„Tai buvo tokia gyvenimo patirtis, kokios tikrai nesitikėjau gauti vos per 4 mėnesius, – su šypsena pasakoja Rūta. – „Erasmus“ nėra vien mokslai ir vakarėliai, šie mainai duoda kur kas daugiau. Būdama Kretoje įvertinau Lietuvos aukštojo mokslo sistemą, pamačiau, kur ją galima tobulinti, išmokau kritiškai vertinti įvairias situacijas ir pakovoti už save. Išvykus studijuoti į užsienį tikrai nesijaučiau drąsi, neturėjau grupės draugų ar kolegų užnugario, todėl viską turėjau padaryti ir pasiekti pati. Taip išmokau bendrauti su įvairių kultūrų žmonėmis, tapau tolerantiškesnė, diplomatiškesnė.“
Savarankiškumo patirtis merginai dabar praverčia, bendraujant su universiteto administracija ar dėstytojais: Kretoje pripratusi su jais kalbėtis įvairiais klausimais, ji dabar nebijo pareikšti nuomonės ar paklausti rūpimų dalykų nei paskaitose, nei iškilus kokiems nors studijų proceso neaiškumams.
Būdama Kretoje įvertinau Lietuvos aukštojo mokslo sistemą, pamačiau, kur ją galima tobulinti, išmokau kritiškai vertinti įvairias situacijas ir pakovoti už save.
Nuolatinis bendravimas su studentais iš kitų užsienio šalių praplėtė Rūtos akiratį ir pakėlė motyvaciją aktyviau siekti savo tikslų.
„Ateityje norėčiau dirbti Lietuvoje, bet tarptautinėje organizacijoje. Taip pat auga noras išbandyti save kitose veiklose, pažinti dar daugiau kultūrų, stažuotis užsienyje. Per keturis mėnesius spėjau prisiliesti prie naujų projektų, sistemų, metodikų ir ugdžiau save kaip asmenybę. Dabar jaučiuosi tvirčiau stovinti ant kojų žiūrėdama į ateitį – mano siekiai tapo konkretesni, aplinkui įžvelgiu daugiau galimybių ir kaip jomis kuo geriau pasinaudoti“, – neslepia Rūta.
Dėstytojai – lyg draugai
Kaip vieną iš įdomiausių studijų Kretoje patirčių Rūta įvardija bendravimą su dėstytojais, kurie tapo ne tik mokytojais, bet ir draugais, į kuriuos bet kada galima kreiptis visokeriopos pagalbos.
Iš pradžių mums, visiems penkiems į Chaniją atvykusiems lietuviams, buvo keista, kad profesoriai bendrauja su studentais kaip su draugais, bet, kai apsipratome, nebeįsivaizdavome, kad gali būti kitaip.
„Paskaitos Technologiniame Graikijos institute tikrai skyrėsi nuo paskaitų Lietuvoje. Studentai aktyviai klausinėdavo dėstytojų įvairių su paskaitos tema susijusių dalykų ir man iš pradžių tai pasirodė keista. Tačiau „Erasmus“ mainų pabaigoje supratau, kad ir pati pradėjau daryti lygiai taip pat – juk toks mokymosi būdas daug efektyvesnis už paprastą paskaitos išklausymą“, – sako VGTU studentė.
Taip pat ji priduria, kad konsultuotis dėl paskaitose kilusių neaiškumų buvo galima nuolatos – dėstytojai visada rasdavo laisvo laiko atsakyti į visus studentų klausimus.
Su dėstytojais „Erasmus“ studentai mielai bendravo ir po paskaitų – jie patardavo, kur, kada ir kaip geriau nukeliauti, pasakodavo apie graikų tradicijas ir klausinėdavo apie lietuviškąsias, kviesdavo kartu žaisti krepšinį ar kitokius komandinius žaidimus, vakarieniaudavo drauge.
„Iš pradžių mums, visiems penkiems į Chaniją atvykusiems lietuviams, buvo keista, kad profesoriai bendrauja su studentais kaip su draugais, bet, kai apsipratome, nebeįsivaizdavome, kad gali būti kitaip“, – teigia Rūta.
Kalėdos paplūdimyje ir kiti privalumai
„Erasmus“ studentai kartu su dėstytojais draugiškai atšventė ir žiemos šventes – Kūčias ir Kalėdas, kurios visiems buvo išskirtinės naujų tradicijų ir papročių pažinimu.
„Kūčias šventėme su žmonėmis iš šešių skirtingų šalių. Atrodo, visi gyvename ne taip ir toli vieni nuo kitų, tačiau net tas pats Kalėdų Senelis, nešantis mums dovanas, skiriasi, pavyzdžiui, Čekijoje tai daro kūdikėlis Jėzus. Visiems labai patiko lietuviškos tradicijos – dvylika patiekalų ant šventinio stalo ir „kalėdaičio“ laužymas. Tačiau ramaus vakaro taip ir neturėjome – pavakarieniavus prasidėjo graikų studentų organizuotas karaokė vakaras. Atrodo, tai sunkiai suderinama su mūsų Kūčių tradicijomis, bet buvo labai smagu”, – pasakoja Rūta.
Atrodo, visi gyvename ne taip ir toli vieni nuo kitų, tačiau net tas pats Kalėdų Senelis, nešantis mums dovanas, skiriasi, pavyzdžiui, Čekijoje tai daro kūdikėlis Jėzus.
Kalėdas studentų grupė linksmai paminėjo paplūdimyje.
Kaip dar vieną didelį „Erasmus“ studijų privalumą mergina išskiria keliones po salą, į kurią dėl nuostabios gamtos ir puikaus oro atskrenda tūkstančiai turistų.
„Tik atvykę į Kretą turėjome šiek tiek laiko iki studijų pradžios, todėl išnaudojome jį keliaudami. Labai smagu atsiminti, kaip nakvojome paplūdimyje, maudėmės lietuje, ekstremaliai važinėjome siaurais kalnų keliais, susidraugavome su laukiniais šunimis, kurie, regis, nežino, kas yra lojimas ir priešiškumas... Per tokias keliones labiausiai pažinome savo kolegas iš kitų šalių, susidraugavome su jais ir dabar stengiamės tuos ryšius kuo ilgiau išlaikyti“, – tikina VGTU aplinkos inžinerijos studentė.
Iki šiol studijų Kretoje laikotarpį R.Skaraitė atsimena su šypsena ir tvirtina, kad šiuos keturis mėnesius vertina kaip neįkainojamą patirtį: „Vos per keturis mėnesius Kretoje išmokau, kad motyvacija, stiprus užsidegimas ir sunkus darbas – viskas, ko reikia bet kokiems tikslams pasiekti.“