Atiduodami perdirbti šaldytuvus, saugome atmosferą nuo freono

Elektroninių prietaisų Europoje tvarkymą ir priežiūrą koordinuojanti organizacija „WEEE Forum“ nustatė, kad vidutiniškai kiekvienas europietis pernai atidavė perdibti 8,26 kg elektrinių ir elektroninių prietaisų.
Šaldytuvas
Šaldytuvas / Tomo Urbelionio/BFL nuotr.

Pagal šį rodiklį 11 šalių atliktoje apklausoje pirmavo Norvegija, kur kiekvienas gyventojas per metus surinko ir atidavė perdirbti net 19 kilogramų prietaisų. Paskutinėje vietoje liko Lenkija, kurioje 2010 metais kiekvienas gyventojas perdirbti atidavė tik 3,8 kg prietaisų. Lietuva apklausoje nedalyvavo.

Lenkijoje, tyrimo duomenimis, mažiausiai atiduodama perdirbti ir panaudotų baterijų – tik po 40 g vienam gyventojui. Atliekas rūšiuoti labiau įpratę austrai „grąžino“ net po 220 g panaudotų baterijų kiekvienas.

Tačiau gerų pavyzdžių yra ir Rytų bei Vidurio Europoje. Pavyzdžiui, kompanijų „Elektrowin“ ir „Asekol“ tyrimas, kurį cituoja portalas „iDnes“ rodo, kad Čekijoje net 98% senų šaldytuvų pernai buvo atiduoti perdirbimui. Jei jie nebūtų perdirbti, šalia sudėti jie užimtų 140 futbolo aikščių.

Atiduodami perdirbti senus šaldytuvus, čekai gamtą saugo nuo freonų, į aplinką taip pat patenka mažiau tepalų, geležies, vario, aliuminio, alavo, kancerogeninio kadmio, asbesto ar bifenilų.

Tačiau vietos specialistai pabrėžia, kad „rezervų“ rūšiuojant elektronines atliekas dar turi ir čekai. Pavyzdžiui, nepagalvojama atiduoti perdirbti tokį įprastą buities prietaisą, kaip... plaukų džiovintuvas. Pasirodo, net 45% senų „fenų“ ir Čekijoje keliauja tiesiai į savartynus...

Parengta pagal weee-forum.org ir zpravy.idnes.cz

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis