Maisto produkcijos ateitis – kelerius metus trunkantis galiojimo laikas

Neturite laiko susipakuoti pietų į darbą? Greitai tai padaryti galėsite metams į priekį. Mokslininkai atrado natūralų konservantą, kuris maisto galiojimo terminą prailgins iki kelerių metų, – praneša dailymail.co.uk.
Konkurso nuotrauka
Maistas / 15min skaitytojo nuotr.

Ši substancija sunaikina bakteriją, dėl kurios genda pieno produktai, mėsa, žuvis ar kiaušiniai.

Konservantas, vadinamasis bisinas, anot mokslininkų, neleistų sugesti netgi atidarytam vynui ar įvairiems salotų padažams.

Šis revoliucinis atradimas turėtų visiškai pakeisti žmonių apsipirkimo įpročius ir sumažinti išmetamo maisto kiekį.

Kiekvienais metais vien Didžiojoje Britanijoje maisto išmetama apie 20 milijonų tonų, kurio vertė siekia 5 milijardus svarų sterlingų (apie 20 milijardų litų), – atskleidė neseniai atlikti tyrimai.

Negana to, bisinas neleidžia augti mirtinoms bakterijoms, pavyzdžiui, E.coli, salmonelėms ir listerijoms.

Dr. Danas O’Sullivanas, Minesotos (JAV) universitete dirbantis mikrobiologas, bisiną atrado visiškai atsitiktinai, tyrinėdamas žmogaus žarnose esančias bakterijas.

„Šis konservantas yra kur kas geresnis nei bet kokie kiti būdai, bandant prailginti maisto galiojimo terminą. Jis visiškai nekenkia maisto kokybei – juk į maistą mes dėsime ne chemikalą, o natūralią sudedamąją dalį, kurios tikslas yra apsaugoti maisto produktus nuo įvairių virusų, sukeliančių ligas“, – apie savo atradimą pasakoja D.O’Sullivanas.

Bisinas yra chemiškai giminingas nisinui, kuris jau dabar naudojamas pakuojant fermentinį sūrį, todėl farmacinių tyrimų šiam konservantui atlikti jau nereikės.

Bisiną užpatentavę Minesotos universiteto mokslininkai jau pradėjo derybas ir su maisto gamintojais. Pirmieji produktai, kurių sudėtyje bus šio konservanto, rinką turėtų pasiekti maždaug per trejus metus.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis