Šiukšlių perdirbimo verslas sukrovė milijonus

Niu Džersyje kompaniją „TerraCycle“ įkūrusio 29 metų Tomo Szaky istorija – tikras pasakojimas apie tai, kad vienų išmetamos šiukšlės kitiems yra lobis, rašo CNN.com.
Doleriai
Vagių grobiu tapo trys elektriniai virduliai ir mikrobangų krosnelė. / Andriaus Vaitkevičiaus / 15min nuotr.

Kompanijos įkvepėjas ir direktorius prisipažino, kad verslo idėja jam kilo prieš aštuonerius metus, bandant vazonuose auginti įvairius augalus.

Jaunuoliai išsiaiškino, kad viena iš geriausių trąšų augalams yra... sliekų išmatos.

Netrukus jie pradėjo pardavinėti šią medžiagą organinėse pakuotėse pavadinimu „Šiukšlės šiukšlėse“ („Waste in Waste“).

Ilgainiui neperdirbamas šiukšles naudingais daiktais paverčianti kompanija „TerraCycle“ plėtėsi, ir dabar veikia 19-oje pasaulio šalių.

Dabar kiekvieną mėnesi ji surenka per milijardą įvairių nereikalingų daiktų, kuriuos suneša per 25 milijonai žmonių.

Panaudotus sulčių pakelius jie paverčia penalais ir kuprinėmis moksleiviams, iš panaudotų traškučių pakelių gaminami krepšiai ir baldai, o senos guminės paplūdimio šlepetės virsta... žaidimų aikštelių atrakcionais.

Pasak Szaky, „TerraCycle“ yra pasirengusi perdirbti viską – netgi panaudotus vystyklus ar išspjautą kramtomąją gumą.

„Žaliosios“ kompanijos vadovas didžiuojasi tuo, kad „TerraCycle“ veikia ne tik Europoje ir Pietų Amerikoje, bet ir pasiekia tris ketvirtadalius JAV mokyklų.

Moksleiviams paskatinti mokykloms skiriama labdara bei apmokamos atliekų pristatymo išlaidos.

Tačiau  naudojami ir novatoriški metodai, tokie kaip „Facebook“ žaidimas „Šiukšlių valdovas“ („Thrash Tycoon“)

„TerraCycle“ vadovo teigimu, kompanija laikosi šūkio „Panaikink šiukšlių idėją“ („Eliminate the Idea of Waste“) ir nuosekliai prisideda prie laidojamų atliekų kiekio sumažinimo.

O tuo pačiu, pasaulio šiukšles paverčia nuosavais doleriais.

Logotipas/Žaliasis taakas
 

 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis