Kinijos laukinių pandų populiacija per dešimtmetį padidėjo beveik 17 procentų

Kinijos laukinių didžiųjų pandų populiacija per dešimtmetį padidėjo beveik 17 procentų, pranešė valstybinė žiniasklaida, remdamasi oficialiu tyrimu, kuris taip pat nustatė, kad padidėjimą visų pirma nulėmė gamtosauginės priemonės.
Panda su jaunikliu
Panda su jaunikliu / „Scanpix“/„Caters News Agency“ nuotr.

Valstybinė miškų ūkio administracija (VMŪA) nustatė, kad 2013 metų pabaigoje Kinijoje gyveno 1 864 laukinės pandos – 268 individais (16,8 proc.) daugiau nei 2003 metais, šeštadienį pranešė oficialioji naujienų agentūra „Xinhua“.

VMŪA nurodo, kad šį padidėjimą nulėmė gamtosaugos pastangos. Pandų buveinių plotai taip pat padidėjo 11,8 proc. – iki 2,58 mln. ha, palyginti su 2003 metais.

2013 metų pabaigoje Kinijoje taip pat gyveno 375 nelaisvėje laikomos didžiosios pandos – 166 patinai ir 209 patelės.

Be to, ataskaitoje nurodoma, kad pernai birželį 12-oje užsienio valstybių gyveno 42 pandos – suaugę individai ir jaunikliai.

Laukinių didžiųjų pandų populiacijos padidėjimas yra gamtosaugos pergalė – tikrai tokia, kurią reikia švęsti, – sakė G.Hemley.

Pasaulinį susižavėjimą šiais gyvūnais Kinija yra pavertusi savo diplomatijos priemone ir siunčia pandas į užsienio zoologijos sodus, kur jos sulaukia didžiulio populiarumo.

Pasaulio gamtos fondas (World Wildlife Fund, WWF) sveikino didžiųjų pandų populiacijos padidėjimą. Organizacijos viceprezidentė Ginette Hemley sakė: „Laukinių didžiųjų pandų populiacijos padidėjimas yra gamtosaugos pergalė – tikrai tokia, kurią reikia švęsti.“

Pandos, kurių natūralios buveinės yra kalnuotoje Pietvakarių Kinijoje, garsėja tuo, kad labai sunkiai dauginasi. Be to, šių žvėrių populiaciją neigiamai veikia kiti veiksniai – pavyzdžiui, buveinių nykimas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis