Parodoje Vilniuje – keturios pagrindinės šių metų Kalėdų puošybos tendencijos

Kaip ir kasmet, prieš šv. Kalėdas naujų puošybos idėjų pažers unikalus ir pats seniausias Lietuvoje floristų renginys „Žiemos puokštė“. Šiemet jis vyks 33-ąjį kartą, o jame dalyvaus ir varžysis apie 100 floristų ir šio meno besimokančių studentų bei moksleivių iš Lietuvos, Latvijos, Estijos, Baltarusijos.
Parodoje Vilniuje – keturios pagrindinės šių metų Kalėdų puošybos tendencijos
Parodoje Vilniuje – keturios pagrindinės šių metų Kalėdų puošybos tendencijos

Šiemet „Žiemos puokštėje“ sūpuosis floristiniai aitvarai, kvepės vaistažolių krepšeliai, o mažiausiųjų floristų sukurtame namelyje Kalėdoms ruošis Karlsonas. Čia taip pat bus galima pasigėrėti profesionalų išmone kuriant šventines floristines kompozicijas kavinei, klubui, scenai ar namams, dengiant šventinį stalą ar komponuojant puokštes nuotakai.

Tuo tarpu būsimieji floristai rungsis komponuodami puokštes senelėms, kurdami sages, puošdami žibintus, eglutės šakas.

Kaip teigia kartu su LITEXPO šį renginį organizuojančios Lietuvos floristų asociacijos prezidentė Genoveta Zuokienė, floristų darbuose atsispindės ir pagrindinės floristikos tendencijos. „Šiuo metu floristikoje naudojama daug gamtinių medžiagų, ši tendencija atsispindės beveik visuose „Žiemos puokštės“ darbuose. Mūsų floristai apskritai naudoja daug gamtinių natūralių medžiagų, tuo mes išsiskiriam iš kitų šalių“, – sako G. Zuokienė.

Pasak Lietuvos floristų asociacijos prezidentės, floristikoje dabar taip pat populiarios rankų darbo puošmenos, interjerui skirtos detalės, papuošalai – ši tendencija atsispindės floristams kuriant sages, aksesuarus, interjero kompozicijas. Šiuo metu madingi folkloro elementai išryškės komponuojant puokštes senelei, o vis dar populiarus vintažinis stilius karaliaus kuriant nostalgiškas puokštes nuotakai.  

Šiemet lankytojai galės ne tik grožėtis floristų darbais, bet ir patys vertinti bei išrinkti gražiausią Karlsono namelį. Visus kitus floristų darbus vertins tarptautinė žiuri ir nugalėtojus paskelbs gruodžio 8 d.

Pagrindinį prizą nugalėtojui – kelionę į pasaulinę floristikos parodą „IPM 2013“ Vokietijoje – įsteigė Lietuvos nacionalinė floristų asociacija. Jos prezidentė Ieva Kupčinskienė teigia, kad, jei Milanas laikomas madų sostine, tai floristikos ar kalėdinės puošybos pagrindinės tendencijos išryškėja Vokietijos parodose. Pavyzdžiui, kalėdinės puošybos naujienos buvo pristatytos dar sausio mėnesį Vokietijoje, Frankfurte vykusioje tradicinėje kasmetinėje parodoje „Christmasworld“.

„Buvo išskirtos keturios pagrindinės šių metų Kalėdų puošybos tendencijos“, – pastebi I. Kupčinskienė. Pirmoji – „Šalta dinamika“ su aiškiomis, ryškiomis, taisyklingomis formomis ir dominuojančia viena ar keliomis spalvomis grafikos fone. Tokioje puošyboje daug šviečiančio plastiko, neono, gumos, ryškiai dažytos odos. Antroji – „Nakties žavesys“ su spindinčia auksine prabanga, blizgučiais, kristalais, šilku, kailiais, efektingais stiklo gaminiais.  Trečioji – „Minkšti debesys“ – subtili, jausminga puošyba su daug skaidraus stiklo, su lyg piene išplaukusiomis spalvomis, pereinančiomis į visiškai baltą spalvą. Ir ketvirtoji – „Įmantrus folkloras“ – gyvybinga, spalvinga, linksma puošyba. Joje naudojami autentiški raštai, natūralios, gamtinės medžiagos,  į kurias kūrybiškai įterpiamos ir modernios. Šiai puošybos tendencijai būdingas įvairių raštų kratinys – gėlių, tradiciniai kašmyro raštai jungiami su įvairiaspalviais langučiais. Madinga viskas, kuo užsiiminėjo mūsų senelės – megzti, nerti žaisliukai ir net dekoracijos iš medžio. Prie šio stiliaus derinamas net neoninis įvairių gėlių raštų ar langučių apšvietimas.

Floristų paroda-konkursas „Žiemos puokštė“ vyks Lietuvos parodų ir kongresų centre LITEXPO  gruodžio 7-8 d. nuo 11 val. iki 19 val., gruodžio 9 d. – nuo 11 val. iki 17 val. Kartu vyks paroda „Šventė“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis