1. Kodėl norite, kaip teigiama, žirgus girdyti Juodojoje jūroje? Juk žirgai negeria jūros vandens ir tai yra tik graži romantikų legenda. (Vytis)
Klausimas susijęs su romantika. Neslepiame, kad važiuojame patirti romatikos. Juodąją jūrą pasirinkome todėl, kad mūsų tikslas – pasiekti buvusias LDK ribas.
2. Kiek važiuos motociklų ir kiek žmonių? (Šarūnas)
Važiuos penki motociklai ir šeši žmonės. Penki žmonės – patyrę keliautojai. O Aidas – kamermenas. Jis filmuos ir fotografuos, įamžins visą mūsų kelionę. Pati komanda sudaryta iš patikimų žmonių, su kuriais daug keliauta, dalyvauta įvairiuose raliuose. Žmonės yra patikrinti laiko ir įvairių išbandymų. Daug kas klausia, ar galėtų su mumis važiuoti į šią kelionę. Daugelį turime nuvilti, nes į kelionę važiuoja tik patikrinti, kartu susigyvenę žmonės, kuriais galima pasitikėti. Keliauja tie, kurie kartu ir anksčiau yra ką nors nuveikę ir kuriais galima pasikliauti ekstremaliose situacijose. Juk į kalnus su bent kuo nelipsi. Dabartinė komanda nusistovėjo prieš tris mėnesius. Be to, kai žmonės sužino, kad reikės visą mėnesį važiuoti, persigalvoja, nenori palikti darbų.
Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./Motomanų ekspedicija „Aplink Juodąją“ |
3. Jūs šaunuoliai. Turbūt kelionė brangiai kainuos? (X)
Taip, brangiai, bet galime padėkoti rėmėjams, kurie nepabūgo idėjos ir palaiko ne tik morališkai, bet iš dalies ir finansuoja kelionę. Jei neturėtume paramos, sunku būtų. Pats pasiruošimas kainuoja labai brangiai. O kelionėje numatyta leisti po 30 Lt maistui kasdien, nakvynei – 20 Lt. Jei tik bus įmanoma, stengsimės nakvoti po atviru dangumi arba pas gyventojus, pinigų nešvaistysime. Bendra kelionės sąmata – apie 30 000 Lt. Tačiau kelionės išlaidas su rėmėjų pagalba pavyko sumažinti. Be to, jie nemažai padeda pasiruošiant kelionei. Didžiausia kaina yra laikas. Visą mėnesį atitrūkti nuo darbų ir šeimos yra sudėtinga. Realiai šiai kelionei ruošiamės nuo Naujųjų metų, gal net anksčiau.
4. Na, kolegos, kada lėksite į Himalajus? (B)
Cha. Geras klausimas. Su Himalajais... Na, yra mintis ten kada nors nuvažiuoti, bet pirmiausia reikia baigti šitą kelionę. Vien jau logistika būtų iššūkis. Mūsų kolegos lenkai jau važiavo, savo motociklus transportavo jūriniais konteineriais. Jie važiavo tik iš Delio.
5. Kokiomis padangomis apautas F650GS ir kokia apžiūra jam padaryta prieš kelionę? (Renez)
Tai BMW markės motociklas. Dabar jis, kaip ir visi kiti, apautas „Mitas“ padangomis. Modelis E-07, liaudyje vadinamas eglute. Šias padangas pasirinkome todėl, kad jos atlaiko pakankamai daug kilometrų. Pernai keliaudami į Krymą (apie 6000 km) sudėvėjome visas žvyrines padangas, todėl dabar renkamės ilgaamžiškesnes.
Konkrečiai tam motociklui pakeista grandinė, žvaigždutė, stabdžių trinkelės, priekinės šakės riebokšliai, patobulinta elektros sistema. Vežamės daug technikos – racijų, telefonų, GPS siųstuvų. Tam reikia daugybės maitinimo įrenginių. Čia dėl to, kad neplanuojame nakvoti viešbučiuose, kur būtų elektros srovė.
6. Ar važiuojantieji priklauso kokiam nors klubui? (Gedma)
Priklauso. Tarp mūsų yra „Enduro“ klubo narys ir besikuriančio klubo „Extreme motors“ narių.
7. Kokie bus didžiausi kelionės iššūkiai? (Asta)
Iš esmės visos šalys – pradedant Rusija ir baigiant Turkija. Turime neaiškumų, kaip reikės kirsti Abchazijos sieną. Todėl galbūt pasirinksime keltą. Vėliau – Gruzija. Ten motociklininkai lyginami su ufonautais, kurių nėra. Yra pavojus būti suvažinėtiems. O Turkijoje – daug bekelės. Teks kirsti ir konfliktinius regionus pietryčiuose. Žodžiu, matysime ne tokią Turkiją, kokią įpratę matyti turistai.
8. Koks jūsų tikslas: smagiai pakeliauti, pareklamuoti Lietuvą ar tiesiog išbandyti baikus? (Karina)
Visi trys variantai tiktų, bet gal labiau norime išbandyti save, o ne techniką. Lietuvą garsinsime, be jokios abejonės. O dėl smagybių: jei tai būtų kančia, juk nekeliautume. Užsikrėtėme pernai šia liga ir negalime pagyti. Ką gali žinoti, gal kada nors keliausime ir aplink pasaulį. Dar vienas iš tikslų yra sukurti įdomų dokumentinį filmą.
9. Ar planuojate aplankyti LDK priklausiusias pilis ar jų liekanas Ukrainoje ir Baltarusijoje? (Jonas)
Būtinai. Mes planuojame aplankyti didesnę dalį pilių. Bet kol kas sunku prognozuoti, kaip klostysis maršrutas, turime lailytis grafiko.
10. O kaip reaguoja jūsų merginos, kad išvažiuojate? (Virga)
Liūdi be galo... Iš pradžių žiūrėjo nerimtai, nes manė, kad mums nieko neišdegs. Bet kai pamatė ant motociklo užrašytą kraujo grupę, pradėjo nerimauti. Juk supranta, į kokias šalis važiuojame. O mums ši kelionė yra geras iššūkis, suteiksiantis daug gerų emocijų. Juk neįdomu važiuoti į kokią Vokietiją.
11. Kiek kelio planuojate ne asfaltu? Kuri šalis labiausiai baugina ir kurią labiausiai norite pamatyti? (Martynas)
Ganėtinai sunku pasakyti, kiek tiksliai bus neasfaltinės dangos, žemėlapiais negalima aklai pasitikėti. Kita vertus, maršrutas buvo dėliojamas šalutiniais, antraeiliais keliais. Beveik visą Turkiją planuojame pervažiuoti neasfaltuota danga. O visos kelionės metu gali susiklostyti taip, kad pusė kelio bus bekele.
12. Sakykite, kokiais motociklais važiuosite? Ir kodėl būtent tokių gamintojų pasirinkote? (Aivaras)
Tai nebuvo speciali technika, rinktasi šiai kelionei. Motociklai yra asmeniniai, jie pasirinkti jau anksčiau. Visi jie patikimi, seniausias „Honda Africa Twin“ yra 1991 m. gamybos, o naujausias „Yamaha“ – 2008 m. pabaigos. Dar važiuoja du BMW motociklai: R1200GSA ir F650GS. Ir dar vienas senesnis „Honda Africa Twin“.
13. Matau keturis skirtingus motociklus, ar abejojate nors vienu iš jų? Jei taip, tai kuriuo? (Gediminas)
Dėl naujo motociklo gali kilti abejonių – dėl įpurškimo sistemų jautrumo. Joms gali pakenkti nekokybiški trečiojo pasaulio šalių degalai. Visi motociklai labai nuodugniai patikrinti ir paruošti išbandymams. Kai kurių motociklų pakeisti ratų guoliai, padangos, grandinės – tos dalys, kurios labiausiai dėvisi. Jei atvirai, manome, kad visi motociklai turėtų atlaikyti 10 000 kilometrų. Bet kuriuo atveju esame pasirengę lokaliam remontui.
14. Kur planuojate nakvoti ir valgyti? (Šaras)
Jau minėjome, pusryčius ir vakarienę gaminsime ant primuso, stovykloje. Esame pasiruošę kilnojamą viryklę, katilą ir visus kitus būtinus rakandus. Jei pasitaikys galimybė išbandyti vietos virtuvę, būtinai ja pasinaudosime, jei leis finansai. O apsigyventi stengsimės kuo arčiau vietos gyventojų, kad galėtume kuo geriau juos pažinti. Jei nepateksime pas vietinius, stovyklausime laukinėje gamtoje. Jei bus blogas oras, galbūt ieškosime motelio, kur galėtume išsidžiovinti drabužius.
15. Kur pamatysime nuotraukas ir vaizdo medžiagą? Gal sukursite filmą „Tuk tuk Juodoji jūra“? (Nestarkus)
Nuotraukas stengsimės kasdien publikuoti portale 15min.lt, taip pat siųsime trumpus vaizdo klipukus. Tai labai priklausys nuo interneto ryšio. O filmas bus ne tuk tuk, o brim brim. O jei rimtai, filmo pavadinimo dar nėra, o gal pavadinsime taip pat, kaip ir ekspediciją.
16. Koks vidutinis kelionės greitis, kiek važiuoja motociklas ir kiek sveria su kroviniu? (Matas )
Maksimalus greitis važiuojant asfaltu – 130 km/val. Dažniausiai – 110 km/val. O bekelėje – kaip salygos leis. Per dieną planuojame įveikti 300 km. Kartais gal ir 800 km, kai važiuosime asfaltu. O svoris? Pats sunkiausias sveria 250 kilogramų, krovinys – apie 60 kilogramų. Ir dar du keliautojai po 100 kilogramų. Lengviausias be krovinio ir keleivio sveria apie 160 kilogramų.
EKSPEDICIJOS ŽEMĖLAPIS
Žygio „Aplink Juodąją jūrą“ žemėlapis |