Prekybos tinklų skaičiavimais, Kalėdų stalo vaišėms didžioji dalis pirkėjų skirs apie 300 litų.
Dauguma apklaustųjų tikisi praktiškų dovanų.
Pirko daug žaislų
„Pardavimo statistika rodo, kad mūsų pirkėjai neišlaidauja labiau nei pernai. Jie išlieka racionalūs, ieško geriausio kainos ir kokybės santykio, aktyviai naudojasi akcijomis“, – aiškino „Maxima“ tinklo atstovė Olga Malaškevičienė.
Nors „Maxima“ pirkėjai kol kas palyginti santūrūs, praėjusią savaitę jie kone šlavė vaikiškus žaislus, kuriuos tinklas pardavinėjo su 40 proc. nuolaida.
Kai kurie tėvai už šiuos pirkinius paklojo ir po kelias šimtines, o pardavimas išaugo dešimtis kartų.
Tokias pat nuolaidas žaislams siūlė ir „Iki“ tinklas.
„Maxima“ atstovė O. Malaškevičienė sakė, kad jau penktus metus klientai neskuba pirkti visko per vieną kartą, o lapkritį susipažinę su šventiniu asortimentu laukia, kol nusižiūrėtiems daiktams bus pasiūlyta akcijų.
Tikisi praktiškų dovanų
Kaip parodė „Maxima“ tinklo atlikta pirkėjų apklausa, maždaug trečdalis pirkėjų Kalėdų stalo vaišėms planuoja išleisti nuo 100 iki 200 litų, panašią sumą jie ketina skirti ir dovanoms.
Kas šeštas respondentas nurodė, kad dovanoms skirs iki 300 litų.
Dauguma apklaustųjų per šventes tikisi praktiškų dovanų. Labiausiai trokštama buitinė technika, namų apyvokos reikmenys ir namų dekoravimo prekės, taip pat parfumerija, kosmetika ir juvelyrikos dirbiniai.
Šiais metais Lietuvos gyventojai per Kalėdas planuoja išleisti vidutiniškai 452 litus.
Trečiąją vietą pageidaujamų dovanų sąraše užima pramogos – bilietai į koncertus, spektaklius.
„Pastebime, kad daugelis įmonių savo darbuotojams perka dovanų korteles, tokią dovaną gavęs darbuotojas turi galimybę pasirinkti labiausiai jam tinkantį daiktą“, – sakė O. Malaškevičienė.
Ieško akcijos prekių
Dovanų čekius savo darbuotojams įmonės perka ir „Iki“ tinkle – paklausiausi 50 ir 100 litų vertės.
„Kalėdinių prekių pirkimas jau ties proveržio riba ir nuo šio savaitgalio turėtų prasidėti pats aktyviausias etapas.
Labiausiai šiuo metu perkamos dovanos artimiesiems, čia pirmauja mūsų su 60 procentų nuolaida pasiūlytos „BergHOFF“ prekės, „Carreblanc“ tekstilė ir „Best-Lock“ konstruktoriai“, – vardijo „Iki“ atstovas Valdas Lopeta.
Vidutinio pirkinių krepšelio suma šiame tinkle šiemet beveik nesiskiria nuo praėjusių metų, nors pirkėjai renkasi gerokai daugiau akcijos prekių.
„Be abejonės, vidutinis pirkinių krepšelis gerokai išaugs per artimiausias dvi savaites, kai prasidės pagrindinis Kalėdų prekybos etapas. Patirtis rodo, kad prieš pat šventes perkama apie 20 proc. daugiau, vyrauja maisto produktai ir gėrimai.
Šįmet įdomu buvo tai, kad žmonės iš anksto skubėjo pasirūpinti ne tik dovanomis ar puošmenomis, bet ir ilgiau galiojančiais maisto produktais, sekė akcijų pasiūlymus ir jais aktyviai naudojosi“, – kalbėjo V. Lopeta.
Jau rūpi puošmenos
Šventinę dvasią jau pajuto ir „Norfos“ tinklas, tačiau išlaidesni pirkėjai taps po poros savaičių.
„Pardavimas padidėjo apie 15 procentų. Pirkėjai jau rūpinasi saldumynais, įvairiomis dovanomis ir Kalėdų atributika – eglutėmis, dovanų popieriumi, puošmenomis“, – sakė „Norfos“ atstovas Darius Ryliškis.
Pardavimo piko dar laukia ir „Rimi“ tinklas. Kol kas pirkėjai dairosi, o perka tiktai šventines puošmenas.
Šventėms pinigų netaupo
Dauguma Lietuvos gyventojų netaupo ir nesiskolina Kalėdoms, nors neretai išleidžia daugiau nei planavo. Kas antras Lietuvos gyventojas (49 proc.) niekada netaupo Kalėdoms, o 39 proc. tai daro retai.
Pinigų Kalėdoms nesiskolina 94 proc. gyventojų, tačiau 34 proc. teigia išleidžiantys daugiau nei planavo.
Tai rodo „Danske Bank“ grupės užsakymu atlikto visuomenės nuomonės tyrimo rezultatai.
Šiais metais Lietuvos gyventojai per Kalėdas planuoja išleisti vidutiniškai 452 litus. 35 proc. žmonių Kalėdoms planuoja išleisti mažiau nei 230 litų, 29 proc. – tarp 230 ir 470 litų, 15 proc. – tarp 470 ir 930 litų, 10 proc. daugiau kaip 930 Lt, o 10 proc. – kol kas nežino.