Praėjusį savaitgalį leidinio „Mail on Sunday“ skaitytojams buvo suteikta galimybė trumpai susipažinti su būsimosios D.Browno knygos turiniu – buvo publikuota įžanga ir pirmasis skyrius.
Telegraph.co.uk apžvalgininkas teigia, kad knygoje D.Brownas net nemėgina ieškoti naujo stiliaus, pasakojimo būdo. Jis neieško netgi naujo pagrindinio herojaus – čia ir vėl susitinkame profesorių Robertą Langdoną, jau pažįstamą iš „Da Vinčio kodo“, visame pasaulyje parduoto 70 mln. egzempliorių tiražu.
„Inferno“ nukelia mus į XIV amžiaus Italiją. Šįsyk D.Browną domina Dante Alighieri, labiausiai žinomo dėl jo „Dieviškosios komedijos“, kūryba. Kaip rašo recenzijos autorius, įžanga pradedama veiksmu Florencijoje ir ji skamba tarsi ištrauka iš kelionių vadovo – taigi, miesto valdžia jau gali ruošti specialius maršrutus pagal šios knygos siužetą. Kaip žinia, po „Da Vinčio kodo“ sėkmės tokie turai buvo organizuojami Paryžiuje.
Leidinio apžvalgininkas pripažįsta, kad autorius sugeba neblogai aprašyti vietovę, jis lieka ištikimas seniausiai trilerių taisyklei – kiekvieną skyrių pabaigti įtemptoje vietoje, kad užsikabinęs skaitytojas norėtų tęsti skaitymą.
Tačiau šios publikacijos autorius buvo negailestingas tam, kaip D.Brownas aprašo veikėjus. Jie, J.Stocko manymu, yra „apgailėtinai skurdūs“. „Tačiau iš tiesų kam keisti seniai nusistovėjusius įpročius, kuomet tavo knygos parduodamos tokiais tiražais kaip D.Browno?“ – pripažįsta recenzijos autorius. Akivaizdu, kad D.Brownas geriau nei daugelis trilerių autorių supranta, ko reikia milijonams šio žanro skaitytojų.
„Inferno“ knygoje skaitytojų vaizduotė žadinama „Dieviškąja komedija“ ir devyniais Pragaro ratais, suteikiama informacijos apie Dante kaip karį, politiką ir XIV amžiaus Europos ambasadorių, nepamirštant jo svarbaus sprendimo rašyti italų, o ne lotynų kalba.
„Inferno“, kaip ir buvusiose mano knygose, vieninteliai išgalvoti dalykai yra veikėjai, o istorija, vietovės, dokumentai, mokslas, meno kūriniai yra tikri“, – teigia D.Brownas apie savo naująją knygą.
„Belieka apgailestauti, kad autoriui nepavyko sukurti šiek tik tikroviškesnių veikėjų“, – sako knygą pristatęs apžvalgininkas.