Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2020 11 09

Ekoiniciatyva „Ding Dong“: tvarų gyvenimo būdą skatina nuomonės formuotojai iš Lietuvos

Spalio 29 dieną startavo Europos Sąjungos (ES) lėšomis finansuojama ekoiniciatyva „Ding Dong“. 5 šalyse darnaus gyvenimo būdo idėjas skleis 15 nuomonės formuotojų. Iš viso kampanijos metu bus pasiūlyta daugiau nei 70 tvarių projektų, kuriuose pristatomi ekologinių problemų sprendimai ir skatinamas klimatui nekenkiantis gyvenimo būdas. Lietuvoje „Ding Dong“ idėjas skleis žurnalistė, ir žurnalo „What do people do“ kūrėja Rasa Jusionytė, keliautojas Aurimas Valujavičius bei komikas Mantas Bartuševičius.
Aurimas, Rasa, Mantas
„Ding Dong“ iniciatyvos dalyviai / 15min fotomontažas

Ne tik gyvai, bet ir virtualiai po 5 skirtingas Europos šalis — Belgiją, Vokietiją, Graikiją, Portugaliją ir Lietuvą keliaujantys nuomonių formuotojai dalysis inovatyviomis, įkvečiančiomis, darnų gyvenimo būdymą skatinančiomis idėjomis. Kampanijos veidais tapę Rasa, Aurimas ir Mantas bendraus su ekologijos idėją palaikančiais žmonėmis, atstovaujančiais mobilumo, maisto, būsto, tiekimo grandinių bei gamtos išteklių išsaugojimo sritis. „Ding Dong“ — iniciatyva, skatinanti susimąstyti apie savo gyvenimą ir keisti įpročius, gyventi ekologiškiau.

ES užsibrėžė tikslą iki 2050-ųjų tapti pirmuoju klimato kaitai neutraliu žemynu. To pasiekti galime tik dėl bendro tikslo surėmę pečius — būtina skatinti darnaus gyvenimo būdo idėjas, žiedinę ekonomiką ir tvarią energetiką.

„Ding Dong“, — lyg skambutis į duris, skatinantis atsibusti ir susimąstyti apie kasdienius įpročius ir darnesnę planetos ateitį. Į tvarius projektus bei klimatui nekenkiančias politikos strategijas Lietuvoje gilinsis nuomonės formuotojai: Rasa ir Aurimas. Kiekvieno iš jų veiklą vainikuos „Didžiojo žaliojo iššūkio“ organizavimas, kuris pristatys konkrečią tvarią iniciatyvą, įgyvendinamą ES. Prisijungti prie pokyčių gali kiekvienas, tereikia sekti projekto ar jo dalyvių paskyras socialiniame tinkle „Instagram“.

asmeninio albumo nuotr./Rasa Jusionytė
asmeninio albumo nuotr./Rasa Jusionytė

„Vanduo, tviskantis visomis spalvomis“ yra Rasos tema. Sekdami jos veiklą tiesiogiai sužinosite apie biologinės įvairovės išsaugojimo svarbą vietos lygiu bei kodėl biologinė įvairovė nepaprastai svarbi tiek žmonėms, tiek aplinkai. Lankysitės organizacijose, kurios deda daug pastangų, kad sustabdytų Europos gamtos nykimą ir pateiktų visuotinius sprendimus.

Jos „Didysis žaliasis iššūkis“ vyks ES finansuojamame projekte „NutriBiomass4LIFE“. Valant Vilniaus miesto nuotekas, valymo įrenginiuose lieka nuotekų dumblo, kuris susidaro proceso metu.

Asm.archyvo nuotr./A.Valujavičiaus kelionė Dunojumi
Asm.archyvo nuotr./A.Valujavičiaus kelionė Dunojumi

Naudodamas pavadinimą „Made with nature“ (ang. „Pagamintas su gamta“) Aurimas dalyvaus įmonių ir veiklos iniciatyvose, kurios rodo tvirtą įsipareigojimą siekiant prisidėti prie ekologiškesnės ateities kūrimo: atliekų pakartotinis naudojimas, vietinių produktų auginimas ir tiekimas arba tiesiog miesto vietovių atnaujinimas taikant neteršiančios aplinkos naujoves.

Jo Didysis žaliasis iššūkis vyks ES finansuojamame ERDF Birštono projekte. Šis projektas praktiškai prisideda prie gamtos apsaugos, viešųjų žaliųjų zonų ir kt., taip pat informuoja žmones apie tvarų gamtos ir kultūros paveldo naudojimą turizmui tarpvalstybinėje srityje.

Partnerio nuotr./Mantas Bartuševičius
Partnerio nuotr./Mantas Bartuševičius

Paskutinė, bet ne mažiau svarbi kelionė – kartu su Mantu sužinosite apie įvairias iniciatyvas ir įmones, kurios ne tik kuria etinę bei ekologinę pasaulėžiūrą, bet ir ją praktiškai įgyvendina – padeda vietos bendruomenėms sprendžiant jų skubias visuomenės problemas, surasdami naujų veiklos modelių, kurie naudingi visiems.

Jo Didysis žaliasis iššūkis priartina mus prie holistinio požiūrio į ekologinį turizmą. „Didysis žaliasis iššūkis“ bus susijęs su tvariu turizmu ir ekologiškais produktais bei paslaugomis.

Atraskite „Didžiuosius žaliuosius iššūkius“ ir sekite kampaniją „Green Trip“ internete, taip pat „Instagram“.

Kampanija „Green Trip“ yra vykdoma pagal kūrybinę idėją: „Ding Dong“! Pasiruošę „Green Challenge“? Tai – Europos Komisijos regioninės politikos generalinio direktorato (regioninės politikos GD) inicijuota kampanija. Kampanija skatina jaunus europiečius (16–24 m.) rinktis darnų gyvenimo būdą ir supažindina su tvariais projektais. Nuomonės formuotojų veikla vyks nuo 2020 m. spalio iki lapkričio mėn., o kampanija – iki 2021 m. gegužės mėn.

Europos Komisija kasdien atidžiai stebi COVID-19 padėtį, o kampanijos vykdytojai ir nuomonės formuotojai griežtai laikosi visų šalyse rekomenduojamų atsargumo priemonių. Todėl kai kurie kampanijos elementai gali keistis pagal naujas taisykles ir apribojimus, apie kuriuos praneša valdžios institucijos. Visos „Green Challenges“ kampanijos turi skaitmenines alternatyvas, kad būtų garantuotas fizinio atstumo laikymasis ir būtų prisitaikyta prie sparčiai kintančios padėties šiais ypatingais laikais.

Daugiau informacijos – „Green Trip“ interneto svetainėje ir „Instagram“ paskyroje. Sekite Rasos bei Manto ir keliones.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais
Reklama
Žaidimų industrijos profesionalus subūrusiems „Wargaming“ renginiams – prestižiniai tarptautiniai apdovanojimai