Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Verslininkas Vladas Lašas: aukštosiose mokyklose – teigiami pokyčiai

Verslininkas, mokslininkas, skubių siuntų bendrovės UPS įkūrėjas ir direktorius, technologijų bendrovės „Elinta“ bendrasavininkas bei Kauno technologijos universiteto (KTU) absolventas Vladas Lašas pastebi, kad pastaruoju metu aukštosiose mokyklose įvyko daug teigiamų pokyčių. Universitetuose studentai įgyja ne tik specialybės žinių, bet ir gali įgyvendinti savo iniciatyvas praktinio mokymo ir verslumo projektuose. Šiuos projektus finansuoja Švietimo ir mokslo ministerija.
Vladas Lašas
Vladas Lašas / Eriko Ovčarenko / BNS nuotr.

Tarptautine verslo Taikos premija už sėkmę apdovanotas V. Lašas teigia, kad universitetas jam suteikė žinių ir įgūdžių, padėjusių įkurti verslą. Studijų metu verslininkas sutiko daug jį įkvėpusių žmonių bei subūrė bendraminčių kompaniją.

„Iš studijų laikų daugiausiai prisimenu asmenybes, iš kurių mokiausi, kuriomis norėjau sekti, pavyzdžiui, dėstytojus, su kuriais turėjau progą pabendrauti asmeniškai. Studijų laikai suteikia ir draugus, bendraminčius, su kuriais susiformuoja ryšys, atsiranda bendra veikla“, – prisimena verslininkas.

V. Lašas mano, kad pagrindinis universiteto uždavinys – ne tik suteikti būtinų specialybės žinių, bet ir išmokyti bendrauti bei suformuoti asmenybę, kuri siektų mokytis ir tobulėti visą gyvenimą.

V. Lašas mano, kad pagrindinis universiteto uždavinys – ne tik suteikti būtinų specialybės žinių, bet ir išmokyti bendrauti bei suformuoti asmenybę, kuri siektų mokytis ir tobulėti visą gyvenimą.

„Sugebėjimas bendrauti, bendradarbiauti, suburti bendraminčių komandą ir joje kartu dirbti – šie įgūdžiai ir studijų metu sutikti draugai išliks visam gyvenimui“, – tvirtina pašnekovas.

Svarbu žiūrėti į ateitį

Pasak V. Lašo, Lietuvos universitetuose kartais trūksta dinamikos ir žengimo koja kojon su tuo, kas vyksta pasaulyje.

„Studijų rezultatai labai priklauso nuo to, kiek patys uždaviniai yra įdomūs, kiek jie yra susiję su ateities veikla ir tuo, kas vyksta aplinkui. Studijuojantis žmogus turi galvoti ne apie tai, ką darytų pabaigęs studijas šiandien, o įžvelgti, ką jis veiks ateityje. Studentai turi būti pasiruošę ateities darbams“, – įsitikinęs verslininkas.

Dėl šių priežasčių, pašnekovo manymu, aukštosiose mokyklose reikėtų skatinti neformalų mokymą ir mokymąsi, nes daugiausiai naudingų žinių studentas įgyja domėdamasis ir mokydamasis savo noru.

„Svarbu, kad studentai ne tik mokytųsi tai, ko iš jų reikalaujama, bet ir būtų iniciatyvūs, motyvuoti, užsidegę ir žiūrėtų į priekį. Reikia skatinti ir palaikyti jaunų žmonių iniciatyvą“, – teigia V. Lašas.

Kūrė palydovus

Kelių įmonių bendrasavininkas, kurio kai kurie modernūs sprendimai yra įtraukti į Londone išleistą vadybos inovacijų vadovėlį, mano, kad studentų motyvaciją didina verslo bei aukštųjų mokyklų bendradarbiavimo metu kuriamos iniciatyvos. Nuo penkerių metų kosmosu besidomintis V. Lašas prisideda prie įvairių šalies aukštosiose mokyklose įgyvendinimų projektų. Vienas iš jų – KTU ir Lietuvos Kosmoso asociacijos sukurtas lietuviškas dirbtinis žemės palydovas LitSat-1.

„Labai džiaugiuosi, kad esu tarp tų iniciatorių, kurie suteikė galimybę studentams kurti pirmuosius Lietuvos kosminius palydovus. Kartu su bendraminčiais matome didžiules galimybes šioje srityje, todėl norime padėti universitetams ir paskatinti juos siekti ambicingų tikslų. Tokie realūs ir įdomūs projektai labai motyvuoja mūsų studentus, o jų studijos tampa labiau panašios į jų bendraamžių studijas geriausiuose pasaulio universitetuose, pvz., Masačiusetso ar Stenfordo“, – įsitikinęs verslininkas.

Teigiami pokyčiai

V. Lašo teigimu, per pastaruosius 3 metus Lietuvos aukštosiose mokyklose įvyko daug teigiamų pokyčių skatinant studentus imtis praktinės veiklos – kurti technologijų startuolius, gerinant praktinio mokymo sąlygas. Verslininko bendrovė UPS taip pat mielai į darbą praktikos laikotarpiui priima studentus ir moksleivius.

„Kai kuriose užsienio mokyklose palaikoma šauni tradicija paskutiniųjų klasių moksleiviams leisti padirbėti įvairiose kompanijose, išbandyti savo galimybes, patirti, kas įdomu ir taip pasirinkti ateities studijas. Mūsų įmonėje praktiką atliekantys moksleiviai ir studentai susipažįsta su konkrečiu darbu, užsidirba ir gali įvertinti, ar toks darbas jiems patiktų ateityje“, – sako verslininkas.

Šalies aukštosiose ir profesinėse mokyklose pastaruoju metu profesiniam mokymui skiriamas vis didesnis dėmesys, sudaromos geresnės sąlygos praktiniam mokymui atlikti: už ES struktūrinių fondų ir Lietuvos Respublikos biudžeto lėšas buvo įkurtas Panevėžio kolegijos praktinio mokymo centras, Klaipėdos valstybinės kolegijos praktinio mokymo ir taikomųjų tyrimų centras, Vilniaus Gedimino technikos universiteto imitacinio mokymo centras ir t. t.

 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų