Nors atliktos apklausos dauguma dalyvių (57 proc.) teigė, kad stengiasi kaupti, taupyti ir suplanuoti išlaidas švenčių laikotarpiui, net 42 proc. respondentų atsakė, jog neplanuoja savo išlaidų, skirtų dovanoms, maistui ir kitoms išlaidoms.
Pasak bendrovės finansų specialistų, kasmet jaučiamas šventinis apsipirkimo suaktyvėjimas gali skausmingai atsiliepti asmeniniam arba šeimos biudžetui, todėl savo finansiniame einamųjų metų plane verta numatyti ir šventinio laikotarpio išlaidas.
„Planuojamas išlaidas reikėtų racionaliai įvertinti ir galbūt nuspręsti šiek tiek mažiau pinigų skirti vartojimui, vienos dienos paslaugoms ar daiktams ir daugiau investuoti į prasmingas dovanas, savo ateitį arba paskatinti apie tai susimąstyti artimuosius“ , – sako gyvybės draudimo ir pensijų kaupimo bendrovės Komunikacijos skyriaus vadovė Kristina Rekašienė.
Remiantis apklausos rezultatais, kas trečias respondentas (35 proc.) šventinėms dovanoms išleidžia daugiau nei 400 litų, apie penktadalis (26 proc.) apklaustųjų dažniausiai išleidžia daugiau nei 200 litų, kas dešimtas apklausos dalyvis (10 proc.) nurodė, kad dovanoms išleidžia ne daugiau nei 100 litų.
Dažniausiai apklausos dalyviai dovanoja kosmetiką ir parfumeriją (21 proc.), pramogas ir kvietimus savo artimiesiems dovanoja 13 proc. dalyvių, trečioje vietoje atsidūrė buities techniką dažniausiai dovanojantys respondentai (10 proc.).