Penki verslininkų šventiniu laikotarpiu naudojami triukai

Paskutinė savaitė prieš šv. Kalėdas visiems, ieškantiems dovanų, sukelia nemažai streso. Jį dar labiau padidina žmonių minios prekybos centruose, viliojančios akcijos ir ribotas biudžetas. Neišlaidauti ypač sunku, nes prekybininkai taiko ne vieną kalėdinės prekybos triuką, kad tik paskatintų pirkti brangiau ir daugiau nei norėtume.
Kalėdinės dovanos
Kalėdinės dovanos / 123rf.com nuotr.

Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) Verslo vadybos fakulteto dekanė Jelena Stankevičienė įvardija pagrindinius rinkodaros triukus šventiniu laikotarpiu:

1. Ypatingos nuolaidos specialiai švenčių proga. Atidžiau panagrinėjus kainas, gali paaiškėti, kad jos ne sumažėjo, o yra net didesnės nei mėnesį prieš šventes. 

2. Kalėdinė muzika, papuošimai, kepiniai ir kvapai. Šventiniai aksesuarai ir ryškesnės spalvos kuria išskirtinę atmosferą ir kelia norą pirkti.

Būtų geriausia einant apsipirkti turėti planuojamų dovanų sąrašą ir griežtai jo laikytis, – sako Jelena Stankevičienė.

3. Būrys linksmų žmonių reklamose. Prieš šv. Kalėdas padaugėja reklamų, kuriose propaguojamos šeimos vertybės, rūpestingumas, draugiškumas. Šventiniu laikotarpiu norime būti bent truputį geresni negu visada, tad „nuodėmių išpirkimui“ reklama mums siūlo šiltus ir mielus niekučius, kuriais tarsi pradžiugintumėme mamą, draugę, vyrą, vaikus, senelius ar kitus, kuriems neskyrėme pakankamai dėmesio per visus metus.

4. Įprastų prekių kalėdinis įpakavimas. Skubėdami ir taupydami laiką nebenorime patys sukti galvos dėl originalaus įpakavimo, tad sprendimą pirkti dažniau nulemia jau supakuotos ar šventiškai papuoštos prekės.

5. Išpardavimai iš karto po švenčių. Atrodo, kad prekybininkai nori viską, kad buvo skirta šv. Kalėdoms išparduoti iš karto po jų, tačiau pasigilinus paaiškėja, kad kainos gali būti nesumažėjusios.

VGTU docentė teigia, kad sunku visiškai nepasiduoti kylančioms pagundoms, tačiau „paskutinės minutės“ dovanų pirkimo procesus galima palengvinti keliais būdais.

„Pasinaudokite elektroninėmis parduotuvėmis – ramesnė namų aplinka ir mažiau išorinių dirgiklių tikrai palengvins pasirinkimo apmąstymus. Jeigu vis dėlto užsuksite į prekybos centrus viliojami akcijų, atidžiai išnagrinėkite reklaminius plakatus ir realias kainas kainininkuose. O iš viso būtų geriausia einant apsipirkti turėti planuojamų dovanų sąrašą ir griežtai jo laikytis“, – sako Jelena Stankevičienė.

Ji taip pat skatina vietoj šventinių niekučių dovanojimo visiems aplinkiniams verčiau paaukoti labdaringoms organizacijoms, besirūpinančioms tais, kurie kalėdinių dovanų negauna iš viso. 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis