Latviai Kalėdoms dovanoja adrenaliną, lietuviai labiau siekia parodyti rūpestį

Kaimyninėse šalyse skiriasi populiariausių dovanų pobūdis – lietuviai pirmenybę teikia su poilsiu ir atsipalaidavimu susijusioms dovanoms, o latviai labiau linkę rinktis adrenalino dozę garantuojančias dovanas – tokias tendencijas rodo „Gera dovana“ duomenys.
Pasivažinėjimas šunų kinkiniu
Pasivažinėjimas šunų kinkiniu / „Scanpix“ nuotr.

„Nors esame kaimyninės, to paties regiono šalys, tačiau galima išskirti gana ryškius dovanų pasirinkimo ypatumus. Latvijos Kalėdų senelio krepšyje dvigubai dažniau atsiduria su aštriais įspūdžiais ar aktyviu laisvalaikiu gamtoje susijusios dovanos – tai pasivažinėjimas kartingais, laipiojimas uolomis, jodinėjimas ar pasivažinėjimas šunų kinkiniu,“  – sako bendrovės „Gera dovana“ rinkodaros vadovas Martynas Navickas.

Lietuvoje žiemos metu su adrenalinu ir aktyviu laisvalaikiu susijusios dovanos savo populiarumu nusileidžia atsipalaidavimo dovanoms – įvairiems masažams, SPA procedūroms, vandens ar pirčių malonumams.

„Vis tik, be skirtumų, dovanų statistika rodo ir tam tikrų kaimyninių šalių panašumus, ypač kalbant apie Kalėdų Senelio krepšelio dydį. Kalėdinės dovanos Lietuvoje vidurkis sudaro apie 84 litų, o Latvijoje jis siekia 89 Lt,“ – teigia M. Navickas.

Lietuvoje bei Latvijoje panašūs ir kalėdinių dovanų įsigijimo įpročiai – tiek lietuviai, tiek latviai vis dar nėra linkę dovanas pirkti internetu. Lietuvoje pardavimai internetu sudaro apie 21 proc., Latvijoje – apie 20 proc. visų pardavimų.

Dovanų ekspertas pastebi ir dar vieną bendrą lietuvių ir latvių dovanų pirkimo tendenciją. Įmonės duomenimis, lietuviai ir latviai Kalėdų dovanomis dažniausiai pradeda rūpintis tik likus savaitei iki Kalėdų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis