Pirkėjų viliojimo menas: kodėl prieš šventes parduotuvėse leidžiamos kalėdinės melodijos?

Atrodytų, kad parduotuvėse nuolat leidžiamos Kalėdų melodijos skirtos tam, kad pirkėjai pajustų švenčių dvasią ir apsipirkdami jaustųsi geriau, vis dėlto tiesa yra šiek tiek kitokia.
Kalėdinė prekyba
Kalėdinė prekyba / Tomo Urbelionio/BFL nuotr.

Pasirodo, prekybininkai šias melodijas užleidžia tam, kad pirkėjai išleistų daugiau pinigų. Tyrimas atskleidė, kad šventinė muzika, grojanti įvairiose parduotuvėse, paskatina pirkėjus atverti savo pinigines ir gerokai labiau paišlaidauti, praneša „The Dailymail“.

Londono universiteto atliktas tyrimas parodė, kad tokios dainos kaip „All I Want For Christmas“ arba „I Wish It Could Be Christmas Everyday“ gerokai pakelia apsipirkinėjančių žmonių šventinę nuotaiką ir dėl to jie būna pasiruošę išleisti didesnį kiekį pinigų.

„Kalėdinės dainos, brukamos kiekvienam šventiniu laikotarpiu į parduotuvę užsukusiam asmeniui, nieko nenumanančius pirkėjus tarsi užhipnotizuoja: jie prranda laiko nuovoką, tampa kiek geresnės nuotaikos ir išleidžia daugiau pinigų nei planavo. Kitais žodžiais tariant, prekybininkai taip manipuliuoja žmonėmis“, – tikino Londono Universitete rinkodarą dėstantis profesorius Alanas Bradshaw.

Šis socialinis tyrimas, kurį atliko A.Bradshaw ir Kolumbijos universiteto profesorius Morrisas Holbrookas, buvo surengtas po to, kai keletas kitų tyrimų atskleidė, jog pirkėjus išleisti daugiau pinigų vilioja netgi parduotuvėse sklindatys kvapai.

Maždaug tris savaites šveicarų mokslininkai stebėjo daugiau kaip 400 pirkėjų reakciją į namų dekoravimo prekių parduotuvėje „St Gallen“ skleidžiamus kvapus. Mokslininkai pastebėjo, kad 100 pirkėjų, buvusių parduotuvėje tuo metu, kai joje buvo skleidžiami paprasti ir nosies nedirginantys kvapai, išleido net 20 proc. daugiau pinigų ir pirko daugiau prekių nei tie, kurie parduotuvėje lankėsi tuo metu, kai joje buvo skleidžiami stipresni kvapai.

 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų