Sociologė dr. Rasa Ališauskienė: gyventojai Lietuvos PSD sistema pasitiki

Seime vykusioje Valstybinės ligonių kasos prie Sveikatos apsaugos ministerijos (VLK) organizuotoje metinėje konferencijoje pristatyta 2012 m. pabaigoje atlikto nacionalinio tyrimo ataskaita. Tyrimas parodė, kad Lietuvos gyventojai pasitiki privalomojo sveikatos draudimo (PSD) sistema – pasitikėjimo rodiklis aukštesnis nei vidurkis, siekia 5,9 balo.
Sociologė dr. Rasa Ališauskienė
Sociologė dr. Rasa Ališauskienė / VLK nuotr.

Rinkos ir viešosios nuomonės tyrimų bendrovės  „Baltijos tyrimai“ atlikto tyrimo rezultatus Seime vykusioje VLK konferencijoje pristačiusi sociologė dr. Rasa Ališauskienė akcentavo gana aukštą pasitikėjimą PSD sistema, ligonių kasomis ir gydymo įstaigomis. Be to, lyginant su pasitikėjimo rodikliais kitose srityse, šia sritimi pasitikima daugiau nei kitomis.

„Tokia gyventojų apklausa vyksta jau ketveri metai. Vertinamas informuotumas ir pasitikėjimas PSD sistema, ligonių kasomis ir gydymo įstaigomis. Akivaizdu, kad PSD sistema gyventojai dažniau pasitiki negu nepasitiki (asmeninių vertinimų vidurkis siekia 5,9 balo 10 balų skalėje), o labiausiai pasitikima gydymo įstaigomis (6,4 balo). Per tuos ketverius metus rodikliai praktiškai nekinta, jie yra didesni negu vidurkis“, – teigė R. Ališauskienė.

Pasak sociologės, pasitikėjimas vertinamas dviem aspektais: ką žmonės mano apie tai, kaip kiti vertina PSD sistemą, ir kaip ją vertina asmeniškai, remdamiesi savo patirtimi. „Būtent sveikatos apsauga, privalomasis sveikatos apsaugos draudimas ir ligonių kasos yra viena iš tų sričių, kur asmeninio pasitikėjimo lygis yra aukštesnis nei bendrasis. Tai reiškia, kad žmogus labiau pasitiki tuo, ką gauna ir patiria pats, nors mano, kad kiti pasitiki kiek mažiau. Taigi žmonių asmeninė patirtis yra daugiau teigiama, nei neigiama“, – įžvalgomis dalinosi R. Ališauskienė.

 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis