2020 11 12

R.Jusionytė ir A.Valujavičius apie vartotojiškumą, klimato kaitą ir į gyvenimą pasibeldusias tvarumo idėjas

Spalio 29 dieną startavo Europos Sąjungos (ES) lėšomis finansuojama kampanija „Ding Dong“, skatinanti rinktis darnesnį ir gamtai draugiškesnį gyvenimo būdą. Prie Vokietijoje, Belgijoje, Graikijoje, Portugalijoje bei Lietuvoje vykdomos ekoiniciatyvos prisijungė tų šalių nuomonės formuotojai. Lietuvoje tvaraus gyvenimo idėjas skleidžia žurnalistė, žurnalo „What Do People Do“ kūrėja Rasa Jusionytė, keliautojas Aurimas Valujavičius bei komikas Mantas Bartuševičius.

R.Jusionytė ir A.Valujavičius trečiadienį svečiavosi nuotolinėje 15min studijoje. Abu pašnekovai džiaugėsi galėdami prisidėti prie prasmingos iniciatyvos. Virtualiai ir gyvai keliaudami po Lietuvą „Ding Dong“ ambasadoriai savo socialinių tinklų sekėjams pristato įkvepiančius, ekologišką gyvenimo būdą skatinančius projektus, o taip pat bendrauja su šią idėją palaikančiais žmonėmis, atstovaujančiais mobilumo, maisto, būsto, tiekimo grandinių bei gamtos išteklių išsaugojimo sritis.

Pirmoji pokyčius skatinančią „Ding Dong“ kelionę pradėjo R.Jusionytė. Projekto metu ji turėjo galimybę pasikalbėti su mokslininkais, iš kurių daugiau sužinojo ne tik apie vartotojiško gyvenimo būdo pasekmes — Baltijos jūros taršą, klimato kaitą ar panašiai, bet ir gamtai naudingais sprendimais, pavyzdžiui, mokslininkų sukurtas plaukiojančias salas ar vandenvalos srityje naudojamas inovacijas.

Rasa Jusionytė
Rasa Jusionytė

Kaip jau supratote, R.Jusionytės domėjimosi sritis — vanduo. Simboliškai jos tema pavadinta „Vanduo, tviskantis visomis spalvomis“.

„Man atrodo, kad daugeliui žmonių kyla panika, kai mes kalbame apie klimato kaitą, nes jautiesi bejėgis“, — sakė pašnekovė ir svarstė, kad nors siekiant pokyčių reikalingi valstybinio masto sprendimai, tačiau ir kiekvieno iš mūsų kasdieniai pasirinkimai yra labai svarbūs.

Labai norėjosi kalbėti ne tik apie save, o apie tai, kas yra artima ir svarbu.

Paklausta, kas paskatino prisijungti prie iniciatyvos, R.Jusionytė atskleidė, kad pati yra kilusi iš Klaipėdos, todėl vandens tema jai artima, įdomi ir svarbi. „Labai norėjosi, — pridūrė, — turint „Instagram“ auditoriją kalbėti ne tik apie save, o apie tai, kas yra artima ir svarbu.“

A.Valujavičius atkreipė dėmesį, kad kelionės ir pačiam padėjo geriau įvertinti užterštumo problemą, o su klimato kaitos padariniais jis susidūrė akis į akį — pernai keliaudamas po Skandinaviją stebėjo tirpsančius ledynus. Tai vaizdas, priverčiantis susimąstyti, todėl sulaukęs pasiūlymo prisijungti prie „Ding Dong“ iniciatyvos pašnekovas nė nesuabejojo.

A.Valujavičiaus nuotr./Aurimo kelionė Norvegijoje
A.Valujavičiaus nuotr./Aurimo kelionė Norvegijoje

Anot 15min pašnekovo, vienas iš žingsnių į darnesnį pasaulį galėtų būti mažesnis vartotojiškumas. A.Valujavičius ragina pakeisti požiūrį — daiktai turėtų tarnauti mums, o ne atvirkščiai, todėl prieš įsigyjant naują daiktą vertėtų susimąstyti, ar tikrai jo reikia?

„Man atrodo, kad internete matome daug ekotobulybių. Norim ar nenorim, visą laiką lygiuojamės, matome, kiek daug kai kurie žmonės daro ir tada gal truputį nusvyra rankos…“, — pastebėjo R.Jusionytė ir pridūrė, kad viešojoje erdvėje taip pat būtina dalytis ir pačiais paprasčiausiais žingsneliais, nuo kurių kiekvienas galėtų pradėti keisti savo įpročius. Pavyzdžiui, eidami į prekybos centrą neškitės savo daugkartinius maišelius. Anot pašnekovės, taip pat nereikėtų pulti pirkti kalno naujų, nors ir ekologiškų produktų ar daiktų, o geriau kasdien pasižymėti, ką tvaraus padariau ir ką galėčiau rytoj nuveikti.

Naujienas stebėkite „Ding Dong“ „Instagram“ paskyroje, o taip pat aplankykite Rasą, Aurimą ir Mantą!

Kampanija „Green Trip“ yra vykdoma pagal kūrybinę idėją: „Ding Dong“! Pasiruošę „Green Challenge“? Tai – Europos Komisijos regioninės politikos generalinio direktorato (regioninės politikos GD) inicijuota kampanija. Kampanija skatina jaunus europiečius (16–24 m.) rinktis darnų gyvenimo būdą ir supažindina su tvariais projektais. Nuomonės formuotojų veikla vyks nuo 2020 m. spalio iki lapkričio mėn., o kampanija – iki 2021 m. gegužės mėn.

Europos Komisija kasdien atidžiai stebi COVID-19 padėtį, o kampanijos vykdytojai ir nuomonės formuotojai griežtai laikosi visų šalyse rekomenduojamų atsargumo priemonių. Todėl kai kurie kampanijos elementai gali keistis pagal naujas taisykles ir apribojimus, apie kuriuos praneša valdžios institucijos. Visos „Green Challenges“ kampanijos turi skaitmenines alternatyvas, kad būtų garantuotas fizinio atstumo laikymasis ir būtų prisitaikyta prie sparčiai kintančios padėties šiais ypatingais laikais.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis