„Kasdien sužinome apie naujus konkurentus. Bet vis dėlto tai dar verslo niša, ne rinka. Visi čia pečiais susiglaudę“, – sakė bendrovės „Sveiki produktai“, šiuo metu valdančios 8 ekologiškų produktų parduotuves, komercijos direktorius Aris Azguridis.
2007 metais veiklą pradėjusios bendrovės pardavimai auga ne mažiau kaip 30 proc. kasmet. Pasak A.Azguridžio, parduodama daugiau, nes daugėja informacijos, žmonės ateina išbandyti.
2009 metų pabaigoje pirmą parduotuvę atidariusi bendrovė „Bio Sala“ taip pat skaičiuoja augančius pardavimus. Šuo metu bendrovė valdo tris parduotuves ir artimiausiu metu planuoja plėtrą.
„Skaičiuojant, kiek apskritai turime maisto prekių prekybos centrų, tikrai dar yra kur augti. Manau, kad yra žmonių, kurie galėtų pradėti vartoti ekologišką maistą, o iš to, kaip sparčiai daugėja pirkėjų, matome, kad žmones tai domina. Perspektyvos geros“, – teigė „Bio Salos“ prekybos ir rinkodaros vadovė Rasa Statulevičienė.
Prekybininkai skaičiuoja, kad kasmet ekologiškų produktų pardavimai išauga 20–30 procentų. Vis dėlto, palyginti su įprastų produktų prekyba, nei parduodamais kiekiais, nei iš šio verslo gaunamomis pajamomis ryškios rinkos dalies ekologiška prekyba dar neužima.
„Manau, kad nesiekia nė procento“, – sako Lietuvos prekybos įmonių asociacijos direktorius Marius Busilas.
Tikslių duomenų, kiek ekologiškų sertifikuotų prekių prekybos taškų šiuo metu veikia Lietuvoje, nei kiek tokių prekių parduodama, šalies statistikos institucijos kol kas neskaičiuoja.
Optimistiškai šią nišą vertina ir didžiųjų prekybos tinklų, taip pat turinčių tokių prekių lentynų, atstovai.
Bendrovės „Maxima LT“ Įvaizdžio ir komunikacijos departamento direktorė Lina Muižienė skaičiuoja, kad pernai ekologiškų prekių pardavimai ūgtelėjo 12 procentų. O šiemet sausį–kovą, palyginti su praėjusių metų atitinkamu laikotarpiu, pardavimai augo 30 procentų.