Verslo Kalėdų dovanos: stambūs ūkininkai renkasi teatrą, reklamos sektorius ieško originalių dovanų

Bendrovės „Gera dovana“ 2009 – 2012 metų duomenimis, verslo įmonės dovanomis pradeda rūpintis gerokai iš anksto – rugsėjo mėnesį, o pats dovanų pirkimo įkarštis tarp verslininkų būna lapkričio viduryje.
Kalėdos
Verslas Kalėdų dovanomis pradeda rūpintis dar rugsėjį / 123rf nuotr.

„Verslas gana rimtai žiūri į Kalėdines dovanas, tai laikoma ne vien gražia tradicija, bet ir proga sustiprinti ryšius, sukurti ilgalaikį įspūdį savo klientams. Kita vertus, dovanojimas verslo srityje reikalauja ir daug daugiau kūrybinių bei vadybos pastangų, nei išrinkti asmeninę dovaną,“ – sako „Gera dovana“ marketingo vadovas Martynas Navickas.

Bendrovės vertinimu, verslo dovanojimo tendencijos yra tiesiogiai susijusios su ekonomine situacija. Po ekonomiškai sunkiausių 2009 m., verslo dovanojimo apimtys 2010 m. šoktelėjo net 84 proc. 2011 m. užfiksuotas taip pat didelis (apie 30 proc.) augimas. Prognozuojama, kad šių metų dovanų pardavimai verslui turėtų toliau didėti ir pasiekti apie 20 proc. augimą.

M.Navicko teigimu, vidutinė verslo dovanų vertė siekia 157 Lt. Dovanos vertę ir kainą, dovanų eksperto nuomone, apsprendžia ne vien dovanotojo finansinės galimybės, bet ir dovanos gavėjo statusas. Dėl to verslo dovanų kainos varijuoja labai didelėje skalėje – nuo 15 Lt iki 2000 Lt.

Stambūs ūkininkai renkasi teatrą

„Gera dovana“ pastebi ir skirtingus dovanojimo įpročius pagal skirtingus verslo sektorius. Populiariausia pastarųjų metų dovana – prekybos centrų dovanų čekiai. Vertinant pramogų ir įspūdžio dovanų pardavimus matyti, kad stambūs ūkininkai perka didelius kiekius bilietų į teatrą, o štai reklamos sektoriaus įmonės daugiau domisi originaliomis pramogomis, tokiomis kaip gurmaniškos degustacijos, pasivažinėjimai lenktyniniais automobiliais ar skrydžiai virš vaizdingiausių Lietuvos vietovių. Įmonės, dovanojančios partneriams, klientams ar darbuotojams simbolines dovanėles, dažniausiai renkasi įvairių žurnalų prenumeratą.

Be prekybos centrų dovanų čekių populiariausia verslo dovana 2009 m. buvo maudynės „Vichy“ vandens parke Vilniuje, 2010 m. jį nurungė Druskininkų vandens parkas,  2011 m. – dovanų rinkinys  „Nuotykiai“, kuriame yra tokios dovanos kaip pramogos vandens ar nuotykių parke, kartingai, jojimo pamokos  ir daugybė kitų, o šiemet lyderiauja dovanų rinkinys „Pramogos“, kurį sudaro 45 pramogos, tarp jų – ekstremalus safaris, šuolis parašiutu, pasivažinėjimas keturračiu, slidinėjimas ir panašios pramogos.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis