„Lietuvius galima drąsiai vadinti naminių gyvūnėlių mylėtojais – apsilankius pas kas antrą gyventoją namuose išvysime katę, šunį ar kitą naminį gyvūną. Kaip ir galima buvo tikėtis, moterys bei gausesnės šeimos labiau linkę apgyvendinti savo būste „mažuosius draugus“, – sakė TNS LT Media departamento projektų vadovė Justina Tauginienė.
Vilniečių namuose didesnė tikimybė užtikti katę – šį keturkojį renkasi beveik kas ketvirtas, arba 22,9 proc. sostinės gyventojų. Kauniečiai pasižymi didesniu prieraišumu šunims. Geriausiais žmogaus draugais vadinami keturkojai lydi 29,5 proc. Kauno gyventojų. Tuo metu dauguma klaipėdiečių linkę gyventi be naminių gyvūnų – jų neturi 66,7 proc. uosto gyventojų.
Tyrimas taip pat parodė, kad miestuose, turinčiuose nuo 2 tūkst. iki 200 tūkst. gyventojų, naminį gyvūną turi beveik pusė, arba 44,5 proc. namų ūkių. Gerokai aukštesnis šis rodiklis yra mažesnėse vietovėse, kur gyventojų skaičius neviršija 2 tūkst. Čia net trys iš keturių namų ūkių gali pasigirti keturkoju draugu, rečiau – kitais augintiniais.
Kita tyrimo metu išryškėjusi tendencija – kuo daugiau asmenų sudaro namų ūkį, tuo didesnė tikimybė, kad jame rasi ir dar vieną – keturkojį šeimos narį. Penkis ir daugiau asmenų sudarančioje šeimoje šis skaičius siekia net 70,6 proc., keturių asmenų sumažėja iki 65,4 proc., o trijų asmenų – 59,5 proc. Savo būstu su naminiu augintiniu dalijasi tik kas trečias vienišius.
Naminių gyvūnų draugiją dažniau renkasi moterys – 57, 2 proc. dailiosios lyties atstovių savo namuose turi augintinį. Tarp vyrų šis rodiklis gerokai žymesnis ir siekia tik 50, 6 proc. Rūpintis naminiu gyvūnu yra labiau linkę vidutinio amžiaus šalies gyventojai (59 proc.) tarp 30–39 ir 40–49 metų amžiaus. Jaunesnėse amžiaus kategorijose, nuo 15–19 bei iki 19–29 m., šis skaičius kiek žemesnis ir siekia 57,3 proc. Kuo šalies gyventojai yra vyresni, t. y. nuo 50 metų ir daugiau, tuo jie rečiau ryžtasi auginti ir globoti naminius gyvūnus.
„TNS Atlas™“ tyrimas buvo atliktas 2013 m. pirmąjį pusmetį. Jame dalyvavo 1856 Lietuvos gyventojų nuo 15 iki 74 m. amžiaus. Tyrimo tikslas – nustatyti tikslines produktų vartotojų grupes, surinkti informaciją apie žmonių pirkimo ir vartojimo įpročius.