Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Sėkmę 1939 m. Europos krepšinio čempionate Lietuvos rinktinei užtikrinęs plakatas sugrįžta

Lietuvoje 1939 m. vykusiam Europos krepšinio čempionatui specialiai sukurtas ir demonstruotas reklaminis plakatas po 72 metų pertraukos grįžta į gatves. Šimtas žinomo tarpukario Lietuvos grafiko Jono Juozo Burbos sukurto plakato kopijų nuo ketvirtadienio iki Europos krepšinio čempionato pabaigos puoš labiausiai matomas Vilniaus vietas.
Plakatas 1939 m. Europos krepšinio čempionatui
Plakatas 1939 m. Europos krepšinio čempionatui / Autorius Jonas Juozas Burba

„JCDecaux Lietuva“ išplatintame pranešime spaudai teigiama, kad plakato autorius J. J. Burba yra žymus Lietuvos grafikas, iliustravęs ir apipavidalinęs prezidento Antano Smetonos knygas, garsiausius lietuviškus tarpukario žurnalus, 1935 m. sukūręs Kauno herbą ir vėliavą, pirmąjį tautinės olimpiados medalį, ženklelį ir plakatą. Pirmosios sovietų okupacijos metu, 1941 m., J. J. Burba buvo ištremtas į Sibirą, kur 1952 m. mirė. 1990 m. grafiko palaikai buvo perlaidoti Panevėžio kapinėse.

Pasak knygos „Senasis Lietuvos plakatas: 1862–1944“ autoriaus, profesoriaus Juozo Galkaus, Lietuvoje gali būti išlikę vos keli J. J. Burbos sukurto krepšinio plakato egzemplioriai. Mokslininko teigimu, tarpukario Lietuvoje buvo sukurti keletas plakatų sporto tematika, todėl 1939 m. Europos krepšinio čempionatui sukurtas plakatas turi didelę reikšmę ne tik Lietuvos krepšinio aistruoliams, bet ir visai lietuviškų plakatų istorijai.

Šiaulių „Aušros“ muziejaus saugomas J. J. Burbos ir kiti senieji reklaminiai lietuviški plakatai su peržiūros bei komentavimo galimybėmis yra eksponuojami ir specialiai „Outdoor museum“ projektui sukurtoje internetinėje svetainėje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Tyrimas: lietuviams planuojant kalėdinio stalo meniu svarbiausia kokybė bei šviežumas
Reklama
Jasonas Stathamas perima „World of Tanks“ tankų vado vaidmenį „Holiday Ops 2025“ renginyje
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos