Tačiau šis tyrimas taip pat atskleidžia ir tai, kad net 72 proc. taip teigusių respondentų iki šiol nepakankamai susipažinę su tokias kūno priežiūros priemones apibūdinančiais terminais ar žymėjimu.
Parduotuvių tinklo „Drogas“ iniciatyva atliktoje internetinėje apklausoje net 72 proc. respondentų, nurodžiusių, jog bent kartais įsigyja ekologiškas, natūralias arba organines kūno priežiūros priemones – tokias kaip šampūnai, dušo želė, pieneliai, losjonai ir kt. – negalėjo tiksliai nurodyti, ar šios sąvokos skiriasi, kaip tokie produktai turėtų būti žymimi, arba apskritai teigė negalintys jų apibrėžti.
„Pastebime, jog gana dažnai žmonės, norėdami įsigyti ekologišką ar natūralų gaminį mūsų parduotuvėse, atkreipia dėmesį tik į žymėjimus ant pakuotės ar pavadinime „eko“, „bio“, „natural“ ir pan., tačiau nepakankamai gilinasi, kokia yra pačio gaminio sudėtis. Paradoksalu – jei ant priemonės nepažymėta, jog ji natūrali – žmonės jos neįsigyja, nors būtent tokios ir ieško. Tačiau ganėtinai dažnai, ne visos įmonės apskritai išsiima reikiamus sertifikatus dėl sudėtingų procedūrų ar didelių kaštų“, – sako prekybos tinklo „Drogas“ vadovė Daina Žymantė.
Kita vertus, nors 67 proc. šalies gyventojų ir teigia bent kartais įsigyjantys natūralių ar ekologiškų kūno priežiūros priemonių – tik nedaugelio visas tokių priemonių krepšelis yra ekologiškas. Gerokai virš trečdalio (38 proc.) respondentų namuose turi bent vieną ekologišką kūno priežiūros gaminį, daugiau nei penktadalis (24 proc.) – keletą tokių gaminių ir tik 17 proc. apklaustųjų namuose ekologiškos priemonės sudaro net pusę visų turimų, o 13 proc. – daugiau nei pusę visų turimų. Beveik dešimtadalis (8 proc.) atsakė naudojantys išskirtinai tik ekologiškas bei natūralias priemones.
Remiantis europiniais reikalavimais, natūrali kosmetika ar kūno priežiūros priemonės turėtų būti tik tos, kurių sudėtyje didžiąją dalį sudaro natūralios kilmės medžiagos. Tuo tarpu organinė reiškia, kad sudėtyje yra sertifikuoti, ekologiškai augintų augalų ekstraktai, augaliniai aliejai ir kitos natūralios medžiagos. „Savo parduotuvėse siūlome platų spektrą tiek ekologiškų, tiek įprastinių gaminių, tačiau pastebime, kad žmonės pernelyg mažai informuoti apie tai, kuo jos skirasi ar bent jau turėtų skirtis. Neturėdami pakankamai informacijos – atmeta net tuos gaminius, kurie atitinka jų kriterijus“, – sako D.Žymantė.
Apklausos dalyviai, neįsigyjantys ekologiškų kūno priežiūros gaminių, nurodo keletą priežasčių, kodėl tokia produkcija neatsiranda jų namuose. Vieni teigia netikintys ekologiškumo mada, kiti sako negalintys sau to leisti, kadangi ekologiška produkcija yra itin brangi.
Interneto vartotojų apklausa buvo atlikta šių metų rugsėjo–spalio mėnesiais. Jos metu apklausta 500 respondentų, gyvenančių penkiuose didžiausiuose Lietuvos miestuose.