Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Tūkstantmečio odisėja“ prasidėjo!

Patyrusių buriuotojų įgula sekmadienį atsisveikindama mojo Lietuvos krantams ir pradėjo sudėtingą „Tūkstantmečio odisėja“ pavadintą žygį aplink pasaulį.
„Tūkstantmečio odisėja“
„Tūkstantmečio odisėja“ / Organizatorių nuotr.

11 komandų – iš viso 120 buriuotojų – paeiliui pakeisdamos viena kitą ketina apkeliauti penkis žemynus. Įspūdingo žygio metu įvairiuose pasaulio kampeliuose susibūrusioms lietuvių bendruomenėms bus įteikiamas prezidento Valdo Adamkaus laiškas, kviesiantis kitais metais vieningai paminėti Lietuvos vardo tūkstantmetį.

Gyvenimas laive yra viešas, čia nepasislėpsi. Dušo patalpa ir ta tik šiek tiek pridengta, – sakė S.PajarskasPaskutiniosiomis dienomis prieš kelionę jos organizatoriams sukosi galva nuo įvairių didesnių ir mažesnių rūpesčių. Pirmojo etapo įgulos kapitonas Saulius Pajarskas „15min“ pasakojo, kad prieš išvykstant reikėjo ištuštinti visą laivą. „Juk reikia žinoti, kas yra laive. Todėl viską išėmus, vėliau svarbu tvarkingai sudėlioti, kad ko nors nepamirštum. Vanduo, dyzelinis kuras, maistas – visko daug“, – sakė S.Pajarskas.

Jo vadovaujama 12 žmonių komanda artimiausiomis dienomis pasieks Kylį, ten susitiks su pirmąja lietuvių bendruomene. Vėliau sustos Didžiojoje Britanijoje, kur patikrinus jachtą, kelionė drieksis į Kanarų salų miestą Las Palmas. Čia pirmąją įgulą pakeis antroji. Taip per 9 odisėjos mėnesius, iki kitų metų liepos 6 dienos, kol jachta grįš, pasikeis net 12 įgulų.

Visas 11 komandų sudaro vien vyrai. „Gyvenimas laive yra viešas, čia nepasislėpsi. Dušo patalpa ir ta tik šiek tiek pridengta“, – sakė S.Pajarskas. Jo vadovaujamoje įguloje dominuoja ketvirtą dešimtmetį perkopę vyrai, nors yra ir pora patyrusių studentų.

„Norėjusiems vykti į šią kelionę reikėjo daug ką suderinti – kad nebūtų nesklandumų darbe, šeimoje. Tačiau dėl tokio tikslo visi buvo pasiryžę. Susirgęs buriavimo liga, negali jos atsisakyti, o aš net ir nesistengiu. Ryžausi odisėjai ir tai padaryti tikrai nebuvo sunku. Laivas, kuriuo plauksime, greitas, norėtųsi dar toliau nuburiuoti. Tas noras jau peraugo į ugnį“, – sakė iš Kauno kilęs patyręs buriuotojas.

Norėjusiems vykti į šią kelionę reikėjo daug ką suderinti – kad nebūtų nesklandumų darbe, šeimoje. Tačiau dėl tokio tikslo visi buvo pasiryžę. Susirgęs buriavimo liga, negali jos atsisakyti...Į komandas suburti buriuotojai iš įvairių miestų. Dauguma kapitonų – kauniečiai, taip pat keli iš Vilniaus. Vienos įgulos kapitonu bus klaipėdietis Viktoras Golubovskis. Jo komanda, kurią sudaro ir keli klaipėdiečiai buriuotojai, plauks maršrutu Kvebekas (Kanada) – Almerija (Ispanija).

Svarbūs buitiniai rūpesčiai

Paskutinėmis dienomis prieš kelionę laivas buvo papildytas maisto atsargomis. Pirmojo kelionės etapo kapitono S.Pajarsko teigimu, produktų sąrašas itin ilgas. „Jachtoje turime šaldytuvą, tad turėsime šviežesnio maisto. Tai ir daržovės, ir makaronai, mėsos produktai, net ir žuvis. Pasiimsime ir šokolado. Jei oro sąlygos prastos – banguoja, krato – maisto paruošti nėra galimybių, tada reikia užkandžiauti. Banguojant ištraukęs kokius nors maisto produktus, netrukus gali jų ir nebesurinkti“, – rimtai pasakojo kapitonas.

Jo kolega, šios odisėjos buriavimo programos vadovas Simonas Steponavičius juokavo, kad laive, kur ant viryklės telpa vienas puodas, kurti gastronominius stebuklus tiesiog nėra sąlygų. „Mano įgula išplauks po naujųjų metų. Visiems daviau užduotį pagalvoti po dvejus pietus, ką pagamins. Taip ir susidarys visas meniu, o jei dar bus pagaminta su meile, bus smagiau gyventi“, – sakė S.Steponavičius.

„Tūkstantmečio odisėjos“ vadovas Raimundas Daubaras „15min“ pasakojo, kad Lietuvos karinės jūrų pajėgos padovanojo sausų maisto davinių, kokius naudoja NATO kariai. Dingus elektrai ar nesant dujų tokio davinio 12 dienų pakaktų visai įgulai. „Šios dovanos be kapitono leidimo niekas negalės atidaryti. Tikimės, kad šio krovinio neprireiks ir jį parvešime uždarytą“, - sakė R.Daubaras.

Kiekvienoje įguloje yra vienas žmogus, apmokytas teikti medicininę pagalbą, yra sukomplektuota vaistinėlė, kurią sudaro daug medikamentų, net chirurginiai instrumentai.

Laukia audros

Pirmoji įgula į Atlanto vandenyną įplauks vienu iš audringiausių periodų metuose. „Tokiu metų laiku yra aukštos ir žemos zonų susikirtimas, siaučia stiprūs vėjai. Pagal daugiametę statistiką, 20 dienų tokiu metų laiku siaučia didžiausios metuose audros“, – sakė S.Pajarskas.

S.Steponavičiaus teigimu, kiekvienai įgulai teks įveikti po sudėtingą etapą. Pavyzdžiui, jo vadovaujama įgula plauks nuo Naujosios Zelandijos iki Brazilijos. „Ramiajame vandenyne tuo metu vyrauja vakarų vėjai, štilio tikimybė – nulinė“, – teigė buriavimo programos vadovas.

Laivas plauks nesustodamas – diena ar naktis, štilis ar audra. Įgulos nariai pasiskirstę į grupeles pasikeisdami laivą plukdys po keturias valandas. Keičiant burę ar užklupus nenumatytoms aplinkybėms, laive turės darbuotis visi.

Kiekviena įgula laive praleis maždaug po tris savaites-mėnesį. Daugumai buriuotojų toks ilgas periodas jūroje – didelis išbandymas. Pasak pašnekovų, natūralu, kad tiek laiko praleidžiant su tais pačiais žmonėmis, kyla psichologinė įtampa, trintis, buriuotojai tampa irzlūs. S.Steponavičius teigė esąs įsitikinęs, kad maldos ar savo sukurtos mantros plaukiant prireiks ne vienam. Lyg gera linkinti palydovė buriuotojus visą kelionę lydės V.Adamkaus įteikta Prezidento vėliava.

Milijoninės išlaidos

Mano įgula išplauks po naujųjų metų. Visiems daviau užduotį sugalvoti po dvejus pietus, ką pagamins. Taip ir susidarys visas meniu, – sakė S.Steponavičius Odisėjos, kurią organizuoja Lietuvos buriuotojų sąjunga kartu su buriuotojų klubu „Ambersail“, vadovas R.Daubaras patikino, kad ruošiantis kelionei aplink pasaulį buvo daug investuojama į jachtos saugumą. Laive yra pati moderniausia navigacinė įranga. „Pakvietėme 120 buriuotojų – tai 120 gyvybių. Prioritetas buvo jachtos patikimumas, investavome į gelbėjimo priemones. Mokėme, kaip elgtis susižeidus. Didžiausias rūpestis, kad visi 120 vyrų, kurie išplauks, laimingai grįžtų. Kiekvienam tai yra asmeninis iššūkis, o organizatoriams dar ir pareiga“, – kalbėjo sekmadienį kelionę pradėjęs R.Daubaras. Jis pasakojo, kad ruošiantis šiai kelionei reikėjo koordinuoti mažiausiai 15 skirtingų krypčių – nuo lėktuvo bilietų užsakymų, jachtos paruošimo iki bendravimo su užsienio lietuvių bendruomenėmis, vizų rūpesčių.

Kiek kainuos ši odisėja R.Daubaras neįvardijo. Tačiau jau dabar aišku, kad išlaidos sieks kelis milijonus – vien lėktuvų bilietai, kurių reikės keičiantis komandoms, kainavo apie 600 tūkstančių litų. Kiekvienas dalyvis mokėjo 5500 litų startinį mokestį, tačiau šių lėšų viskam toli gražu nepakanka. Visos kitos lėšos, skirtos rėmėjų, kurių ir toliau ieškoma. Valstybė šios odisėjos kol kas neparėmė nė litu.

Jachta-pasididžiavimas

2001 m. pagaminta Volvo 60 klasės jachta „Ambersail“ laikoma visų Lietuvos buriuotojų pasididžiavimu. Volvo 60 laivai yra labai stiprios konstrukcijos, pagaminti specialiai varžyboms aplink pasaulį. Šiuo metu tai viena moderniausių ir profesionaliausių jachtų Lietuvoje. Jos ilgis yra daugiau nei 19 metrų, plotis – virš 5 metrų, svoris – apie 13 tonų.

Tūkstantmečio odisėjos etapai

I etapas. Klaipėda – Kylis - Las Palmas (Kanarų salos)
II etapas. Las Palmas – Keiptaunas (Pietų Afrika)
III etapas. Keiptaunas – Adelaidė (Australija)
IV etapas. Adelaidė – Melburnas – Sidnėjus - Oklandas (Naujoji Zelandija)
V etapas. Oklandas – Velingtonas - Punta Arenas (Čilė)
VI etapas. Punta Arenas – Buenos Airės (Argentina) – Montevidėjas (Urugvajus) – San Paulas (Brazilija)
VII etapas. San Paulas – Martinika (sala Karibų jūroje) – Majamis (JAV)
VIII etapas. Majamis – Filadelfija – Niujorkas – Bostonas – Kvebekas (Kanada)
IX etapas. Kvebekas – Almerija (Ispanija)
X etapas. Almerija – Lisabona – Dublinas – Londonas
XI etapas. Londonas – Oslas – Kopenhaga – Gdanskas – Stokholmas – Sankt Peterburgas –Talinas – Ryga – Klaipėda

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos