Siūlo žaisti su „atliekomis“ – rado naują būdą mokyti lietuvius rūšiuoti

Gamintojų ir importuotojų asociacija „Gamtos ateitis“ pristato pirmąjį Lietuvoje interaktyvų žaidimą, kuris padės gyventojams geriau rūšiuoti ir vengti dažnai pasikartojančių klaidų. Nors apklausos rodo, kad atliekas dažnai arba visada rūšiuoja 79 proc. Lietuvos gyventojų, tačiau ne visada tai atliekame teisingai. Interaktyvus žaidimas su linksmais personažais leis svarbiausias žinias įsisavinti patraukliu ir įtraukiančiu būdu. Žaidėjus motyvuos ir galimybė kiekvieną savaitę laimėti edukacinius ir praktiškai pritaikomus, rūšiavimą skatinančius prizus.
Siūlo žaisti su „atliekomis“ – rado naują būdą mokyti lietuvius rūšiuoti
Siūlo žaisti su „atliekomis“ – rado naują būdą mokyti lietuvius rūšiuoti / „Gamtos ateitis“ nuotr.

Asociacijos „Gamtos ateitis“ kasmet atliekami kontroliniai patikrinimai rodo, kad plastikinėms ir popierinėms pakuotėms skirtuose konteineriuose apie trečdalį atliekų sudaro įvairios mišrios komunalinės atliekos: drabužiai, avalynė, maisto ir higienos priemonės, kurių vieta nėra pakuočių atliekų konteineriuose.

„Pagrindinė ir vis dar dažnai pasitaikanti rūšiavimo klaida – žmonės neskiria, kas yra pakuotė, o kas – daiktas, produktas. Tada gyventojai į, pavyzdžiui, stiklo pakuotėms skirtus konteinerius ima mesti viską, kas pagaminta iš stiklo – vazas, veidrodžius, automobilinį stiklą ir pan. Tačiau svarbu suprasti, kad tai – ne pakuotė, o gaminys, kuris dažniausiai būna pagamintas iš skirtingų ir, neretai, neperdirbamų medžiagų“, – akcentuoja Diana Ramanauskaitė, „Gamtos ateitis“ viešinimo ir marketingo vadovė.

Asociacija skatina tinkamą ir teisingą gyventojų rūšiavimą tam, kad klaidų pasitaikytų kuo mažiau ir kuo daugiau atliekų galėtų sėkmingai grįžti į tolesnį žiedinės ekonomikos ratą. „Visuomenės informavimui ir edukacijai pasitelkiame įvairias komunikavimo priemones ir būdus. Vis dėlto – sutikite, šiukšlės ir atliekos nėra itin madinga ar patraukli tema, todėl nuolat ieškome naujų ir įtraukiančių komunikacijos formų, sekame pasaulines tendencijas. Viena iš šiuo metu sparčiausiai visame pasaulyje populiarėjančių komunikacijos formų – geimifikacija arba sužaidybinimas“, – apie tai, kaip gimė idėja sukurti interaktyvų žaidimą, pasakoja D.Ramanauskaitė.

Žaidimą kartu su „Gamtos ateitimi“ sukūrusios skaitmeninės rinkodaros platformos „Boomio“ vadovas Jonas Davalga sako, kad visame pasaulyje geimifikacija įsitvirtina kaip veiksmingas komunikacijos ir edukacijos būdas, nes tai skatina vartotojų aktyvumą, sužadina smalsumą ir motyvuoja įsitraukti. Tokias priemones jau kurį laiko taiko didieji tarptautiniai prekiniai ženklai, tokie kaip VISA, Nike ar Nissan.

„Geimifikacija remiasi žmogaus polinkiu žaisti ir noru laimėti. Juk dažnu atveju žmogui daug labiau patiks lengvai pažaisti nei skaityti sausą edukacinį tekstą. Žaidybiniai elementai geriau įsimena ir padeda sukurti ilgalaikę motyvaciją, kuri remiasi pozityvia patirtimi, pramoga ir realiais apdovanojimais, t.y. prizais ar aukšta vieta turnyrinėje lentelėje“, – apie tai, kas lemia geimifikacijos populiarumą aiškina J.Davalga.

Pirmojo lietuviško interaktyvaus rūšiavimo žaidimo dalyviai turi rūšiuoti atliekas pagal jų tipą – stiklo, popieriaus ir plastiko atliekas. Žaidėjai atliekas rūšiuoja kartu su „Gamtos ateities“ rūšiavimo ambasadoriais, jau žinomais iš kitų asociacijos komunikacijos kampanijų, – Stikliniu, Plastikiniu ir Popierine. Jie turės pagauti tik tas atliekas, kurias galima mesti į atitinkamo personažo konteinerį, o netinkamas atliekas – ignoruoti. Kiekvieną savaitę personažai keisis, o su jais – ir rūšiavimo iššūkiai.

Žaidimas buvo sukurtas, remiantis dažniausiomis realiame gyvenime daromomis klaidomis, pavyzdžiui, netinkamu tokių daiktų, kaip elektros lemputės ar dantų šepetėliai, rūšiavimu.

„Rūšiuojant itin svarbūs praktiniai įgūdžiai, kurių neišmokys vien tik tradicinė reklama ar straipsnis. Tuo tarpu tokio tipo žaidimus žmonės žaidžia vidutiniškai apie 12 minučių, todėl ši informacija išliks ilgesniam laikui ir bus geriau įsisavinama. Prie to prisideda vartotojo noras gerinti savo rezultatą, patraukli žaidimo aplinka, lengvas ir patogus naudojimas. Beje, ir mūsų, žaidimo kūrėjų komanda, vien ruošdama šį žaidimą apie tinkamą rūšiavimą sužinojo ir išmoko labai daug“, – šypsosi J.Davalga.

„Gamtos ateities“ atstovė D.Ramanauskaitė atkreipia dėmesį, kad nors gyventojai žaidime išmoks atskirti plastiko, stiklo ir popieriaus atliekas, rūšiuojant realiame gyvenime reiktų atsižvelgti į konkrečios savivaldybės taisykles ir toje vietovėje gyventojui prieinamus konteinerius. Pavyzdžiui, nemažoje dalyje Lietuvos savivaldybių plastiko, popieriaus ir metalo pakuotės metamos į tą patį konteinerį. Abejojantiems, kur mesti tam tikrą atlieką, gali pagelbėti asociacijos „Gamtos ateitis“ sukurtas edukacinis įrankis „Rūšiavimo gidas“.

Pašnekovų teigimu, žaidimas skirtas visų amžiaus grupių atstovams. Nors dažnai manoma, kad žaidybinimas labiau traukia vaikus ir jaunimą, tai nėra visiškai tiesa. Tyrimai rodo, kad geimifikacija gali sėkmingai įtraukti ir vyresnes amžiaus grupes. Svarbiausia – tinkamai parinkti žaidybinius elementus, kurie atitinka tikslinės auditorijos poreikius. Naujasis žaidimas toks ir yra – paprastas ir patrauklus daugeliui skirtingo amžiaus žmonių.

„Kiekvieną savaitę TOP 10 žaidėjų lauks puikūs prizai: neseniai mūsų, kartu su leidykla „Terra Publica“ sukurtas strateginis stalo žaidimas „Misija Ekomiestas“ ar rūšiavimo namuose rinkinys. Tačiau svarbiausia – įgysite vertingų žinių ir praktinių įgūdžių. Todėl šiame žaidime pralaimėjusių nebus, laimės visi, laimės gamta“, – žaisti naująjį žaidimą, tačiau nežaisti su gamtos ateitimi kviečia D.Ramanauskaitė.

Plačiau apie žaidimo taisykles ir patį žaidimą rasite čia.

„Gamtos ateitis“ nuotr./Siūlo žaisti su „atliekomis“ – rado naują būdą mokyti lietuvius rūšiuoti
„Gamtos ateitis“ nuotr./Siūlo žaisti su „atliekomis“ – rado naują būdą mokyti lietuvius rūšiuoti

Asociacijos „Gamtos ateitis“ tikslas – atstovaujant Lietuvos gamintojams ir importuotojams, vystyti skaidrią ir efektyvią pakuočių atliekų tvarkymo veiklą bei įgyvendinti visuomenės švietimo, edukacijos priemones, siekiant didinti gyventojų, savivaldos, verslo atsakomybę ir sąmoningumą aplinkos taršos pakuočių atliekomis bei jų rūšiavimo klausimais.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis