Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Jachta „Ambersail“ plaukė nevaldoma

Trečiadienį apie 23.30 val. Lietuvos laiku, „Tūkstantmečio odisėjos“ jachta „Ambersail“ prisišvartavo Las Palmaso uoste (Ispanija) ir baigė pirmąjį odisėjos etapą. Etapo Klaipėda-Kylis-Las Palmasas pabaigoje buriuotojams teko išlaikyti profesionalumo egzaminą – stiprus gūsis nutraukė jachtos vairus ir vairo plunksną jungiančią grandinę. Daugiau kaip valandą jachta plaukė nevaldoma.
„Ambersail“
„Ambersail“

Vakar laivo įgula prisiminė žodžius, kurių nevalia pamiršti: „Jūroje negalima atsipalaiduoti, jūra klaidų neatleidžia“. Kaip pranešė įgula, vakar iš ryto apie 8 val. vietos laiku iki Las Palmaso dar buvo likę 120 jūrmylių. Vėjas pradėjo kilti nuo 12 valandos ir buvo labai gūsingas. Gūsiai jau siekė net iki 30 mazgų.

Užgriuvus staigiam vėjo gūsiui, jachtą pradėjo guldyti ant šono ir sukti prieš vėją. Pasak „Tūkstantmečio odisėjos“ buriavimo programos vadovo Simono Steponavičiaus, vairininkas tokiu atveju turi sureaguoti per sekundės dalį ir „atkristi“, t.y. pasukti laivą labiau pavėjui. Tuo metu vairo mechanizmą veikia didžiulės jėgos. Be to, dėl neveikiančio vandens balasto siurblio, nebuvo galima pripildyti jachtos balasto bakų, kurie užtikrina apie 40 proc. jachtos stovumo. Tokiu atveju vėjo jėgos veikiama jachta dar smarkiau pasvyra ir dar sunkiau vairuojasi – vairo mechanizmo apkrovimas dar labiau padidėja.

Šio išbandymo neišlaikęs nutrūko vairo pasukimo ribotuvas, vairas pasisuko daugiau nei galima, todėl nušoko grandinė, jungianti šturvalą su vairo „plunksnos“ pasukimo mechanizmu ir laivas tapo nevaldomas.

Pirmoji užduotis nuimti genakerį (pavėjinę burę), kad jo nesuplėšytų, buvo įvykdyta puikiai. Likusi ant denio komanda padėjo leisti grotą (pagrindinę burę). Pučiant stipriam vėjui ir jachtai esant nevaldomai, nuleisti tokio dydžio burę buvo ypač sunku. Didelių pastangų dėka ant denio likusi įgula su užduotimi puikiai susitvarkė. Mėtoma bangų jachta pradėjo dreifuoti. Tuo metu kapitonas Saulius Pajarskas ir bocmanas Linas Ivanauskas dirbo prie vairų sistemos. Gedimo priežastys buvo greitai nustatytos, pradėtas jų tvarkymas. Visa tai vyko pučiant daugmaž 32 mazgų vėjui. Per valandą sistema buvo sutvarkyta, jachtos valdymas atstatytas. Kapitono teigimu, visa įgula šauniai bendradarbiavo, su problema susitvarkyta profesionaliai ir nustatytu kursu jachta sėkmingai pasiekė Las Palmasą.

„Ambersail“ atplaukimas paskatino ispanų dokumentalistus pakeisti savo darbų planus ir jau dabar pradėti kurti filmą apie Lietuvą. Filmo kūrybinė grupė žada įamžinti lietuvaičių atplaukimo ir išplaukimo akimirkas, pakalbinti Lietuvos buriuotojus.

Lietuvos buriuotojai išplaukė į „Tūkstantmečio odisėją“, kad pristatytų pasauliui Lietuvą, švenčiančią garbingą jubiliejų ir pakviestų viso pasaulio lietuvius švęsti Lietuvos tūkstantmetį vienu metu visuose penkiuose kontinentuose.

Per 9 kelionės mėnesius 120 Lietuvos buriuotojų apiplauks 5 žemynus, aplankys 24 pasaulio lietuvių bendruomenes 19 šalių. Per daugiau nei 200 plaukimo parų 11 įgulų įveiks daugiau nei 37 tūkst. jūrmylių.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos