Angeliukų gamintojai sako, kad labiausiai jie perkami Vakarų Europos šalyse, mat užsieniečiai itin vertina rankų darbą. Per metus įmonėje pagaminama apie 300 tūkst. angeliukų.
„Dažniausiai mūsų meistrė iš angeliuko bruožų atpažįsta, kurios tai moters veidas, braižas... Juk į savo darbą įdedame daug širdies“, – kalbėjo UAB „Pakruojo keramika“ suvenyrų gamintoja Jolanta Jasnauskienė.
„Užsieniečiai nori daugiau natūralumo – tiek spalvų, tiek pačios medžiagos. Jeigu lietuviams tinka balti porceliano angeliukai, tai užsieniui – nelabai. Maskvai reikia blizgesio, raudonos spalvos – kokią blizgančią širdį Valentino dienai priklijuoti, o Europai reikia natūralių, subtilių spalvų“, – aiškino UAB „Pakruojo keramika“ direktorė Regina Mozūrienė.
Pasak verslininkų, šiemet gamyba, palyginti su 2008 m., – dviem trečdaliais sumažėjusi, todėl kalėdinės karštligės, kai angeliukų poreikis išaugdavo kelis kartus, nejaučiama.
„Tokia ekonominė situacija visoje Europoje. Kas yra suvenyras? Dovanėlė? Gal ta dovanėlė šiais laikais geriau valgoma, apsirengiama ar dar praktiškesnė“, – spėliojo UAB „Pakruojo keramika“ direktorė.
Kitoje suvenyrų įmonėje Kalėdoms pradedama ruoštis vos tik joms pasibaigus. Be kitos produkcijos per metus bendrovėje pagaminama apie 2000 skirtingų namelių modelių, kurie prekyboje pasirodo jau spalio pabaigoje.
Verslininkai sako, anksčiau iš lietuviško raudono molio gamindavę bet kokius namelius, dabar vis dažniau dirba pagal individualius užsakymus.
„Prancūzai perka tai, kas jiems primena prancūzišką kultūrą ir jų architektūrą. Vokiečiai labai brangina savo architektūrą, senuosius namus“, – vardijo UAB „Midenė“ direktorius Gražvydas Žegulis.
Verslininkai teigia 90 proc. produkcijos parduodantys Vakarų Europoje. Prieš Kalėdas apyvarta išauga 50 proc.
„Daugelis mūsų pirkėjų namelius išsipakuoja prieš Kalėdas ir išsidekoruoja palangę ar pastato prie eglutės. Namelius galima apšviesti žvakėmis, lemputėmis ir džiaugtis kalėdine nuotaika“, – pasakojo UAB „Midenė“ direktorius.
Nemažinantys namelių gamybos, verslininkai sako radę naują nišą – dekoratyvinę keramiką sodui ar kiemui puošti.