„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai
2022 05 30

Tvarumo tikslus įgyvendinantis prekybos tinklas „Iki“ tapo keliaujančio Klimato muziejaus rėmėju

Itin daug dėmesio tvarumui ir poveikio aplinkai mažinimui skiriantis prekybos tinklas „Iki“ tapo ir pirmojo mobilaus Klimato muziejaus rėmėju. Šis mobilus muziejus – jūriniuose konteineriuose įrengta interaktyvi paroda apie klimato kaitą jau pradėjo kelionę po Lietuvos miestus. Vaida Budrienė, prekybos tinklo „Iki“ komunikacijos vadovė, teigia, kad „Iki“ nuosekliai siekia tvarumo tikslų, įgyvendina poveikį aplinkai mažinančius pokyčius ir Klimato muziejaus rėmimas yra dar vienas būdas atkreipti dėmesį į aplinkosaugos problemas.
Klimato muziejus
Klimato muziejus / Iki nuotr.

„Tvarumas ir aplinkos tausojimas jau seniai yra „Iki“ kasdienybės dalis. Mums svarbu, kaip atkeliauja tiekėjų prekės, į kokios sudėties maišelį pirkinius susidės pirkėjas prie kasų, kokią elektros energiją naudojame. Taip pat skatiname pirkėjų sąmoningumą mažinant poveikį aplinkai, todėl bendradarbiavimas su pirmuoju tokiu Klimato muziejumi tapo dar vienu būdu siekti tvarumo tikslų“, – sako V. Budrienė.

Pasak „Iki“ komunikacijos vadovės, prekybos tinklas ne tik kviečia aplankyti Klimato muziejų, bet taip pat kartu su programėle #walk15 pasivaikščioti specialiu maršrutu aplink muziejų, sužinoti įdomių faktų, rinkti žingsnius ir iškeisti juos į „Iki“ žingsnių nuolaidą vaisiams ir daržovėms.

Iki nuotr./Klimato muziejus
Iki nuotr./Klimato muziejus


Klimato muziejus kelionę po Lietuvą pradėjo Vilniaus Katedros aikštėje. Per pirmąją savaitę jį aplankė jau daugiau kaip 6000 žmonių. Šio nemokamo muziejaus ekspozicijos yra interaktyvios ir įtraukiančios lankytojus. Jie supažindinami su ekologijos problemomis, klimato kaitos keliamais rūpesčiais ir šiltnamio efektu, taip pat mikroplastiko taršos Baltijos jūroje ir rūgštėjančio jūros vandens.

„Klimato muziejus nėra vien apie įtraukiančią mokymosi patirtį moksleiviams, projektas tapo reikšminga galimybe ir ambicingu startu tarpsektoriniam bendradarbiavimui aplinkosaugos srityje. Ilgalaikiai pokyčiai galimi tik kryptingai veikiant išvien – taip vieni kitų idėjas ir kuriamą pokyti tik pastipriname. Džiaugiamės, kad prekybos tinklas „Iki“ ne tik prisidėjo prie projekto realizavimo, bet kartu su #walk15 mūsų kuriamą mokymosi patirtį dar ir praturtino edukaciniais pasivaikščiojimo maršrutais“, – dalinasi Klimato muziejaus koordinatorė Emilija Biterytė.

Iki nuotr./Klimato muziejus
Iki nuotr./Klimato muziejus

Iš viso Klimato muziejus aplankys net 16 Lietuvos miestų. Iš sostinės jis persikels į Trakus, o toliau keliaus per Kėdainius, Telšius, Gargždus, Uteną, Panevėžį, Šiaulius, Mažeikius, Palangą, Šakius, Marijampolę, Birštoną, Tauragę, Jonavą ir Kauną.

„Iki“ taiko įvairius tvarumo ir poveikio aplinkai mažinimo sprendimus – ant parduotuvių stogų įrengia saulės elektrines, prekybos tinklo reikmėms naudoja žaliąją energiją, kuri sudaro net 92 proc. visos sunaudojamos energijos. Prie „Iki“ parduotuvių įrengiamos elektromobilių įkrovimo stotelės.

Taip pat atliekama daug žingsnių plastiko taršai mažinti – „Iki“ atsisako juodojo plastiko pakuočių, dar prieš metus mažo formato „IKI Express“ parduotuvėse pradėjo prekiauti tik popieriniais pirkinių maišeliais, pirkėjams siūlo daugkartinius maišelius vaisiams bei daržovėms. Atidžiai išrūšiuotas plastikas, taip pat ir plastikinės vaisių bei daržovių pakuotės perduodamos plastiką perdirbančioms įmonės, kad būtų užtikrinamas jų perdirbimas ir ilgesnis žaliavos panaudojimo laikas.

Prekybos tinklas „Iki“ didžiausiame nepriklausomame prekės ženklų tvarumo reitinge, kaip ir pernai, pateko į dešimtuką. Tvariausių įmonių reitingą kasmet sudaro viena didžiausių tyrimų bendrovių Europoje „Sustainable Brand Index™️“, remdamasi didelės apimties pirkėjų nuomonės tyrimu.

Prekybos tinklą „Iki“ iš viso šiuo metu sudaro 231 „Iki“ parduotuvė, 2 logistikos centrai, kulinarijos gamybos centras bei 3 regioninės kepyklos. Nuolat naujoves diegiantis prekybos tinklas Vilniuje atidarė ir pirmąją autonominę parduotuvę, paženklintą „Iki“ prekės ženklu. Ji pirmoji tokia Lietuvoje ir Šiaurės šalyse. Prekybos tinkle dirba beveik 6 tūkst. darbuotojų. Prekybos tinklas taip pat valdo prekių pristatymo į namus startuolį „LastMile“.

Iki nuotr./Klimato muziejus
Iki nuotr./Klimato muziejus

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų