Kaip praneša VU Informacijos ir ryšių su visuomene skyrius, pagal bendruosius rodiklius VU išlaiko stabilią pažangą strategiškai svarbiose srityse – VU puikiai įvertintas pagal vienam dėstytojui tenkantį studentų skaičių (217 vieta), aukštą akademinę reputaciją ir reputaciją tarp darbdavių. Pagal pastarąjį rodiklį didžiausias šalies universitetas pakilo net per 44 pozicijas ir užima 352-ąją vietą. Gerėjo ir mokslinės produkcijos duomenys – 2011–2015 m. citavimų skaičius kito daugiau nei trečdaliu – augimas siekė 34,6 proc.
„Tai – išties istorinis įvertinimas, kadangi esame pirmieji šalyje patekę į elitinį pasaulio universitetų penkišimtuką. Toks tarptautinis pripažinimas tik patvirtina, jog pradėti strateginiai pokyčiai prisideda prie iškeltų tikslų įgyvendinimo. Lyderyste šalyje neapsiribojame – mūsų tikslas yra stoti į vieną gretą su geriausiais Europos universitetais, o tam reikės ir mūsų, ir valstybės susitelkimo. Vilniaus universitetas, optimizavęs savo resursus, pademonstravo proveržį, tačiau jei aukštajam mokslui ir stipriausiems šalies universitetams nebus skiriamas deramas dėmesys, esamas pozicijas išlaikyti bus sunku“, – sakė VU rektorius prof. Artūras Žukauskas.
Rektoriaus teigimu, VU yra pasiruošęs tapti Lietuvai atstovaujančiu aukštojo mokslo ambasadoriumi pasaulyje, yra sukaupęs tam reikalingų žinių bei kompetencijų. „Esame atviri pasidalyti savo žiniomis su Lietuvos institucijomis ir iš esmės prisidėti prie Lietuvos aukštojo mokslo kokybės gerinimo bei teigiamų pokyčių“, – pridūrė aukštosios mokyklos vadovas.
Iš viso reitinge buvo vertinamos keturios Lietuvos aukštojo mokslo institucijos. VU ir toliau išlieka neabejotinas šalies lyderis pagal akademinę reputaciją, reputaciją tarp darbdavių bei studentų ir dėstytojų santykį.
„QS World University Rankings“ yra didžiausias nepriklausomas pasaulinis universitetų reitingas, sudaromas kasmet nuo 2004 m. Šiemet iš viso svarstytos daugiau nei 4 tūkst. universitetų paraiškos, beveik tūkstantis universitetų buvo įvertinti. Galutiniai rezultatai sudaromi vertinant akademinę reputaciją, reputaciją tarp darbdavių, studentų ir dėstytojų santykį padaliniuose, citavimo dažnumo indeksą, užsienio dėstytojų dalį ir užsienio studentų skaičių.