Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Tyrimas: „Eurobasket 2011“ varžybas, kuriose žaidžia Lietuvos rinktinė, per televiziją stebi net 76 proc. 5 didžiųjų miestų gyventojų

Komunikacijos planavimo agentūros „Inspired UM“ užsakymu inicijuota gyventojų apklausa atskleidė, kad „Eurobasket 2011“ varžybas, kuriose žaidžia Lietuvos rinktinė, per televiziją stebi net 76 proc. 5 didžiųjų miestų gyventojų. Tyrimą atliko bendrovė „Europos tyrimai“.
Amberis
Amberis / Algirdo Venskaus nuotr.

Reklamdaviams ši žinia svarbi tuo, kad perkant reklamą Europos krepšinio varžybas transliuojančiame kanale, iš tiesų pasiekiama gerokai didesnė auditorija negu liudija oficialūs duomenys. Varžybas stebėjusių TV žiūrovų yra bent 10 proc. daugiau.

Įprasto tyrimų metodo – TV metrų – duomenimis Europos krepšinio čempionato varžybos prie ekranų sutraukia vidutiniškai 1,1 milijono žiūrovų. Tai daug – panašius reitingus turi tik pačios žiūrimiausios televizijos laidos, pvz., nacionalinė „Eurovizijos“ atranka, „Šok su manimi“ ar „Lietuvos talentų“ finalai, tačiau šiuo būdu galima suskaičiuoti tik tuos žiūrovus, kurie rungtynes stebėjo namuose. Tuo metu krepšinio gerbėjai, kurie rungtynes stebi per televiziją baruose, kavinėse, pramogų centruose, miesto aikštėse, galiausiai – pačiose sporto arenose, į šią statistiką nepatenka. 

Tyrimui buvo pasirinkta Lietuvos ir Prancūzijos rinktinių dvikova, vykusi rugsėjo 9 dieną „Siemens“ arenoje, apklausti 18–60 metų 5 didžiųjų Lietuvos miestų gyventojai, nes būtent jiems siūloma daugiausia alternatyvų žiūrėti rungtynes ne namie.

Apklausa parodė, kad rungtynių nežiūrėjo tik 23 proc. apklaustųjų. Tačiau daugumai krepšinis išlieka didžiausios svarbos įvykiu: dauguma tyrimo dalyvių varžybas stebėjo namuose (66 proc. apklaustųjų), baruose arba kavinėse (4 proc. apklaustųjų), pas draugus (6 proc. apklaustųjų), sporto arenoje (1 proc. apklaustųjų) ir pramogų centruose (1 proc. apklaustųjų). Nė vienas apklaustasis nenurodė stebėjęs rungtynes miesto aikštėse. Taigi iš viso rungtynes stebėjo 77 proc. apklaustųjų, iš kurių 11 proc. tai darė ne namuose.

Daugiausia krepšinio sirgalių auditorijos namuose sudarė Šiaulių gyventojai (89 proc.), mažiausiai – Vilniaus (59 proc. apklaustųjų). Paaiškėjo, kad vilniečiai labiau už kitus Lietuvos gyventojus linkę krepšinio aistromis dalintis kavinėse ir baruose (7 proc. apklaustųjų), o pas draugus per varžybas dažniausiai lankosi klaipėdiečiai (7 proc. apklaustųjų).

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?