Klaipėdiečio Iljos Klemencovo plakatas su panda nuskynė laurus Suomijoje

Suomijoje vykusioje 18-oje Tarptautinėje plakatų bienalėje – „Lahti Poster Biennial 2011“ – sėkmė šypsojosi Vilniaus Dailės Akademijos Klaipėdos Vizualiojo Dizaino Katedros studentui Iljai Klemencovui.
Vilniaus Dailės Akademijos Klaipėdos Vizualiojo Dizaino Katedros studentas Ilja Klemencovas didžiuojasi galįs atstovauti Lietuvai tarptautinėse parodose.
Vilniaus Dailės Akademijos Klaipėdos Vizualiojo Dizaino Katedros studentas Ilja Klemencovas didžiuojasi galįs atstovauti Lietuvai tarptautinėse parodose. / Asmeninio arch. nuotr.

Iljos Klemencovo plakatas „Jie gali išnykti“ (angl. „They can dissapear“), kuriame „slepiasi“ panda, laimėjo „Lahti Poster Biennial 2011“ aplinkosauginio plakato kategorijoje. Šiemet Lahti plakatų konkurse dalyvavo 6 958 dizainerių darbai iš 50-ties pasaulio šalių. Laimėtojai kasmet apdovanojami 2 kategorijose: pirmoji – kultūros, socialiniai ir verslo plakatai, antroji – aplinkosauginiai plakatai. Daugiau nei 300 plakatų iki rugsėjo 25 dienos bus eksponuojami Lahti meno/plakatų muziejuje, Suomijoje. Bienalės laureatų darbus galite pamatyti paspaudę čia.

„Nugali išradingas ir šmaikštus“

„Turiu pripažinti, kad pernykštis dalyvavimas tarptautiniame studentų plakato konkurse Serbijoje, kur dalyvavo daugiau nei 2000 viso pasaulio studentų, ir pirmos vietos laimėjimas už plakatą „Jie gali išnykti“, buvo tas įvykis, po kurio supratau, kad plakatas šiuo metu yra ta meno šaka, kurioje atradau save kaip dizainerį-grafiką“, – prisipažino Ilja Klemencovas. Anot kūrėjo, plakatas tapo didžiuliu impulsu, įkvėpimo šaltiniu, kurį kurdamas gali ne tik parodyti savo meninį stilių, bet ir perteikti savo pasaulėžiūrą.

„Dalyvavimas plakato parodose Lahti Poster Biennale (Suomija), Golden Bee (Rusija), Tehran International Poster Biennial (Iranas), International Student Poster Exhebition (Makedonija) skatina
kurti plakatus aktualiomis temomis ir atstovauti Lietuvai užsienyje, – sako I.Klemencovas. – Aiškumas, ritmas, kontrastas, improvizacija – štai plakato pagrindas. Ir kuo paprastesnis daiktas, tuo sunkiau jį padaryti. Tai nenuginčijama kūrybos taisyklė. Sunku laiku sustoti ir neperkrauti darbo.“ Konkurencija diktuoja savo taisykles: praėjo pro plakatą, nesureagavo – pralaimėjai!

Jaunasis plakatų kūrėjas priminė vokiečio architekto Ludwigo Mieso van der Rohe žodžius: „Mažai – tai daug“ ir pats akcentuoja: „Plakato tikslas ir uždavinys – būti pastebėtu, suprastu, priimtu ir įsimintinu. Didelė konkurencija diktuoja savo žaidimo taisykles: praėjo pro šalį, neatkreipė dėmesio, nepastebėjo, nesureagavo – pralaimėjai! Nugali išradingas, šmaikštus, sumanus.“

I.Klemencovo darbai bus eksponuojami „Jaunojo dizainerio prizo 2011“ parodoje, kurios atidarymas vyks birželio 18 d., 18 val. Vilniaus dailės akademijos Dizaino inovacijų centre (Maironio g. 3, I aukšte, „Titanike“). Daugiau informacijos apie „Jaunojo dizainerio prizą 2011“ rasite paspaudę čia

Žemiau pateikiame Iljos Klemencovo plakatą „Jie gali išnykti“ („They can dissapear“).

Iljos Klemencovo plakatas/„Jie gali išnykti“
Iljos Klemencovo plakatas/„Jie gali išnykti“

 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų