Tarptautine verslo Taikos premija už sėkmę apdovanotas V. Lašas teigia, kad universitetas jam suteikė žinių ir įgūdžių, padėjusių įkurti verslą. Studijų metu verslininkas sutiko daug jį įkvėpusių žmonių bei subūrė bendraminčių kompaniją.
„Iš studijų laikų daugiausiai prisimenu asmenybes, iš kurių mokiausi, kuriomis norėjau sekti, pavyzdžiui, dėstytojus, su kuriais turėjau progą pabendrauti asmeniškai. Studijų laikai suteikia ir draugus, bendraminčius, su kuriais susiformuoja ryšys, atsiranda bendra veikla“, – prisimena verslininkas.
V. Lašas mano, kad pagrindinis universiteto uždavinys – ne tik suteikti būtinų specialybės žinių, bet ir išmokyti bendrauti bei suformuoti asmenybę, kuri siektų mokytis ir tobulėti visą gyvenimą.
V. Lašas mano, kad pagrindinis universiteto uždavinys – ne tik suteikti būtinų specialybės žinių, bet ir išmokyti bendrauti bei suformuoti asmenybę, kuri siektų mokytis ir tobulėti visą gyvenimą.
„Sugebėjimas bendrauti, bendradarbiauti, suburti bendraminčių komandą ir joje kartu dirbti – šie įgūdžiai ir studijų metu sutikti draugai išliks visam gyvenimui“, – tvirtina pašnekovas.
Svarbu žiūrėti į ateitį
Pasak V. Lašo, Lietuvos universitetuose kartais trūksta dinamikos ir žengimo koja kojon su tuo, kas vyksta pasaulyje.
„Studijų rezultatai labai priklauso nuo to, kiek patys uždaviniai yra įdomūs, kiek jie yra susiję su ateities veikla ir tuo, kas vyksta aplinkui. Studijuojantis žmogus turi galvoti ne apie tai, ką darytų pabaigęs studijas šiandien, o įžvelgti, ką jis veiks ateityje. Studentai turi būti pasiruošę ateities darbams“, – įsitikinęs verslininkas.
Dėl šių priežasčių, pašnekovo manymu, aukštosiose mokyklose reikėtų skatinti neformalų mokymą ir mokymąsi, nes daugiausiai naudingų žinių studentas įgyja domėdamasis ir mokydamasis savo noru.
„Svarbu, kad studentai ne tik mokytųsi tai, ko iš jų reikalaujama, bet ir būtų iniciatyvūs, motyvuoti, užsidegę ir žiūrėtų į priekį. Reikia skatinti ir palaikyti jaunų žmonių iniciatyvą“, – teigia V. Lašas.
Kūrė palydovus
Kelių įmonių bendrasavininkas, kurio kai kurie modernūs sprendimai yra įtraukti į Londone išleistą vadybos inovacijų vadovėlį, mano, kad studentų motyvaciją didina verslo bei aukštųjų mokyklų bendradarbiavimo metu kuriamos iniciatyvos. Nuo penkerių metų kosmosu besidomintis V. Lašas prisideda prie įvairių šalies aukštosiose mokyklose įgyvendinimų projektų. Vienas iš jų – KTU ir Lietuvos Kosmoso asociacijos sukurtas lietuviškas dirbtinis žemės palydovas LitSat-1.
„Labai džiaugiuosi, kad esu tarp tų iniciatorių, kurie suteikė galimybę studentams kurti pirmuosius Lietuvos kosminius palydovus. Kartu su bendraminčiais matome didžiules galimybes šioje srityje, todėl norime padėti universitetams ir paskatinti juos siekti ambicingų tikslų. Tokie realūs ir įdomūs projektai labai motyvuoja mūsų studentus, o jų studijos tampa labiau panašios į jų bendraamžių studijas geriausiuose pasaulio universitetuose, pvz., Masačiusetso ar Stenfordo“, – įsitikinęs verslininkas.
Teigiami pokyčiai
V. Lašo teigimu, per pastaruosius 3 metus Lietuvos aukštosiose mokyklose įvyko daug teigiamų pokyčių skatinant studentus imtis praktinės veiklos – kurti technologijų startuolius, gerinant praktinio mokymo sąlygas. Verslininko bendrovė UPS taip pat mielai į darbą praktikos laikotarpiui priima studentus ir moksleivius.
„Kai kuriose užsienio mokyklose palaikoma šauni tradicija paskutiniųjų klasių moksleiviams leisti padirbėti įvairiose kompanijose, išbandyti savo galimybes, patirti, kas įdomu ir taip pasirinkti ateities studijas. Mūsų įmonėje praktiką atliekantys moksleiviai ir studentai susipažįsta su konkrečiu darbu, užsidirba ir gali įvertinti, ar toks darbas jiems patiktų ateityje“, – sako verslininkas.
Šalies aukštosiose ir profesinėse mokyklose pastaruoju metu profesiniam mokymui skiriamas vis didesnis dėmesys, sudaromos geresnės sąlygos praktiniam mokymui atlikti: už ES struktūrinių fondų ir Lietuvos Respublikos biudžeto lėšas buvo įkurtas Panevėžio kolegijos praktinio mokymo centras, Klaipėdos valstybinės kolegijos praktinio mokymo ir taikomųjų tyrimų centras, Vilniaus Gedimino technikos universiteto imitacinio mokymo centras ir t. t.