Tokia pati apklausa buvo atlikta ir prieš ketverius metus. Šių metų rezultatai patvirtino jau tuomet ryškėjusią tendenciją: vis daugiau įmonių renkasi elektroninius sveikinimus.
2008 m. elektroninius sveikinimus siuntė 24 proc., o šiemet – 42 proc. apklaustų įmonių ir organizacijų, 20 proc. įmonių ir anksčiau, ir dabar naudojasi abiem sveikinimo būdais.
„Pirmą kartą šią apklausą atlikome 2008-aisiais, – sako Kalbos ir komunikacijos centro direktorė dr. Asta Kupčinskaitė-Ryklienė. – Nors jau buvo susidūrusios su ekonomine krize ir baiminosi jos padarinių, vis dėlto dauguma Lietuvos įmonių dar siuntė klientams ir partneriais šventinius popierinius atvirukus.
Prabėgus ketveriems metams, ekonominis aspektas išliko labai svarbus, prisidėjo dar keletas pragmatiškų kriterijų, tokių kaip greitumas, patogumas, ekologija. Tai pagrindinės priežastys, kodėl vis daugiau įmonių renkasi elektroninį sveikinimo būdą.“
Pigiau, greičiau, paprasčiau
„Dažniausi atsakymai, kodėl siunčiami elektroniniai sveikinimai, buvo tokie: pigiau, paprasčiau, patogiau, greičiau, tausojama gamta, mažiau administracinio darbo, nereikia tikslinti adresų“, – tyrimo rezultatus apžvelgia A. Kupčinskaitė-Ryklienė.
Taip pat buvo paminėta, kad elektroninis sveikinimas gali būti originalesnis nei popierinis atvirukas. Itin stipriai šiemet buvo pabrėžiama ir tai, kad elektroniniu sveikinimu galima pasiekti konkretų žmogų asmeniškai, o popierinis atvirukas atsiduria kuriame nors viename kabinete ir dauguma darbuotojų jo net nepamato.
Šilčiau, maloniau, tradiciškiau
Per ketverius metus popierinių atvirukų šalininkų sumažėjo per pusę, bet jie išlaikė stiprius emocinius įsitikinimus. „Pasirinkusieji popierinius atvirukus įsitikinę, kad tai šiltesnis, tradiciškesnis ir malonesnis būdas pasveikinti. Įdomu tai, kad šiemet keletas tyrime dalyvavusių įmonių pabrėžė siunčiančios savo darbuotojų rankų darbo atvirukus“, – atkreipia dėmesį A. Kupčinskaitė-Ryklienė.
Popierinių atvirukų siuntėjai nurodė besitikintys, kad jų atvirukai papuoš klientų biurą, kad tai bus „malonus prisiminimas“, o vieni netgi pripažino, kad popierinis atvirukas – tai „ir sveikinimas, ir reklama“.
Naudojasi abiem sveikinimo būdais
Sveikindamos savo klientus ir partnerius, abiem būdais – ir elektroniniu, ir popieriniu – naudojasi apie 20 proc. įmonių. Lygiai toks pat šis rodiklis buvo ir 2008 metais.
„Kaip ir prieš ketverius metus, taip ir dabar penktadalis apklaustų įmonių bei organizacijų nurodė siunčiančios ir popierinius atvirukus, ir elektroninius sveikinimus, – sako dr. A. Kupčinskaitė-Ryklienė. – Popieriniai atvirukai siunčiami nuolatiniams partneriams ir klientams, be to, jie neretai sulaukia ir dovanėlių, stengiamasi juos prieš šventes aplankyti.“
Kai kurie apklaustieji teigė suskaičiavę, kad pašto išlaidos ir firminio atviruko gamybos kaina prilygsta mažai dovanėlei, o ja žmonės visada džiaugiasi labiau.
„Kad geriausia sveikinti aplankant ir įteikiant dovaną, mano 10 proc. apklaustų įmonių, – pasakoja Kalbos ir komunikacijos centro direktorė. – Jos nesiunčia nei popierinių, nei elektroninių sveikinimų, bet vyksta klientų aplankyti su dovanomis.“
Sprendimas, kaip sveikinti, priimamas ekspromtu
Žinoma, yra ir tokių, kurie mano, kad sveikinti nereikia. Tiesa, jų ne tiek daug – 6 procentai. Vieni teisinasi, kad tam metų pabaigoje paprastai nelieka laiko, kiti teigė žinantys, „kur po švenčių atsiduria visi tie sveikinimai ir atvirukai“, treti buvo skaudžiai nuoširdūs: „Nesveikiname, nes mūsų nesveikina.“
„Atliekant apklausą paaiškėjo ir vienas gana netikėtas dalykas, – nustebinusį faktą atskleidžia A. Kupčinskaitė-Ryklienė.
– Sprendimas, kaip sveikinti Kalėdų ir Naujųjų metų proga, pasirodo, neretai priimamas ekspromtu.
Kai lapkričio pabaigoje buvo daroma ši apklausa, 18 proc. įmonių, į kurias kreipėmės, dar nežinojo, kaip jos sveikins savo klientus ir partnerius.“