galimybę nutraukti studijas.

Tyrimo autorių teigimu, rezultatai rodo pavojingą padėtį Lietuvos aukštosiose mokyklose. „Gali būti, kad tokia studijų sistema yra vienas iš veiksnių, palaikančių aukštą savižudybių lygį šalyje“ – teigė tyrimo autorius Chorstas Klausas.

Aukštąsias įvertino stipriu šešetu

Studentai taip pat buvo paprašyti įvertinti dėstymo, dėstytojų pasirengimo ir administracijos darbo kokybę 10 balų skalėje. Vertinimo vidurkiai Lietuvos mastu – atitinkamai 6.8, 6.9 ir 6.6. Tyrimo autorių teigimu, aukštosios mokyklos neatlieka savo namų darbų.

Norėjome sužinoti, kokį pažymį studentai parašytų dėstytojams bei administracijoms – juk dėstytojų ir administracijų darbas yra svarbiausi veiksniai.

Šį tyrimą autoriai vertina kaip pirmą žingsnį į geresnį psichologinio mikroklimato Lietuvos aukštosiose mokyklose suvokimą.

„Reaguodami į kelių Lietuvos aukštųjų mokyklų studentų bei absolventų nusiskundimų bangą, pastaruoju metu nusiritusią viešojoje erdvėje, nusprendėme pačių studentų pasiklausti apie psichologinį klimatą jų mokymosi įstaigose. Taip pat norėjome sužinoti, kokį pažymį studentai parašytų dėstytojams bei administracijoms – juk dėstytojų ir administracijų darbas yra svarbiausi veiksniai, nuo kurių priklauso studentų psichologinė savijauta ir pasitenkinimas studijomis“, – sakė Ch.Klausas.

Tyrimo rezultatai buvo pateikti Švietimo ir mokslo ministerijai bei Švietimo mokslo ir kultūros komitetui.

Tyrimo iniciatoriai kviečia studentus tęsti tyrimą atsakant į pateikiamus klausimus – daugiau duomenų leis duomenis pateikti ne tik Lietuvos mastu, bet ir pagal aukštąsias mokyklas ir išryškinti problemiškiausias mokymo įstaigas

Apklausa atlikta 2015 m. gruodžio 5-8 d. Paklaidos dydis ne didesnis nei 4,5 proc. (su 95 proc. tikimybe).

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Televiziniai „Oskarai“ – išdalinti, o šiuos „Emmy“ laimėtojus galite pamatyti per TELIA PLAY
Progimnazijos direktorė D. Mažvylienė: darbas su ypatingais vaikais yra atradimai mums visiems
Reklama
Kodėl namui šildyti renkasi šilumos siurblį oras–vanduo: specialisto atsakymas